Тернопіль вимагає додаткових поїздів!

Складна економічна та військова ситуація в країні не могла не позначитися на системі транспорту. Ряд зв’язків розірвано. Причому як у фізичному плані, так і через фінансові негаразди.

Звичайно, Тернопіль важко назвати відірваним від світу, але якість залізничних перевезень явно потребує покращення. Це стосується як комфорту пасажирів, так і самого сполучення. На сьогодні залізниця не здатна забезпечити жителів області прямим сполученням з рядом великих міст. У результаті, пасажири шукають альтернативу в інших видах транспорту.

Близько 90% потягів - зношені

Як вийти з цієї ситуації, представництво залізниці знає, та, як з’ясувалося, вище державне керівництво не завжди визнає існуючі проблеми. Нещодавно під час виїзного засідання комісії з питань транспорту ВРУ в Тернополі заступник Міністра інфраструктури України Микола Снітко заявив, що в Україні немає проблем із залізничним сполучення. Це стосується всіх напрямків: півночі, півдня, сходу та заходу, пише Номер один.

У регіонах іншої думки про ситуацію. Упродовж останніх 5 років було відмінено ряд поїздів, які слідували через Тернопільську область. Це негативно позначилось на зручності пересування студентів, туристів, жителів прилеглих до залізниці територій та представників пільгових категорій населення. На даний час кількість поїздів, що курсують територією області, не забезпечують існуючого попиту на залізничні перевезення, значна кількість потенційних пасажирів не мають змоги придбати квитки.

На залізниці констатують, що знос залізничного рухомого складу, що курсує в приміському сполученні, становить 88,27%, про що свідчить лист публічного акціонерного товариства. Через відсутність фінансування планово-попереджувальна система ремонту повністю знищена. Практично жодна із програм ремонту ТРС у виробничих підрозділах належним чином не фінансується.

Відповідно до політики ПАТ «Українські залізниці», Тернопіль є транспортним вузлом другого порядку. Найближчими залізничними вузлами є Львів (хаб першого порядку), Шепетівка, Хмельницький, Чернівці та Івано-Франківськ (хаби другого порядку).

Цілком природнім є те, що сусідні хаби другого порядку повинні бути пов’язані локальним сполученням між собою, а також хоча б одним хабом першого порядку. Раніше, коли кожна залізниця була окремим господарюючим суб’єктом, запровадити локальне сполучення, яке перетинало б межі дирекції чи залізниці, було не можливо з низки об’єктивних (з точки зору економіки окремої залізниці) причин.

Після об’єднання окремих залізниць в єдиний суб’єкт з’явилася можливість поєднати між собою локальним сполученням сусідні хаби: Чернівці – Тернопіль та Шепетівку – Тернопіль. Ці ділянки є неелектрифікованими, а їх сполучення з найближчим хабом першого порядку – Львовом - вимагає використання електрифікованої ділянки Тернопіль - Львів. Аналогічні потреби виникають при організації сполучення Тернопіль – Кам’янець-Подільський чи більш довгого Львів – Тернопіль – Кам’янець-Подільський. Організація узгоджених пересадок пасажирів зазвичай вимагає 40 хвилин – мінімальної різниці у часі між прибуттям одного поїзда та відправленням іншого, що суттєво погіршує конкуренцію сполучення у порівнянні з іншими видами транспорту.

Зважаючи на досвід передових країн світу та на можливості вітчизняних виробників, для організації маршрутів з комбінованою тягою доцільно придбати відповідний моторвагонний склад з гібридною тягою: електричною і дизельною.

Застосування сучасного моторвагонного рухомого складу дозволить не тільки зекономити енергоносії, а й скоротити час подорожі як мінімум на 30-40 хвилин за рахунок відсутності пересадок та ще до 1 години завдяки покращеним динамічним характеристикам сучасної техніки. Це, у свою чергу, суттєво скоротить експлуатаційні витрати, виведе економічні показники в зону прибутковості.

Пропонують змінити маршрут

Тернопіль займає досить зручне становище у контексті можливостей організації привабливих і затребуваних залізничних транспортних сполучень. Як з півночі на південь, так із заходу на схід. Однак цей потенціал Тернополя не використовують у повному обсязі.

Яскравим прикладом є відсутність безпосереднього пасажирського сполучення між найпопулярнішими урбаністичними туристичними центрами на заході України - Львовом і Кам’янцем-Подільським. Це було зумовлено різними факторами, у тому числі – належністю до різних залізниць.

Запропоноване сполучення пролягає через Тернопіль, оскільки це найкращий маршрут з точки зору організації руху. На цьому маршруті затребуване як нічне, так і денне сполучення. Денне переважно затребуване для місцевих мешканців, а нічне – для туристів. Позаяк час ходу між Львовом і Кам’янцем-Подільським становитиме 7-8 годин, то нічний переїзд дозволить туристам зекономити на готелі і при цьому за два вихідні побувати одразу в двох мальовничих містах.

Для організації такого маршруту насамперед необхідно задіяти рухомий склад, який, як відомо, завше у дефіциті. Водночас, його можна отримати внаслідок нескладної оптимізації – використання рухомого складу поїздів 49/50 Київ – Трускавець (простоює у Трускавці з 07:59 до 19:49) та 139/140 Київ – Кам’янець-Подільський (простоює у Кам’янці-Подільському з 05:44 до 20:35).

У перспективі головну частину маршруту Львів – Кам’янець-Подільський можна подовжити: зі Львова - до Перемишля, а з Кам’янця-Подільського – до Кишинева через Ларгу (Кельменці), Сокиряни та Окніцу – вузлову станцію з багатьма міжнародними поїздами.

Зокрема, слід відмітити, що від давніх часів Чортків та Заліщики мали пряме (на той час досить швидкісне) сполучення зі Львовом. Формально це сполучення було подано як два окремі розклади, але добре видно, що ці рейси були наскрізні - зі Львова до Заліщиків та зворотно із короткою зупинкою на ст. «Тернопіль», що зазвичай тривала одну хвилину.

Після окупації червоноармійцями Східної Галичини це сполучення було втрачене до сьогоднішніх днів, хоча гостра необхідність у такому сполученні існує. Тому для задоволення потреб пасажирів у такому сполученні керівництво області пропонує реалізувати кільцеве сполучення Львів – Коломия – Заліщики – Тернопіль – Львів.

Це задовольнятиме потреби не тільки мешканців Тернопільської області у сполученні зі Львовом, а й мешканців сусідніх областей: Чернівецької, Івано-Франківської та Львівської.

Орієнтовний графік на ділянці Львів – Коломия можна використати від наявного поїзда №607/608 з вечірнім відправленням зі Львова і ранковим прибуттям до Львова (через Івано-Франківськ), адже курсування поїзда №607/608 наявним маршрутом до Чернівців є невиправданим через його вкрай низьку населеність та невдалу конкуренцію з поїздом №701/702.

У напрямку Чернівців поїзди №702 та №608 фактично йдуть один за одним із різницею в часі ходу 12 хвилин і різницею у вартості квитка для сидячого місця близько 80 грн. Тому ці поїзди на даній ділянці зазвичай перевозять понад 500 місць. Варто зазначити, що поїзд №702 має на одну зупинку менше, ніж поїзд №608, тож, додавши поїзду одну зупинку (Заболотів), можна відмовитись від курсування поїзда №608 через ділянку Коломия – Чернівці. Крім того, з Коломиї у бік Чернівців у вечірню пору курсує приміський поїзд №6470, котрий вирушає з Коломиї о 20:35 і прибуває до Чернівців о 22:26.

Водночас, після скасування у 2011 році поїзда №675/676 сполученням Івано-Франківськ – Шепетівка ділянка Коломия - Чортків – Тернопіль втратила зручне сполучення ще й з Івано-Франківськом. Причиною скасування поїзда №675/676 стали протиправні дії провідників, які заохочували пасажирів до безквиткового проїзду, що суттєво впливало на статистику наповненості поїзда при фактично переповнених вагонах.

Для вивчення попиту пропонується призначити кільцеве сполучення Львів – Коломия – Заліщики – Тернопіль – Львів з ранковим прибуттям до Львова і вечірнім відправленням зі Львова одним складом: день – за годинниковою стрілкою, день – проти. Бажано, щоб час прибуття/відправлення до Львова збігався для обох напрямків.

Модифікація маршруту Ковель - Тернопіль шляхом видовження до Хмельницького або Жмеринки чи Кам’янця-Подільського забезпечить, з однієї сторони, збільшення потоку туристів з Польщі та, з іншої сторони, потік пасажирів, що планують відпочити на Шацьких озерах.

Коментар Миколи Снітко, заступника Міністра інфраструктури України:

- На сьогодні кількість місць у потягах приміського сполучення задовольняє пасажиропотік, який є у Тернополі. Але, разом з тим, потрібно покращувати рівень обслуговування пасажирів у приміському сполученні Тернопільщини. Цю проблему треба вирішувати спільно і ми готові додавати потяги. Розуміємо, в якому стані сьогодні знаходиться пасажирське господарство. Необхідно покращувати сервіс.

На жаль, є ще одна проблема – компенсаційний механізм не працює. Практично за перший квартал ні копійки областю не компенсовано збитків за приміські перевезення. При цьому ми не зупиняємо і ніколи не зупинимо руху потягів. У цьому питанні треба мати розуміння, адже в депо також працюють тернополяни, які отримують заробітну плату. Крім того, треба оновлювати рухомий склад і створювати пасажирам комфортні умови: зручні сидіння, теплі вагони. Наразі область заборгувала всього 170 тис. грн. за перший квартал. Це начебто невелика сума, але якщо боргу не погасити, він накопичуватиметься. Коли говорити про 2015 рік, то область компенсувала всього 23%, але ми ведемо переговори з місцевими органами влади. Пільгу повинен компенсувати той, хто її надає. Це не тільки місцеві органи влади, а й Міністерства освіти, соціальної політики тощо.

Найкращий варіант – монетизація пільг, яка передбачає отримання адресної допомоги. Ці кошти людина може витратити на квиток, проїзд – те, що їй необхідно в першу чергу.

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку

Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!