Депутат з комісії транспорту стверджує, що вартість проїду в маршрутках Тернополя має складати 2,6 грн

«Підвищення вартості проїзду в тролейбусах стане каталізатором зростання тарифу і в маршрутках»,- говорив депутат міськради, заступник голови постійної комісії з питань економіки, промисловості, транспорту і зв’язку Роман Торожнюк, виступаючи категорично проти змін в цінової політики «рогатих».

Депутат як у воду дивився! Адже не встигли тернополяни звикнути до «золотих» тролейбусів, як тернопільські перевізники почали диктувати нові ціни на проїзд у маршрутках: із звичних 3 грн. до 4 грн.

Так, наразі ріст цін перебуває на рівні обговорення. За словами, начальника управління транспорту міськради Ігоря Мединського,подорожчання вартості проїзду не відбулося, оскільки в управління економіки перевізники ще не направили усіх документів, що обґрунтовували б його необхідність.

Проте очевидно, що «бюрократичні перепони» – це лише питання часу. Та на скільки, в дійсності, є аргументованою така вимога перевізників?

Депутат міськради Роман Торожнюк не полінувався і самостійно проаналізував рентабельність маршрутного транспорту Тернополя.

Працюючи в Тернопільській районній державній адміністрації, начальником відділу інфраструктури, депутат чудово розуміється в громадському транспорті і знає, що вартість проїзду береться не «зі стелі», а прораховується за формулою.

В якості «піддослідного» пан Роман обрав непопулярний маршрут №31, в якому провів час з 10:00 по 12:00 (будній день).

Депутат прорахував усі статті витрат, що несуть перевізники (на паливо, мастильні матеріали, шини,акумуляторні батареї, технічне обслуговування і ремонт автомобілів, амортизаційні та господарські витрати, заробітну плату).Результати, які вдалось отримати народному обранцю, відверто, вразили. Так, згідно підрахунків, вартість проїзду в Тернополі має не зростати, а навпаки знижуватись.

- Опираючись на отримані мною результати, вартість перевезення пасажирів автобусами, які працюють у режимі маршрутного таксі повинна бути не вищою 2,60 грн.,- каже Роман Торожнюк.

Наголошуємо, що мова йде про нерентабельний маршрут №31. Яка ситуація з топовими №19 чи ж №18 – можна тільки уявляти.

До речі, приміром, в Хмельницькому теж нещодавно змінювали цінову політику в маршрутках: з 3 грн. до 3,5 грн. І це при тому, що місто-сусід майже вдвічі більше (по площі) за Тернопіль.

Після вище сказаного, до управління транспорту Тернополя виникає лише одне питання: чому продовжують говорити про ріст цін без наявної на те необхідності?

Хочеться вірити, що чиновники міськради все ж не підуть «на поводу» в перевізників, і перед тим, як «втішити» городян новими тарифами, проведуть власний, об’єктивний аналіз рентабельності маршруток. Або ж (якщо самі не в змозі) звернуться за кваліфікованою допомогою до небайдужого депутата…

Розрахунок по статтях витрат
Враховуючи що на маршрутах працюють в основному автобуси марок Богдан та Еталон і споживання в міському режимі не перевищує 21 літр на 100 км.
1. Витрати на паливо:
Вп1км.= Вп1 х Цп = 0,01 Нп х (1+0,01 Кs) х Цп = 0,01 х 15,0 х 21 = 3,15.
В рік автобус проїжджає 25 км. х 8 рейсів х 365 днів = 73000 км
3,15 х 73000 = 229950 грн.

2. Витрати на мастильні матеріали:
Вм1км = 0,01 х Вп1 х (Nм*Цм + Nтр х Цтр + Nпл х Цпл + Nс х Цс) =
= 0,01 х 15,0 (1,8 х90 + 0,15 х 60 + 0,05 х 100 + 0,1 х 70) = 0,2745
0,2745 х 73000 = 20038,5

3. Розрахунок витрат на шини:
Цш х Кш 3500 х (6+1)
_________ ___________________
Вш1км = Нш х Кш = 80000 = 0,30625

0,30625 х 73000 = 22356,3

4. Витрати на акумуляторні батареї:
Вартість акумуляторної батареї – 2100 грн.

Цаб х К аб 2100 х 2
________________ _____________
Ваб1км = Наб х Кк х І = 24,0 = 175
За рік – 175 х 12 = 2100

5. Заробітна плата:
Зарплата за місяць – 2756
Резерв відпусток 8% – 220,5
Всього: 2756+220,5 = 2976,5
Відрахування на соціальні заходи 37,66 % – 1120,9
Всього зарплата + відрахування – 2976,5 + 1120,9 = 4097,4
Витрати на заробітну плату за рік – 4097,4 х 12 = 49168,8

6. Технічне обслуговування і ремонт автомобілів:

ВТО і ПР 1 км = 1/L (Nщо х Н м що + Nто-1 х Нм то-1 + Nто-2 х Нм то-2 + (L х (Нм р + Н зч р))/1000) = (365 х 20 + 9,1 х 120 + 3,7 х 540 + (73000 х 690)/1000) = 60760

7. Амортизаційні витрати:
Балансова вартість не перевищує 200 000 грн.
200000/10 років. = 20000

8. Загальногосподарські витрати: 30000

Всього витрат: 229950 + 20038,5 + 22356,3 + 2100 + 49168,8 + 60760 + 20000 = 404373,6

ТАРИФ НА ПЕРЕВЕЗЕННЯ
За рік перевозиться, в середньому, на маршруті 10 х 6.25 (25/4 = 6,25) х 8 х365 = 182500
Рентабельність маршруту – 15 404373,6 х 0,15 = 60656,0
Тпр = (Sп + П п)/ Qn = (404373.6 + 60656.0)/182500 = 2.55 грн.

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку

Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!