• Головна
  • У Тернополі підприємці зазнають збитків через незавершений ремонт дороги на Гайовій
18:00, 6 березня 2012 р.

У Тернополі підприємці зазнають збитків через незавершений ремонт дороги на Гайовій

– Раніше доставку товару я здійснював фурами, – розповідає тернополянин Віталій. – Після того як розпочали ремонт, фури до мене не можуть під’їхати. Аби викрутитися з ситуації тепер винаймаю менш габаритні машини, а також використовую роботу більшої кількості людей. Відповідно це все тягне за собою і значно більші затрати. Ремонт дороги затягнувся на невизначений термін і збитки через це у мене тепер надзвичайно великі.

Віталій побоюється, що з настанням весни недобудована дорога розкисне і тоді вже не то що фура, а взагалі ніякий транспорт не проїде. Підприємець не захотів називати свого прізвища, аби не зазнавати утисків від владних структур.
Віталій каже, що перш ні починати роботу, влада мала б ретельно прорахувати кошторис витрат і визначити графік виконання робіт.
– Що за робота така, що підприємства залишилися без сполучення, – обурюється Віталій. – Тепер до підприємців звертаються з проханням долучитися коштами, але суми не озвучують. Тобто, я так думаю, що розпочинали ремонт взагалі без точного прорахунку коштів.
Чоловік каже, що через незавершений ремонт страждає не тільки він, а й багато інших підприємців, фірми яких знаходяться на Гайовій.

– Фірми, які знаходяться на території колишнього АТП, ще якось викручуються з ситуації, – говорить Віталій. – Вони використовують запасний під’їзд з рогатки через територію офісного центру “Добробуд”. А ось усі ті, що знаходяться за комбінатом хлібопродуктів і аж до моста, залишилися без належного сполучення. До речі, перший у Західній Україні аквапарк, зараз після зміни власника зараз не відкривають тільки тому, що нема до нього дороги. 
У готельно-розважальному оздоровчому комплексі “Алігатор” підтвердили, що аквапарк не відкривають через відсутність дороги.

– Рекламну кампанію ми запустили ще у грудні, – розповів один із керівників комплексу. – Тобто до відкриття аквапарку ми готові. Однак через незавершений ремонт дороги, через відсутність під’їзду, аквапарк поки не працює. Вода у нас уже є в басейні. Якщо буде готова дорога, нам потрібно три дні для нагрівання води і ми готові приймати відвідувачів.

Гроші дали і забрали

На капітальний ремонт усієї вулиці Гайової разом з перенесенням підземних комунікацій потрібно 37,5 мільйонів гривень. Ремонт вулиці планували здійснювати у два етапи – спочатку від вулиці Острозького до моста, потім від моста до Об’їзної. Ремонт першої частини дороги, від вулиці Острозького до моста, розпочали на початку листопада минулого року. Для цього з держбюджету виділили більше 6 мільйонів гривень. Обіцяли додати згодом ще 8 мільйонів, адже на ремонт першої черги потрібно 14,5 мільйонів гривень. Планували закінчити до нового року, однак вийшло як завжди. 
Під час засідання Тернопільського прес-клубу на тему “Де ви гроші на дороги?” заступник начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдан Юлик повідомив, що на ремонт вулиці Гайової минулого року потратили лише 2,7 млн грн.

– Вини Служби автомобільних доріг у тому що не освоїли всіх коштів немає, – зазначив пан Юлик. – Частину субвенції, яка надійшла на ремонт Гайової, під кінець року уряд забрав назад до державного бюджету. Але центральні органи влади винити в цьому теж не варто. Під кінець року вони забрали ті субвенції, які могли не повністю освоїти. Таке саме було й по інших об’єктах. Ніхто ж не сподівався, що у грудні погодні умови дозволять продовжувати дорожні роботи.
У мерії Тернополя зараз для завершення ремонту Гайової очікують субвенції з держбюджету і обіцяють додати грошей з міського бюджету.
– Це наша болюча тема, – зазначив начальник управління ЖКГ Володимир Болєщук. – Міська рада не буде стояти осторонь цієї проблеми. Як тільки-но кошти надійдуть з держбюджету, додамо ще грошей з місцевого бюджету, аби якнайшвидше завершити ремонт на Гайовій.
Втім, коли кошти надійдуть з держбюджету, поки невідомо. Якщо не надійдуть, тоді міська рада виділятиме гроші з місцевого бюджету.

– Рік часу звісно ж не можемо чекати, – зазначив міський голова Сергій Надал. – Якщо грошей з держбюджету не буде, тоді виділятимемо з міського. Але самі розумієте, якщо доведеться з міського бюджету витрачати гроші на завершення ремонту, тоді менше припаде на ремонт інших вулиць. Тому сподіваємось, що з держбюджету нам все ж таки виділять гроші на завершення ремонту на Гайовій.
Сергій Надал також повідомив, що міська рада оголосила додатковий тендер, для того аби до ремонту, який на Гайовій здійснює Служба автомобільних доріг, могли долучитися й інші організації. 
Цього року вділили більше
Загалом на ремонт доріг у Тернополі у міському бюджеті цього року заклали близько 25 мільйонів гривень.

– Минулого року на поточний ремонт доріг у Тернополі виділили майже п’ять з половиною мільйонів гривень, – повідомив Володимир Болєщук. – Однак цих коштів виявилося замало, тому цього року виділили більшу суму – 6,1 млн грн. При перевиконанні бюджету цю суму, ми звичайно будемо збільшувати.
За словами пана Баолєщука, у минулому році на капітальний ремонт міських доріг виділили 4 мільйони 984 тисячі гривень. За ці гроші відремонтували вулиці Коперника, Франка, Київську, Наливайка, Кривоноса та частину проспекту Злуки. 
– Цього року на капітальний ремонт виділили значно більше грошей, – повідомив Володимир Болєщук. – Нещодавно на сесії міськради прийняли програму розвитку та реформування житлово-комунального господарства. Згідно з цією програмою на капітальний ремонт доріг передбачено 18,7 млн грн.
За словами начальника управління ЖКГ перелік вулиць, на яких здійснюватимуть капітальний ремонт, затвердять на виконкомі через кілька тижнів.

Обіцяють контролювати ямковий ремонт

Місяць тому у Тернополі стартував проект “Де ви, гроші на дороги?”, який реалізовує громадська молодіжна організація “Нівроку”. 
– На першому етапі реалізації цього проекту ми направили інформаційні запити в обласну і міську ради та у обласну адміністрацію, – повідомив керівник проекту Володимир Ханас. – Вперше ми отримали всі відповіді про обсяги виділених коштів на ремонт доріг і вчасно.

Втім, це лише перший етап реалізації проекту. Попереду другий етап, найважливіший. Він передбачає жорсткий контроль за використанням грошей і самим ремонтом доріг. Активісти обіцяють здійснювати моніторинг ремонтних робіт, які будуть здійснюватися у Тернополі та області. 
– Найважче проконтролювати виконання так званого ямкового ремонту, – зазначив експерт проекту Ярослав Чорнозуб. – Але у нас є “ноу-хау”, яке ми використаємо для контролю над здійсненням ямкового ремонту. Ми поки що не розголошуємо, як ми це будемо робити, але можу запевнити, що у нас є методика як проконтролювати ефективність виконання ямкового ремонту.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Оголошення
live comments feed...