Астрономічний «борг»: у Тернополі пенсіонерка напалила газу на… 95 тисяч гривень?! (Фото)

72-річна тернополянка Марія Безпалько за своє життя надивилася багато різних див, але на таке навіть не сподівалася.

Жінка щомісяця справно оплачує рахунки за газ, а коли прийшла оплатити в лютому, то мало не знепритомніла: за користування лише газовою плиткою й колонкою їй нарахували до оплати… 95 тисяч гривень!

Історія астрономічного «боргу»

Марія Іллівна мешкає сама у двокімнатній квартирі. Опалення у неї централізоване, а на колонку й газову плитку встановлений лічильник, пише НОВА Тернопільська газета.

– До літа 2015-го у мене, як і в усіх мешканців будинку, не було лічильника на газову плитку й колонку, а тому ми щомісяця значно переплачували за газ, – розповідає Марія Іллівна. – Коли в червні заговорили про чергове підвищення тарифів на газ, ми всі написали заяви й встановили в своїх помешканнях лічильники. Після того почали платити менше. Я щомісяця справно плачу за газ і зберігаю всі квитанції. Однак за січень у мене звідкілясь узявся величезний «борг». Про це я дізналася вже в лютому, коли пішла до ПАТ «Тернопільміськгаз» оплатити рахунок. Там від побаченої суми мало не знепритомніла, щоправда, мені сказали, що це трапилася технічна помилка через збій у системі.

газМарії Іллівні пообіцяли все  негайно виправити. А щоб у цьому пересвідчитися, вона зателефонувала до міськгазу ввечері. Їй назвали всі оплачені суми й показники, починаючи від червня 2015-го, коли у неї встановили лічильник. Сказали також, що 95 тисяч гривень боргу вже немає. Нічого не підозрюючи, в березні Марія Іллівна заплатила наперед за газ 400 гривень, а коли отримала квитанцію, знову жахнулася – борг не анулювали, а лише відняли від нього щойно заплачені гроші. Просто насмішка й знущання над людьми.

Черги створюють самі споживачі?

Журналісти вирішили також побувати у міськ-газі. У відділенні, де мешканці подають показники лічильників та оплачують за спожитий газ, було так багато людей (і це в п’ятницю після обіду, напередодні Великодня), що, як кажуть, ніде й яблуку впасти. Вразила також «спрощена», чи то б пак, «удосконалена» система обслуговування громадян. У залі працювали лише три віконечка з шести, та й тут не все так просто. Виявляється, щоб подати показники лічильника, потрібно займати одну чергу, щоб дізнатися суму для оплати – треба відстояти в черзі в наступному віконечку, і лише у третьому можна заплатити. Люди незадоволені, роздратовані, втомлені…

Щоб з’ясувати ситуацію, ми звернулися до начальника відділу обліку надходжень та розподілу природного газу ПАТ «Тернопільміськгаз» Олександри Гринихи. За її словами, ПАТ «Тернопільміськгаз» займається постачанням газу й приймає показники лічильників від споживачів, а його дочірнє державне підприємство «Газпостач» робить нарахування на той газ, який спожило населення. Споживач, за умовами укладеної угоди, зобов’язаний з 25 числа поточного місяця до 5 числа наступного місяця подати фактичні показники лічильника газу операторові газорозподільних мереж. Зробити це він може кількома способами: телефоном, через інтернет на сайті gazpostach.te.ua, написати показник, свою адресу й кинути у поштову скриньку або ж прийти у міськгаз і повідомити показник операторові. Після того, як абонент подасть показник, ДП «Газпостач» проводить нарахування.

– Люди цього не розуміють, бо звикли подавати показники й оплачувати рахунки, коли їм виходить, – каже Олександра Василівна, – тому й виникають черги. Система не працює автоматично, так нема, що тільки подав показник і його вже видно. Спочатку ми мусимо «закрити» місяць, подати показники ДП «Газпостач», а тоді вони проводять нарахування. Ми пояснюємо, що до кінця місяця потрібно обов’язково подати показники, а заплатити можна пізніше, але тут відіграє роль уже суто людський фактор. Якщо ж абонент не подасть показник до кінця місяця, то ПАТ «Тернопільміськгаз» має право, згідно із Кодексом газорозподільних систем, виставити йому санітарну норму, яка для кожного індивідуальна і залежить від того, якими газовими приладами споживач користується. Що стосується 95 тисяч гривень, нарахованих Марії Іллівні, то це справді технічна помилка, її обов’язково виправлять і суму анулюють.

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку

Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!