У Тернополі немає кому скаржитись на неякісну продукцію?

Уже півтора року інспекція захисту прав споживачів не має права перевіряти харчові продукти, а нової структури, яка б мала цим займатися, досі не створено. Іншими словами, якщо ви стикнулися з неякісною продукцією – поскаржитись вам буде просто нікому.

Головний спеціаліст Тернопільської інспекції з питань захисту прав споживачів Софія Кошулінська розповіла, що 20 вересня 2015 року внесли зміни до Закону про захист прав споживачів. З того часу інспекція не має права перевіряти якість і безпечність харчових продуктів. Цим має право займатися Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, яка створюється вже півтора року. Нова структура на стадії створення, тому поки що найкраще захистити себе може виключно сам споживач. Що стосується санітарно-епідеміологічної служби, то вона може перевірити продукт лише тоді, коли є факт отруєння.

- У змінах до закону чітко вказано, що ми харчової продукції не перевіряємо, хоча обважування і бракування – ще входять до наших повноважень. А от що стосується якості продуктів, то це вже не наша компетенція, - каже пані Софія.

За її словами, тернополяни ще довго за звичкою зверталися в інспекцію зі скаргами на продукти харчування.

- Нашим центральним органом було надано роз’яснення, що перевірку харчових продуктів, поки не буде діяти Держпроцспоживслужба, мала здійснювати державна фітосанітарна служба. Наскільки я розумію, вони також цього не роблять, бо, як мінімум, не знають, що робити. У положеннях, якими вони керуються, не прописана перевірка продуктів, - пояснює Софія Кошулінська.

Новостворена Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на папері існує від 2 вересня 2015 року. Однак за цей час спромоглась обзавестися лише керівником та юристом у столиці. На місцях (по містах та області в цілому) її представників немає, а отже, і перевіряти продукти нікому.

На жаль, від цих реформ страждають тернополяни, яким доводиться неодноразово стикатись із недобросовісними продавцями, що торгують не на якість, а на прибуток.

- Було в нас минулого року звернення про отруєння дитини куркою, яку придбали в супермаркеті. Малечу одразу забрала «швидка». До нас поступило звернення, але, як ви вже зрозуміли, перевірити ми не могли, - розповідає пані Софія.

Жінка каже, що інспекція навіть не має відповідних лабораторій, щоб проводити такого роду перевірки. Коли ще мали на це право, то працювали з Тернопільстандартметрологією.

- На підставі їх даних ми робили висновки та притягували до відповідальності винних осіб, - каже спеціаліст.

Єдине, на що інспекція зараз може не закривати очі, – це обважування. Аби заявити на той чи інший заклад, що він не додав вам трохи грам, достатньо мати чек, що ви придбали ту чи іншу продукцію, та написати скаргу.

- На підставі цього ми робимо так звану контрольну закупку, і якщо дійсно виявляємо порушення, то притягуємо до відповідальності, - пояснює п. Софія.

У Тернопільській міській державній ветеринарній лікарні журналістам «Номер один» підтвердили, що також не мають стосунку до перевірки харчових продуктів, позаяк, окрім змін у законодавстві, діє ще й так званий мораторій на проведення перевірок. І, як це не парадоксально, провести рейд вони можуть у тому випадку, якщо скарга надійде не від постраждалого споживача, а від того, хто йому продав той чи інший неякісний продукт.

За словами спеціаліста ветеринарної лікарні Володимира Чубака, такі нестиковки, швидше за все, триватимуть до квітня, а далі вже все стане на свої місця.

Повертаючись до інспекції з питань захисту прав споживачів, то до них можна писати винятково ті скарги, які стосуються правил продажу товарів.

- Щодо правил продажу продовольчих товарів – неправильні цінники, продаж протермінованого товару, факти обважування, – можна писати скарги до нас і ми будемо їх розглядати. Важливо, коли пишуть звернення, щоб вказали найменування суб’єкта й адресу, де він здійснює діяльність, – пояснюють інспектори.

Що ж стосується продуктів, то в інспекції з прав захисту радять тернополянам бути обачними при покупці того чи іншого товару. Наприклад, купуючи м’ясні продукти на ринках чи у супермаркетах, потрібно просити документи, які підтверджують їх якість. Крім того, на ринках є ветлабораторія, яка відповідає за якість харчової якості продукції.

А за наявності документів, які підтверджують факт покупки, можна звертатися до господарюючого об’єкта за відшкодуванням якості товару. Найгірше те, що на ринках не дають чеків, бо вони мають право не користуватися касовим апаратом, і тоді важко довести, що товар придбали саме там.

Як то кажуть, береженого і Бог береже...

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку

Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!