Чому ціни на паливо в Україні не знижуються?

На тлі обвалу нафти на світовому ринку ціни на бензин та дизель в Україні відчутно не знижуються. 

У нашу державу сьогодні імпортують понад 80% пального. Урядові ініціативи і слабкість гривні є основною причиною стабільності цін на пальне на тлі падіння цін на нафту.

Слова не сходяться із вчинками

Запаси нафти у світі зараз найвищі при мінімальному попиті і великих обсягах видобутку. Це зумовлює формування адекватних цін на бензин та дизель у розвинутих країнах світу. Однак формування ціни на пальне в Україні є дещо незрозумілим, навіть більше - алогічним. Сьогодні в Україні середні ціни на такі види пального, як бензин та дизель, досить високі.

- На тлі постійної тенденції до зниження цін на нафту таку ж тенденцію повинні показати ціни на заправках в Україні, – заявив міністр енергетики та вугільної промисловості України Володимир Демчишин. - Ми будуємо ринкову економіку, відповідно, люди мають відчувати всі її переваги не лише на словах, а й фінансово.

Бачення незалежних експертів також не є втішними. До прикладу, наведемо слова, члена громадської ради при Міністерстві енергетики та вугільної промисловості України Геннадія Рябцева, - незважаючи на дешеву нафту у світі, вітчизняні нафтопродукти суттєво дешевшати не будуть, оскільки ряд економічних, політичних, валютних і фінансових чинників сприяють негативній стабілізації цін на доволі високому рівні.

За словами керівника департаменту маркетингу мережі АЗК «ОККО» Василя Дмитріва, продавці пального передусім зацікавлені у зниженні цін, адже торгувати пальним за високими цінами у сучасних економічних реаліях дуже складно.

- У січні ринкові умови дозволили трейдерам знизити ціну ДП на 1,50 грн/л. А от здешевлення бензинів можливе у разі стабілізації валютного курсу й збереження тенденції до зниження світових цін на нафту, - продовжує Василь Дмитрів.

Власники автівок також не зовсім розуміють механізм ціноутворення пального у нашій державі. За словами, власника Chevrolet Lacetti пана Андрія, - не треба бути великим економістом, щоб зрозуміти те, що сьогодні ціна на бензин є значно завищеною.

- Наші урядовці переконують нас, що виною всьому продавці бензину. Ті, в свою чергу, звинувачують владу, мовляв, що весь їхній заробіток від продажу пального йде на податки. Я на пальне витрачаю 2 100-2 500 грн щомісяця, а мій дохід становить близько 4 800 грн. Мені залишається мізер. Але авто мені потрібне для роботи, - підсумовує тернополянин.

Спритність рук і ніякого махлювання

За словами директора Консалтингової групи "А-95" Сергія Куюна, дії уряду є дещо незрозумілими. Заяви урядовців є протилежними їхнім діям. Українські політики ведуть хитру політику. Кабмін, по суті, забравши собі потенціал щодо зниження цін на нафтопродукти, зі шпальт усіх ЗМІ звинувачує нафтотрейдерів у необґрунтованому підвищенні ціни на бензин та дизель, стверджує Сергій Куюн.

- На жаль, зниження світових цін на нафтопродукти було компенсовано збільшенням акцизів в Україні на моторне пальне з 01.01.2016 р. на 13% та змінами роздрібного акцизу. Фактично податкове навантаження зросло з 01.01.2016 р. у середньому на 70 коп./л - розповідає Василь Дмитрів.

У Міністерстві фінансів уже підрахували, що до держбюджету у 2016 році надійде 3,2 млрд грн завдяки підвищенню акцизу. Виручені кошти Міністерство, за прикладом Європи, має намір направити до «спеціального» фонду на ремонт автомобільних доріг України, пише 20хвилин. На перший погляд здається, що все гаразд, так і має бути, проте, напевне, кожен пересічний тернополянин, як і будь-який інший українець, знає, як якісно у нас проводять дорожньо-ремонтні роботи, як стелять асфальт у той час, коли йде дощ, сніг і т. п. Тобто наші кошти знову витратять невідомо на що...

Спритність урядовців полягає і в практиці встановлення деяких податків у валюті. Оскільки розрахунок за імпорт відбувається у доларах і євро, то акцизи встановлені в євро. Станом на сьогодні “прибуток” уряду на одному літрі бензину А95 становить 40%, тобто близько 8 грн/л, в той час коли витрати та націнка нафтотрейдера сягає лише 16%. Це, у свою чергу, становить 3,18 грн.

- Зараз податкова складова впливає на роздрібну ціну вже більше, ніж світові ціни на нафту, - каже керівник департаменту маркетингу мережі АЗК «ОККО». - Наш уряд, нічого не роблячи, заробляє на торгівлі нафтопродуктами більше, ніж нафтові компанії, які видобули сировину та виробили кінцевий продукт, – продовжує Василь Дмитрів.

Постає досить логічне питання в цій заплутаній та нелогічній схемі: хто ж впливає на ціну пального у нашій державі? Трейдери зі своїми 16% чи український уряд з 40% від вартості пального?

В обхід тернопільського бюджету

За словами,  в. о. начальника Головного управління статистики у Тернопільській області Тетяни Грищук, у нашій області за минулий 2015 рік суб’єктами господарювання (юридичними особами та фізичними особами-підприємцями) через мережу автозаправних станцій, що налічує 185 одиниць, було продано бензину на 94,8 млн грн, дизелю - на 115,38 млн грн. Загальна сума від реалізації нафтопродуктів становить 210,18 млн грн. Тож близько 74,8 млн грн мало б надійти у місцевий бюджет.

Проте жодна гривня з акцизу чи будь-якого іншого податку від реалізації пального на теренах Тернопілля не потрапила до бюджету. Ці кошти ідуть в обхід. За словами в. о. начальника Тернопільської митниці ДФС Оксани Антонович, жоден з продавців пального, який працює на нашому ринку, не розмитнює імпортовані нафтопродукти через обласну митницю.

Знову звинувачують девальвацію

Український уряд уперто відмовляється знизити валютну податкову залежність пального та перейти на національну валюту. Також вітчизняні можновладці не хочуть помічати результати своєї діяльності - підвищення податкового тиску і своєї некомпетентності у питанні зупинки девальвації, що, без сумніву, негативно впливає на роздрібні ціни нафтопродуктів.

Середня ціна бензину А-95 в Україні становить 19,07 грн/л, або близько 0,66 євро/л. Якби одне євро коштувало 20 грн, а не 28,8 грн, вартість бензину становила б близько 15 грн/л. Тобто слабкість національної валюти сприяє підвищенню гривневих цін на імпортні товари, якими на 85% є нафтопродукти. - Буквально кожна копійка, яку втрачає гривня щодо іноземної валюти, позначається і на пальному, - наголосив Сергій Куюн.

Прогнози невтішні

За словами Сергія Сапєгіна, члена громадської ради при Міністерстві енергетики та вугільної промисловості України, - трейдери формують так звану подушку безпеки, яка здатна убезпечити їх від негативних наслідків ухвалення оновленого Податкового кодексу та державного бюджету на 2016 р. Ніхто з гравців ринку нафтопродуктів України не знає, чим обернуться "експерименти" Міністерства фінансів, а також нововведення, прийняті парламентом у бюджетному пакеті 2016 р.

- Міністри можуть довго говорити про відповідальність, але зобов'язання директора роздрібної мережі набагато вищі, ніж будь-якого політика. Адже якщо промахи чиновника у найгіршому разі можуть коштувати йому посади, то помилки учасника ринку здатні спричинити втрату довіри інвесторів та акціонерів, втрату і крах бізнесу, - зазначає експерт.

За словами Геннадія Рябцева, у ціну нафтопродуктів сьогодні на заправках закладено всі ризики - економічні, політичні, валютні, фінансові. Зменшити їх може лише стабілізація. Економічна, політична, валютна, фінансова. А оскільки останньої не видно, ціни на заправках залишаються незмінними.

- Ціну бензину, крім нафти, формують орендна плата за видобуток, акциз, спеціальна надбавка, акциз на роздрібну торгівлю. Жоден з цих показників не зменшився, - заявив член ради Ліги аудиторів України Михайло Крапивко. - Крім того, з шести нафтопереробних заводів в Україні працює лише один. Постачання нафти туди здійснює "Укрнафта", яку можуть позбавити ліцензії. Як наслідок - ми маємо ситуацію, коли бензин у нас привізний, або той, який зроблений із привізної нафти. Коротко кажучи, нинішня ціна на бензин в Україні протримається в кращому випадку один-два квартали, а потім зросте, незважаючи на падіння цін на нафту.

ДОВІДКА

У Великобританії літр нафти коштує значно дешевше, ніж літр мінеральної води. Експерти автомобільної асоціації Англії спрогнозували, що якщо така динаміка збережеться, то дешевшим від води буде і бензин. Сьогодні на території Туманного Альбіону можна придбати літр бензину за 0.54 $, „Кока-Коли” – за 0.53 $, мінеральної води – за 0.29 $, а літр нафти – за 0.19 $.

Україна паливо ціна
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань

Суспільство
Триває реконструкція пішохідних зон в межах озера «Чайка» на ділянці від колонади до площі імені Степана Бандери. Тут працівники підрядної організації здійснюють мощення доріжок фігурними елементами мощення. Напередодні ними було здійснено влаштування щебеневої основи та влаштування поребриків.
Суспільство
У рамках третьої черги облаштування системи аерації на Тернопільському ставі  на форсунках аераційного фонтану встановлюють прожектори. Роботи тривають на відрізку від причалу до Надставної церкви Воздвиження Чесного Хреста. Як повідомили у відділі технічного нагляду міської ради, планується встановити 180 форсунок. Технічні характеристики даної ділянки будуть такими ж, як і у попередньої: з кожної його форсунки вода підіймається на 9 метрів вперед та май...
Пригоди
Учора ввечері, 13 серпня, на вулиці Богдана Хмельницького інспектори помітили автомобіль Fiat Scudo, водій якого порушив правила дорожнього руху. Під час спілкування з керманичем патрульні помітили у нього ознаки алкогольного сп’яніння. Освідування встановило, що рівень алкоголю в організмі 32-річного керманича майже в 13 разів перевищив допустиму норму – 2,52 проміле. На тернополянина патрульні склали адмінматеріали за ч. 1 ст. 122 (порушення ПДР) та ч. 1...
Суспільство
У порівнянні із аналогічним показником минулого року товарообіг збільшився на 32%. Імпорт склав 247 млн доларів, а експорт  - 241 млн доларів. Торгівля відбувалася із 76 країнами світу, найактивніше вона велася із Польщею (51% від усього товарообігу). Також активними партнерами були Німеччина, Швейцарія, Білорусь та Великобританія. Як повідомляє прес-центр ДФС, із України активно торгували електроустаткування (кабельні модулі електромереж автомобілів як п...
Кримінал
Статистика дорожньо-транспортних пригод на Тернопільщині, як і по Україні, жахає. Щодня на дорогах гинуть та травмуються люди, значних матеріальних втрат зазнають власники транспортних засобів. Начальник відділу безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції Тернопільської області Андрія Петрука повідомив, що з початку року на Тернопільщині сталося 1216 дорожньо-транспортних пригод, у яких травм зазнали майже триста осіб, а 35 людей загинули. При чо...
Суспільство
Правоохоронці Бучацького відділення поліції розшукують жителя села Возилів, Джерджа Володимира Івановича, 1972 року народження. Як інформують у прес-центрі поліції, в понеділок, 13 серпня, до відділку  звернулась жителька району, яка повідомила, що її батько зник. За словами заявниці, родич поїхав до столиці на роботу, але з 28 липня за місцем проживання та працевлаштування відсутній. Прикмети зниклого: 45 років, зріст 160-175 см, середньої тілобудови, вол...
Суспільство
Вже більше тижня деякі "розумні зупинки" у Тернополі повністю не функціонують. Перестало працювати інформаційне табло біля Кафедрального собору Різдва Христового та ще одне - на вулиці Максима Кривоноса, поряд із цілодобовим магазином "Альянс". Раніше монітори справно інформували про рух маршруток і тролейбусів, прогноз погоди та курс валют. Дехто із людей, які чекають на транспорт, припускають, що і на інших зупинках міста могли виникнути подібні неполадк...
Кримінал
Аварія за участю молодого мотоцикліста трапилася вчора о 22.40. 25-річний чоловік суттєво перевищив швидкість та, не впоравшись з керуванням, зніс металеву огорожу й тяжко травмувався. "Чоловік 1993 року народження, керував мотоциклом "Хонда". Рухавшись по проспекту Злуки, він не впорався з керуванням на ділянці проведення ремонту дорожніх робіт ТОВ "Інвестбуд", наїхав на бар’єрну огорожу, внаслідок цього впав з мотоцикла і отримав тілесні ушкодження. Його...
Суспільство
Про нітрати, напевно, чув кожен тернополянин, вважаючи, що це якась отрута. Однак це не зовсім так. Це солі азотної кислоти, які ще називають селітрою. І вони містяться у різних рослинах, ґрунті та навіть у людському організмі. У допустимих нормах нітрати не будуть шкідливими для здорової людини. Денна норма нітратів – це близько 222 мг на людину, вагою у 60 кг. Але якщо з продуктами чи водою вона буде вживати надто багато солей, вони почнуть концентрувати...
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!