Скільки платитимуть тернополяни за проїзд у тролейбусах

Щодня чи не кожен із нас добирається вранці на роботу, а ввечері – додому. Тому зміни в транспортній мережі міста дуже актуальні для тернополян.

Оскільки протягом кількох попередніх років влада активно популяризувала такий вид громадського транспорту, як тролейбус, то і багато питань гостей та постійних відвідувачів сайту стосувались появи нових тролейбусних сполучень у місті та плати за проїзд в електротранспорті. Про це йшлося на сайті «20 хвилин» у чаті на тему «Скільки коштуватиме проїзд у громадському транспорті?».

Директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх розповів про найближчі плани та загалом про роботу свого комунального підприємства.

– Ми неодноразово подавали розрахунки до міської ради щодо вартості проїзду, – розповідає він. – Тоді, коли його вартість мала становити 1,76 грн, усі платили 1,50. Є постанова Кабміну, якою визначено порядок розрахунку тарифа. Ми нічого зі стелі не беремо. Наше підприємство зобов’язане закладати у своєму бюджеті кошти на матеріали для проведення техогляду машин, ремонт і закупівлю запчастин, зарплати для працівників. Ми не змінювали тариф кілька років.

За той час місцева влада щорічно закуповувала тролейбуси, хоч і не нові, які поповнили парк. Тому наразі є можливість перевозити значну кількість пасажирів цим видом транспорту.

Розрахунки, які подало підприємство, перебувають на розгляді у виконавчого комітету міської ради. Життя йде вперед, ціни ростуть, і підприємство мусить якось виживати.

– Минулоріч ми платили за 1 кВт електроенергії 0,36 грн, тепер – більше 0,80. Будемо платити 0,99 з 1 березня, а 1,20 грн – з 1 вересня, – говорить пан Мастюх. – Через це ми не зможемо контролювати ситуацію. На підприємстві працюють майже 500 чоловік, ми повинні платити їм зарплати.

На здорожчання вартості проїзду впливає не тільки зростання ціни на світло, а й різкий стрибок курсу валют.

– Ми думаємо, а хіба курс валют стосується електротранспорту? І будемо неправі, адже комунальне підприємство купує спецзапчастини для транспортних одиниць переважно закордонного виробництва, – продовжує керівник. – Тролейбуси в нас здебільшого марки Škoda. Пробували для них обирати запчастини українських виробників, але вони удвічі швидше виходять з ладу...

У 2015 році, за словами пана Матюха, КП «Тернопільелектротранс» недоотримало 2,7 млн грн субвенцій. Плюс ще 2 млн грн підприємству не віддали. От і виходить мінус 4,7 млн грн. Якщо говорити про останні п’ять років, то, за його словами, майже 10 млн переклали зі «здорової голови» держави, на «хвору» – міської влади.

– Ми не хочемо створювати аварійних ситуацій, аби контактна мережа падала і нищила чужі автомобілі, щоб люди отримували травми. З іншого боку, усі хочуть сьогодні платити стільки, скільки ж і позавчора. Має бути золота середина. Тому ми змушені переглянути тариф.

Андрій Мастюх: Що таке тролейбус? Це – відповідна система факторів: перше – це рухомий склад, ми цілодобово готові взяти транспортний засіб на ремонт. Друге – після закінчення робочої зміни ми розвозимо наших працівників додому, а із впровадженням роботи нічного транспорту змушені цих чотирьох чоловік завозити без «розвозки». Третє – для того, щоб тролейбус їздив, ми змушені постійно обслуговувати контактну мережу. А вона в Тернополі місцями збудована ще 35 років тому. Тобто це купа запчастин, розтяжка, троси… І за всім потрібно доглядати цілодобово. Працювати 24 години наш транспорт просто не може, оскільки частина контактної мережі перестане існувати. Хочу наголосити, що, окрім тролейбусів, у Тернополі ще є маршрутні автобуси. Графік руху дуже оптимізований, і якби всі його стовідсотково дотримувались, проблем і затримок не виникало б. Ще один фактор – у нас дуже старі транспортні одиниці, які за умови їх цілодобового навантаження не зможуть працювати ефективно. Ну, і зрештою, у перші дні запуску цих нічних маршрутів ми перевозили більше людей, а потім уночі їхало один-три пасажири.

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку

Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!