Найчастіше тернополян турбує неналежне надання послуг

Якщо споживача не влаштовує якість товару, він може отримати гроші за нього або аналогічний товар. Моральної компенсації за наше законодавство за це не передбачає, лише через суд. А от за невчасно надані послуги можна сподіватись на виплату пені – 3% від суми замовлення.

Неякісне взуття, одяг, мобільні телефони, енергозберігаючі лампочки та неналежне надання послуг найчастіше турбують тернополян і жителів області.
Такий висновок зробили фахівці обласної інспекції з питань захисту прав споживачів, проаналізувавши скарги людей.

У порівнянні з минулими роками споживачі стали більш свідомими та почали більш активно захищати себе. Однак проблем вистачає. Чи не головна — багато людей не знають своїх прав і обов’язків як споживача, а ще — підписують договори, не читаючи їх. Відтак потім виникає багато непорозумінь. Про цікаві скарги споживачів та їхні вирішення фахівці інспекції розповіли напередодні Всесвітнього дня захисту прав споживачів — 15 березня.

Багато скарг від споживачів з року в рік поступає на незадовільну якість взуття. Причому купленого не лише на ринках, але й у магазинах.
—Взуття у нас зараз — дороге, але якість його далеко не завжди відповідає ціні, — говорить головний спеціаліст інспекції з питань захисту прав споживачів Олена Чайка. — Тож тернополяни досить часто приносять до нас розклеєні черевики, зіпсуті туфлі чи кросівки. Згідно з нашим законодавством, взуття має гарантійний термін — 30 днів з дня покупки залежно від сезону. Якщо воно зіпсувалось за той час, то підприємець має відремонтувати його. Та після ремонту взуття, як показує практика, втрачає вигляд.
Раніше люди часто скаржились, що взуття фарбує шкарпетки. Зараз таких скарг поменшало.
—Але був випадок, що чоловік взув світлі шкарпетки і нові туфлі. Прийшов він в гості, а шкарпетки — чорні, — пригадує фахівець. — Звісно, це — заводський брак, туфлі не мають фарбувати ноги. Чоловікові обміняли взуття.

Однак є і спірні випадки, каже вона. Так, поскаржилась жінка, що донька купила на Новий рік модельні туфлі за 700 грн, взула їх на вечір, а їй нога підкошується.
—Прийшла підприємець і пояснює, що дівчина кілька разів приходила міряти ті туфлі, врешті їх купила. Вечір їх поносила, а тепер незадоволена, — продовжує пані Чайка. — Тож прохання до споживачів: якщо взуття можна поміряти, пройтись по магазину, щоб зрозуміти, чи зручні ті туфлі, то поміряйте їх, будь ласка. Якщо не підходить колодка чи фасон, то не купуйте їх. Ношені хоча б раз речі належної якості не обмінюють на нові.

Взуття можуть відправити на експертизу до Львова. Коштує вона від 300 грн. Оплачує експертизу підприємець, якщо доведуть, що взуття має заводський брак тощо. Однак якщо воно відповідає всім нормам, то платити доведеться споживачеві.

Чимало скарг стосуються і роботи телефонів та іншої техніки, додає головний спеціаліст цієї ж інспекції Євгенія Багрій.
—Споживачі незадоволені, бо платять великі гроші, а техніка скоро ламається. Ремонтувати її, згідно з законом, мають протягом 14 днів, якщо інший термін не узгодили зі споживачем, — каже вона. — Часто в сервіс­центрах пишуть в гарантійному талоні, що не мають запчастин, тож ремонт подовжують до місяця, а то й трьох. Людина не читаючи це, підписується. А потім скаржиться до нас, що йому затягують термін ремонту.

Так фахівець пригадала історію, як одна жінка віднесла в ремонт недавно куплений за 2,5 тисячі гривень мобільний. Вона поставила підпис у талоні. А вдома, почитавши закон, передумала і наступного дня віднесла в сервіс­центр заяву з проханням відремонтувати їй телефон за 14 днів.
—Вона звернулась і до нас. Але як бути, якщо жінка спочатку погодилась на умови підприємця, а потім передумала? Тому просимо, читайте уважно, що підписуєте, — додає пані Багрій. — Більше того на період ремонту вам мають видати інший телефон — з обмінного фонду сервіс­центру. Для цього треба написати відповідну заяву до підприємця. Адже ви купували мобільний, щоб телефонувати, а не ремонтувати його.

Бувають і ситуації, коли споживачеві сервіс­центру нав’язує якусь послугу. Так, одна тернополянка віднесла пилосос на діагностику, яка коштує 10 грн, а їй додатково ще почистили його і виставили рахунок на 60 грн.
—Жінка має повне право не платити, бо вона не замовляла ту послугу і її не попередили про чистку, — коментує фахівець.

Купуючи техніку навіть на ринку, вимагайте товарний чек, паспорт на неї, гарантійний талон та інструкцію з використання на українській мові.
—Беруть на ринку комп’ютери, телевізори, холодильники, газонокосарки, бо там на 10 грн дешевше, — додає пані Чайка. — Але навіть на ринку продавці зобов’язані видати вам документи на техніку. Більше того, її мають перед вами перевірити. Навіть лампочку. Якщо відмовляються, то ідіть до інших продавців.
Фахівець пригадала історію чоловіка, який двічі обмінював енергозберігаючу лампочку однієї марки, бо вона не допрацювала до гарантійного терміну. Врешті, йому дали лампочку іншої марки. Щоб обміняти енергозберігаючу лампочку, яка згоріла раніше гарантії, треба зберігати коробку від неї і товарний чек.

Якщо людині не надають в обумовлений термін замовлені послуги, то варто вимагати пеню.
—До нас звернувся чоловік, який замовив виготовлення крісла за три тисячі гривень, — пригадує Олена Чайка. — Його мали привезти 27 грудня. Тобто вже в новому році він мав сидіти в новому кріслі. Оскільки крісло виготовляли на замовлення і не доставили в термін, зазначений в договорі, йому мають виплатити пеню — 3% від суми замовлення за кожен день. Тобто за кілька місяців недоставки того крісла воно йому вийшло б безкоштовним за рахунок пені.

Варто уважно читати договір, бо там часто вказують розмір пені. Так одна тернополянка замовила виготовлення меблів на 30 тисяч гривень. Але вчасно увесь гарнітур їй так і не привезли: то місяць довозили шафу, то переробляли дверцята.
—Жінка принесла до нас договір, а там розмір пені вказаний 0,5% від суми замість 3% передбачених законом, — каже Олена Чайка. — Той договір жінка уже підписала. Тож читайте уважно, під чим ставите підпис. Так буде легше довести свою правоту.

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань

Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!