• Головна
  • Тернопільським дорожникам боргують зарплату
10:18, 15 лютого 2016 р.

Тернопільським дорожникам боргують зарплату

Дорожники області знову обділені. Через проблеми з фінансуванням їм надалі затримують заробітну плату. Наразі борг перед працівниками складає розмір місячного фонду оплати праці. Одночасно замовник заборгував Облавтодору за виконані роботи 5,5 млн. гривень. Керівництво підприємства на днях обіцяє розрахуватися з дорожниками за грудень минулого року.

Через постійні проблеми з виплатою заробітної плати працівникам ДП «Тернопільський облавтодор» та його структурних підрозділів – районних філій та дорожньо-експлуатаційних дільниць – заборгованість називають хронічною. Вже не перший рік відбувається затримка фінансування цих організацій за виконані роботи з утримання та ремонту автомобільних доріг. Служба автомобільних доріг, яка є замовником цих послуг, несвоєчасно розраховується за виконані роботи. У результаті страждають робітники. Ситуація є далеко неоднозначною. Служба автомобільних доріг пояснює її складними бюрократичними процедурами, однак профспілкові організації мають власну версію того, що відбувається.
- У попередні роки заборгованість перед працівниками Облавтодору сягала 3-4 місяців. Наприкінці 2015 року в ультимативній формі дорожники звернулися до Служби автомобільних доріг з вимогою повернути їм зароблене. У деяких регіонах вони навіть перекривали автомобільні шляхи. В результаті заборгованість частково було погашено. Однак з початку року ситуація знову загострилася. Мова йде не тільки про заробітну плату. Працівники роками не отримують передбачені законодавством доплати за роз’їзний характер робіт. Заборгованість сягає приблизно 10-15 тис. грн. на одну особу, - розповідає газеті "Номер один" голова обласної ради профспілок Андрій Присяжний.

Процедура розрахунку Служби автомобільних доріг (САД) з підрядними організаціями справді складна. Структура приймає акти виконаних робіт, затверджує їх, відправляє у Київ. САДУ вивчає документи, здійснює фінансування свого структурного підрозділу в області, а тоді гроші перераховують підрядним організаціям. Але тут варто звернути увагу на одну деталь: підрядними організаціями є не лише державне підприємство Облавтодор, а й приватні фірми. До слова, немає жодної інформації щодо зарплатної заборгованості на приватних підприємствах.

У зв’язку з цим, обласна рада профспілок звернулася з листом до Служби автомобільних доріг з вимогою забезпечити прозорість розподілу коштів. Профспілки просять щомісячно подавати інформацію щодо обсягу отриманих коштів та суми, сплаченої підрядним організаціям. А також вимагають пояснення, чому з одними підприємствами САДУ розраховується, а з іншими – ні. Андрій Присяжний підозрює, що у цьому випадку спрацьовує людський фактор, тому вимагає в подальшому здійснювати розподіл справедливо.

- Не відкидаю, що приватні підприємства можуть мати кращі інвестиції та сучаснішу техніку, однак складається враження, що держава свідомо знищує власні підприємства, - каже Андрій Присяжний. – Без останніх не можливе врегулювання з боку держави цінової політики на ринку послуг. Приватники можуть зробити корпоративну змову і підвищити ціни на свої послуги у кілька разів. Нижчою ціною на послуги державних підприємств керівництво країни могло б регулювати цінову політику.

Більшість працівників Облавтодору працюють у режимі неповної зайнятості – лише два-три дні на тиждень. А в зимовий період на таких же умовах працевлаштовують робітників, які підсипають дороги. Ці люди отримують по 600-700 грн. Звичайно, це мало, однак у селах, де людям дуже важко заробити «живі» гроші, погоджуються і на таке. А держава просто вміло користується тим, що у людей немає альтернативи, констатує Андрій Присяжний.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Тернопіль #дорожники #зарплата
Останні новини
Оголошення
live comments feed...