Тернополяни не змушені купувати амбулаторні картки за власний кошт

Кожен медичний заклад має мати амбулаторну картку пацієнта, якщо він у них обслуговувався, кажуть тернопільські медики.

Однак в умовах недофінансування не всі лікарні та поліклініки мають можливість закупити необхідну кількість цих медичних документів. Та це питання повинні вирішувати самі медзаклади, не змушуючи пацієнтів купувати картки за власний рахунок.

В редакцію 20minut.ua звернулася мешканка Тернополя Тетяна. Дівчина нарікає, що її мамі лікар сказав, що тепер потрібно мати дві амбулаторних картки: одна для сімейного лікаря, інша - для спеціаліста. Купувати їх пацієнтка має сама.

- Мама ходила в першу міську поліклініку, - розповідає Тетяна. - Карточки, звичайно ж, треба купити в типографії за рогом поліклініки, і коштує таке задоволення 5 грн. Цікаво, хто в поліклініці налагодив такий бізнес? І що це за реформування таке? Світ переходить на електронний документообіг, а в нас і далі процвітає перекладання і переписування папірців?

Насправді кожен лікувальний заклад повинен мати окрему амбулаторну картку, якщо пацієнт в них лікувався, пояснили нам у міському відділі охорони здоров’я та медичного забезпечення.

Але оскільки в 2012 році відбулася реформа в галузі медицини, то на базі, як колись її називали, першої поліклініки тепер діє Центр первинної медико-санітарної допомоги та окремо працюють вузькоспеціалізовані лікарі. Тож, незважаючи на те, що вони працюють в одному приміщенні, але це різні ланки надання допомоги: первинна і вторинна, - відповідно, амбулаторні картки мають мати кожна свою на кожного пацієнта, який у них отримував допомогу, пояснила заступник начальника відділу охорони здоров'я та медичного забезпечення з лікарської роботи Тернопільської міської ради Ольга Ярмоленко.

Картки - це не власність пацієнта, як багато хто думає, амбулаторні картки - це документ, який  в разі необхідності медичний заклад показує як доказ, яке лікування проводилося та які ліки виписувались, - уточнює пані Ярмоленко. - Зараз сімейні лікарі надають первинну медичну допомогу, якщо ж потрібно, то вони дають направлення до відповідних спеціалістів - а це вже вторинна допомога. Про кожен етап лікування пацієнт згодом отримує виписку, яку вклеюють в його амбулаторну картку, що знаходиться  в сімейного лікаря.

Звісно, кожна ланка мала би мати свої амбулаторні картки. Це в ідеалі, однак в режимі постійного недофінансування галузі це є проблемою, зізнається пані Ярмоленко. Тому в тернопільських медзакладах дозволяють ці картки передавати від сімейного лікаря до спеціалістів.

- Тобто, якщо людина обслуговується в амбулаторії на Петриківській, то її картку можуть прийняти в поліклініці №3, якщо не матимуть можливості завести власну, - продовжує пані Ярмоленко. - Аналогічно і в решті медзакладів міста. Що ж до вищезгаданої ситуації, то хотілося би знати детальніше: це було пояснено пацієнтці як обов’язкова дія - купити дві картки, чи як побажання. Бо в обох випадках пацієнтка може відмовитись, адже забезпечення картками - це робота медзакладу та держави. Але якщо це було як примус, то про це варто повідомити керівництво медзакладу.

Принагідно лікарі звертаються  до терноплян із проханням: не тримайте амбулаторні картки вдома, а віднесіть їх сімейним лікарям, в яких ви обслуговуєтесь!

Довідка:

Про такі та інші порушення в медзакладах Тернополя, а також інші зауваження можна подавати за тел. гарячої лінії - 25-08-39 або за посиланням http://www.zdorov.gov.ua/zauvazhennia-ta-propozitsiyi

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку

Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!