Де найдешевший проїзд в маршрутках, а де вигідніше користуватися трамваєм або тролейбусом, а може навіть таксі

Журналісти сайту вирішили порівняти вартість проїзду в транспорті в різних містах України. Що з цього вийшло - читайте нижче.

Трамвай і тролейбус

Найдоступнішим міським транспортом у всіх містах є трамваї і тролейбуси. Вартість проїзду коливається від 1,50 до 2,50 гривень. Ціна квитка на електротранспорт, наприклад, в Дніпропетровську - 1,50 гривень, а в Харкові - цілих 2,50.

У Тернополі вартість проїзду нещодавно підняли до 2 гривень, а "Тернопільелектротранс" постійно дотується з міського бюджету. І навіть це підняття ціни не дозволяє підприємству стати беззбитковим. Парк тролейбусного депо останнім часом суттєво оновився за рахунок придбання бувших в користуванні тролейбусів з Чехії.

У Дніпропетровську відкрито говорять, що чинного тарифу явно недостатньо для оновлення рухомого складу і створення комфортних умов для пасажирів. Обґрунтована ціна проїзду - 2,30 гривень і тільки в цьому випадку місто зможе дозволити собі купувати нові комфортні трамваї і тролейбуси.

Ви думаєте, що при ціні за проїзд в 2,50 гривень в Харкові немає проблем? Не все так райдужно. У харківських тролейбусів постійно злітають «роги», на щастя, їх лагодження займає 4-5 хвилин. А ось у випадку з трамваями все складніше. Харківські «дрифти» стали знамениті далеко за межами міста. Через поганий стан шляхів в Харкові по кілька разів на день трамваї сходять з рейок і потрапляють в аварії. Іноді у них горить ходова або відриваються «роги». Салони знаходяться в жахливому стані, за рідкісним винятком оновлених або відремонтованих вагонів. З кондукторами теж проблеми - часто їх просто немає і гроші доводиться передавати водієві.

За проїзд у львівському трамваї вам доведеться заплатити 2 гривні, але взимку там буде дуже холодно. Часто трапляється, що через поломки люди спізнюються на роботу. Немає проблем тільки з низькопідлоговими трамваями. Стан львівських тролейбусів теж залишає бажати кращого, виключення з правил - кілька тролейбусів від заводу «Електрон».

Де найдешевший проїзд в маршрутках, а де вигідніше користуватися трамваєм або тролейбусом, а може навіть таксі (фото) - фото 1

Трамваї і тролейбуси в Маріуполі в цьому році вперше за довгий час почали оновлюватися, правда, не новими машинами, але хорошими б/у з Європи. Хоча до вирішення проблеми з електротранспортом ще дуже далеко. Вартість проїзду тут 1,5 грн.

У Запоріжжі на трамваї і тролейбусі можна проїхатися за 2 гривні. А ось статистика по ним не радує. Так, за останніми даними КП "Запоріжелектротранс" з 102 тролейбусів 85 відпрацювали свій нормативний термін експлуатації в 10 років, кілька тролейбусів були недавно капітально відремонтовані, але більшість - старі, а з 126 трамваїв 125 відпрацювали свій нормативний термін - тобто, їм більше 15 років.

Вартість проїзду в Одесі теж - 2 гривні, а проблеми такі ж, як і всюди. Трамваї в гнітючому стані, але їх намагаються оновити за рахунок вагонів б/у з Європи. Так, в минулому році влада закупила кілька ризьких трамваїв. Правда, в цілому, ці покупки поки не вирішили проблему стану одеського електротранспорту. Крім технічного стану самих вагонів, одеситів турбує і критичний стан шляхів. Кожні кілька днів в Одесі трапляється сход трамвая. Буквально кілька місяців тому в Одесі сталася страшна трагедія - трамвай зійшов з рейок і збив на смерть чоловіка.

 Вартість проїзду в громадському транспорті окупованого Донецька - 3 російських рубля. Перед Євро-2012 місто отримало сотні одиниць нових тролейбусів і автобусів. Тому абсолютно убитого громадського транспорту там поки немає. Хоча старі трамваї і тролейбуси з фанерою замість вікон також не рідкість. А ось в Луганську в електротранспорті можна проїхати за 8 рублів.

Маршрутки

Вартість проїзду в маршрутних автобусах змінюється від 2-х до 6-ти гривень. Зміна цін найчастіше залежить від протяжності маршруту і ціни палива, а іноді і від фантазії господарів АТП.

Вартість проїзду у маршрутних авто у Тернополі становить 3 гривні. Міські перевізники вже кілька місяців заявляють про необхідність підняття тарифу, мотивуючи це підняттям цін на пальне та запчастини. Частина маршруток (за попередніми даними до 20 %) взагалі перестали виїжджати на маршрут, мотивуючи це нерентабельністю. Під час останнього зустрічі перевізники і міські чиновники дійшли згоди, що ціну на проїзд треба піднімати хоча б до 3,50, і зроблять це очевидно в середині травня (після проведення конкурсу серед перевізників).

На дорогах Дніпропетровська можна зустріти як звичні «Спринтери», так і великі комфортні автобуси. Є кілька соціальних маршрутів по 2 гривні, а в основному вартість проїзду в межах 4-5 гривень. Підвищень поки не планують, але це не заважає АТП іноді оновлювати свої автопарки. Головні проблеми міста - зупинки де попало, а також забиті маршрутки в години пік.

Де найдешевший проїзд в маршрутках, а де вигідніше користуватися трамваєм або тролейбусом, а може навіть таксі (фото) - фото 2

Ціна на проїзд в маршрутних таксі Харкова «скаче» від 2,50 до 6 гривень. Тут все залежить від маршруту, пасажиропотоку і якості обслуговування. Стан автобусів приблизно таке ж, як і ціни - від напіврозвалених кузовів, рваних «сідушек» і палаючих моторів (в Харкові за останній місяць горіли дві маршрутки з пасажирами) до комфортабельних європейських автобусів з пропускним шлагбаумом біля водія, «плазмою» з рекламою і кондиціонером .

На початку 2000-х в Маріуполі приватний автобусний парк оновився майже на 100% новими "Богданами", проте з тих пір автобуси, що працюють на маршрутах, сильно зносилися, застаріли, а в керівництві підприємств стверджують, що існуючі тарифи на проїзд не дозволяють закуповувати нові машини. Тому латають старі, як можуть.

А тарифи змінюються від 3,5 до 4 грн. Примітно, що ціна не залежить від довжини маршруту, а виключно від рішення власника.

Проїзд в запорізькій маршрутці обійдеться вам в 4 гривні (на одиничних маршрутах зустрічаються 3,5 і 4,5 гривень). Загальний стан - жахливий, розламані сидіння, не завжди є поручні, буває, що взагалі у одного з крісел відсутні спинки.

Одесити за 5 гривень їздять в "Богданах" - не завжди чистих, до речі. Часто маршрутки іржаві і перекошені на один бік.

Якщо говорити про маршрутках, то Кривий Ріг нічим не відрізняється від інших міст, проїзд тут в середньому 4 гривні, а якість автопарку залишає бажати кращого.

Вартість проїзду в львівських автобусах - 4 гривні. Автобуси часто брудні, переповнені, а влітку в них дуже жарко. Найчастіше по місту курсують автобуси від заводу «Еталон».

У Миколаєві вартість проїзду - 4 гривні. За межами міста, у віддалені мікрорайони, в залежності від кілометражу, від 4.50 до 7 гривень.

Проїхатися в маршрутці в Донецьку можна за 6-7 рос. рублів, а в Луганську за 10 рублів. Люди кажуть, що маршрутники возять безкоштовно "армію ЛНР / ДНР", "поранених", "героїв", "пільговиків СРСР". Іноді, кажуть водії, всі місця займають "герої-пільговики", тому рейс виходить порожній. З 1 квітня в Луганську пільговиків вирішили впорядкувати - залишити 9 категорій, які будуть мати різні знижки на проїзд.

Метро

Метро ми порівнювали в Дніпропетровську (2 гривні) і Харкові (3 гривні). І якщо в Дніпропетровську метро - найпопулярніший вид транспорту, то в Харкові ним користуються практично всі. Там чисто, прохолодно влітку й тепло взимку. Однак харківське метро хоч і налічує 30 станцій, але проходить далеко не скрізь і до нього часто доводиться добиратися на іншому транспорті.

Де найдешевший проїзд в маршрутках, а де вигідніше користуватися трамваєм або тролейбусом, а може навіть таксі (фото) - фото 3

Таксі

Вартість проїзду в таксі в містах дуже різниться, при цьому не важливо велике це або маленьке місто.

У Тернополі вартість проїзду в таксі становить в середньому 5 грн. за кілометр, деякі таксофірми пропонують і економ-варіанти (4,50 грн/км).

У Дніпропетровську один кілометр вам обійдеться в 2,5-4,5 гривень, в Запоріжжі до 4-х гривень в залежності від класу таксі. Кривий Ріг і Харків їздять приблизно по одному і тому ж тарифу - 3-3,5 гривень за кілометр. У Маріуполі під час посадки ви відразу заплатите від 15 до 17 грн, а потім кожен наступний кілометр коштує 4 грн.

В улюблених туристами Львові та Одесі один кілометр коштує 4-5 гривень і 6 гривень, відповідно. А ось в Миколаєві ви заплатите за кілометр - 5 гривень.

Як бачите, проблем з транспортом багато і ціни не завжди влаштовують городян, а обіцяні транспортні реформи з якісним стрибком послуг так і залишаються на папері.

Де найдешевший проїзд в маршрутках, а де вигідніше користуватися трамваєм або тролейбусом, а може навіть таксі (фото) - фото 4
Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку

Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!