Де найдешевший проїзд в маршрутках, а де вигідніше користуватися трамваєм або тролейбусом, а може навіть таксі

Журналісти сайту вирішили порівняти вартість проїзду в транспорті в різних містах України. Що з цього вийшло - читайте нижче.

Трамвай і тролейбус

Найдоступнішим міським транспортом у всіх містах є трамваї і тролейбуси. Вартість проїзду коливається від 1,50 до 2,50 гривень. Ціна квитка на електротранспорт, наприклад, в Дніпропетровську - 1,50 гривень, а в Харкові - цілих 2,50.

У Тернополі вартість проїзду нещодавно підняли до 2 гривень, а "Тернопільелектротранс" постійно дотується з міського бюджету. І навіть це підняття ціни не дозволяє підприємству стати беззбитковим. Парк тролейбусного депо останнім часом суттєво оновився за рахунок придбання бувших в користуванні тролейбусів з Чехії.

У Дніпропетровську відкрито говорять, що чинного тарифу явно недостатньо для оновлення рухомого складу і створення комфортних умов для пасажирів. Обґрунтована ціна проїзду - 2,30 гривень і тільки в цьому випадку місто зможе дозволити собі купувати нові комфортні трамваї і тролейбуси.

Ви думаєте, що при ціні за проїзд в 2,50 гривень в Харкові немає проблем? Не все так райдужно. У харківських тролейбусів постійно злітають «роги», на щастя, їх лагодження займає 4-5 хвилин. А ось у випадку з трамваями все складніше. Харківські «дрифти» стали знамениті далеко за межами міста. Через поганий стан шляхів в Харкові по кілька разів на день трамваї сходять з рейок і потрапляють в аварії. Іноді у них горить ходова або відриваються «роги». Салони знаходяться в жахливому стані, за рідкісним винятком оновлених або відремонтованих вагонів. З кондукторами теж проблеми - часто їх просто немає і гроші доводиться передавати водієві.

За проїзд у львівському трамваї вам доведеться заплатити 2 гривні, але взимку там буде дуже холодно. Часто трапляється, що через поломки люди спізнюються на роботу. Немає проблем тільки з низькопідлоговими трамваями. Стан львівських тролейбусів теж залишає бажати кращого, виключення з правил - кілька тролейбусів від заводу «Електрон».

Де найдешевший проїзд в маршрутках, а де вигідніше користуватися трамваєм або тролейбусом, а може навіть таксі (фото) - фото 1

Трамваї і тролейбуси в Маріуполі в цьому році вперше за довгий час почали оновлюватися, правда, не новими машинами, але хорошими б/у з Європи. Хоча до вирішення проблеми з електротранспортом ще дуже далеко. Вартість проїзду тут 1,5 грн.

У Запоріжжі на трамваї і тролейбусі можна проїхатися за 2 гривні. А ось статистика по ним не радує. Так, за останніми даними КП "Запоріжелектротранс" з 102 тролейбусів 85 відпрацювали свій нормативний термін експлуатації в 10 років, кілька тролейбусів були недавно капітально відремонтовані, але більшість - старі, а з 126 трамваїв 125 відпрацювали свій нормативний термін - тобто, їм більше 15 років.

Вартість проїзду в Одесі теж - 2 гривні, а проблеми такі ж, як і всюди. Трамваї в гнітючому стані, але їх намагаються оновити за рахунок вагонів б/у з Європи. Так, в минулому році влада закупила кілька ризьких трамваїв. Правда, в цілому, ці покупки поки не вирішили проблему стану одеського електротранспорту. Крім технічного стану самих вагонів, одеситів турбує і критичний стан шляхів. Кожні кілька днів в Одесі трапляється сход трамвая. Буквально кілька місяців тому в Одесі сталася страшна трагедія - трамвай зійшов з рейок і збив на смерть чоловіка.

 Вартість проїзду в громадському транспорті окупованого Донецька - 3 російських рубля. Перед Євро-2012 місто отримало сотні одиниць нових тролейбусів і автобусів. Тому абсолютно убитого громадського транспорту там поки немає. Хоча старі трамваї і тролейбуси з фанерою замість вікон також не рідкість. А ось в Луганську в електротранспорті можна проїхати за 8 рублів.

Маршрутки

Вартість проїзду в маршрутних автобусах змінюється від 2-х до 6-ти гривень. Зміна цін найчастіше залежить від протяжності маршруту і ціни палива, а іноді і від фантазії господарів АТП.

Вартість проїзду у маршрутних авто у Тернополі становить 3 гривні. Міські перевізники вже кілька місяців заявляють про необхідність підняття тарифу, мотивуючи це підняттям цін на пальне та запчастини. Частина маршруток (за попередніми даними до 20 %) взагалі перестали виїжджати на маршрут, мотивуючи це нерентабельністю. Під час останнього зустрічі перевізники і міські чиновники дійшли згоди, що ціну на проїзд треба піднімати хоча б до 3,50, і зроблять це очевидно в середині травня (після проведення конкурсу серед перевізників).

На дорогах Дніпропетровська можна зустріти як звичні «Спринтери», так і великі комфортні автобуси. Є кілька соціальних маршрутів по 2 гривні, а в основному вартість проїзду в межах 4-5 гривень. Підвищень поки не планують, але це не заважає АТП іноді оновлювати свої автопарки. Головні проблеми міста - зупинки де попало, а також забиті маршрутки в години пік.

Де найдешевший проїзд в маршрутках, а де вигідніше користуватися трамваєм або тролейбусом, а може навіть таксі (фото) - фото 2

Ціна на проїзд в маршрутних таксі Харкова «скаче» від 2,50 до 6 гривень. Тут все залежить від маршруту, пасажиропотоку і якості обслуговування. Стан автобусів приблизно таке ж, як і ціни - від напіврозвалених кузовів, рваних «сідушек» і палаючих моторів (в Харкові за останній місяць горіли дві маршрутки з пасажирами) до комфортабельних європейських автобусів з пропускним шлагбаумом біля водія, «плазмою» з рекламою і кондиціонером .

На початку 2000-х в Маріуполі приватний автобусний парк оновився майже на 100% новими "Богданами", проте з тих пір автобуси, що працюють на маршрутах, сильно зносилися, застаріли, а в керівництві підприємств стверджують, що існуючі тарифи на проїзд не дозволяють закуповувати нові машини. Тому латають старі, як можуть.

А тарифи змінюються від 3,5 до 4 грн. Примітно, що ціна не залежить від довжини маршруту, а виключно від рішення власника.

Проїзд в запорізькій маршрутці обійдеться вам в 4 гривні (на одиничних маршрутах зустрічаються 3,5 і 4,5 гривень). Загальний стан - жахливий, розламані сидіння, не завжди є поручні, буває, що взагалі у одного з крісел відсутні спинки.

Одесити за 5 гривень їздять в "Богданах" - не завжди чистих, до речі. Часто маршрутки іржаві і перекошені на один бік.

Якщо говорити про маршрутках, то Кривий Ріг нічим не відрізняється від інших міст, проїзд тут в середньому 4 гривні, а якість автопарку залишає бажати кращого.

Вартість проїзду в львівських автобусах - 4 гривні. Автобуси часто брудні, переповнені, а влітку в них дуже жарко. Найчастіше по місту курсують автобуси від заводу «Еталон».

У Миколаєві вартість проїзду - 4 гривні. За межами міста, у віддалені мікрорайони, в залежності від кілометражу, від 4.50 до 7 гривень.

Проїхатися в маршрутці в Донецьку можна за 6-7 рос. рублів, а в Луганську за 10 рублів. Люди кажуть, що маршрутники возять безкоштовно "армію ЛНР / ДНР", "поранених", "героїв", "пільговиків СРСР". Іноді, кажуть водії, всі місця займають "герої-пільговики", тому рейс виходить порожній. З 1 квітня в Луганську пільговиків вирішили впорядкувати - залишити 9 категорій, які будуть мати різні знижки на проїзд.

Метро

Метро ми порівнювали в Дніпропетровську (2 гривні) і Харкові (3 гривні). І якщо в Дніпропетровську метро - найпопулярніший вид транспорту, то в Харкові ним користуються практично всі. Там чисто, прохолодно влітку й тепло взимку. Однак харківське метро хоч і налічує 30 станцій, але проходить далеко не скрізь і до нього часто доводиться добиратися на іншому транспорті.

Де найдешевший проїзд в маршрутках, а де вигідніше користуватися трамваєм або тролейбусом, а може навіть таксі (фото) - фото 3

Таксі

Вартість проїзду в таксі в містах дуже різниться, при цьому не важливо велике це або маленьке місто.

У Тернополі вартість проїзду в таксі становить в середньому 5 грн. за кілометр, деякі таксофірми пропонують і економ-варіанти (4,50 грн/км).

У Дніпропетровську один кілометр вам обійдеться в 2,5-4,5 гривень, в Запоріжжі до 4-х гривень в залежності від класу таксі. Кривий Ріг і Харків їздять приблизно по одному і тому ж тарифу - 3-3,5 гривень за кілометр. У Маріуполі під час посадки ви відразу заплатите від 15 до 17 грн, а потім кожен наступний кілометр коштує 4 грн.

В улюблених туристами Львові та Одесі один кілометр коштує 4-5 гривень і 6 гривень, відповідно. А ось в Миколаєві ви заплатите за кілометр - 5 гривень.

Як бачите, проблем з транспортом багато і ціни не завжди влаштовують городян, а обіцяні транспортні реформи з якісним стрибком послуг так і залишаються на папері.

Де найдешевший проїзд в маршрутках, а де вигідніше користуватися трамваєм або тролейбусом, а може навіть таксі (фото) - фото 4
Автор
( 0 оцінок )
Викладення
( 0 оцінок )
Актуальність
( 0 оцінок )

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образи; пряме порівняння з іншими конкуруючими компаніями; розміщення посилань на сторонні ресурси Інтернету; реклама та самореклама, заяви, пов'язані з діяльністю компанії.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!