Чому у Тернополі паркувальники порушують закон, а влада не облаштовує парковки спецпристроями

Тема парковок та встановлення паркоматів обговорювалась у місті неодноразово. Нещодавно ЗМІ повідомляли, що перебування для усього транспорту на парковках, де немає паркоматів – автоматичних пристроїв для оплати - безкоштовне. У Тернополі жодної такої немає, тож стояти автомобілем будь-де можна “на шару”.

Із 1 квітня почали діяти нові правила паркування, затверджені Кабміном.

“Які паркомати, ти шо?”.

Проте паркувальники з водіїв, як стверджують тернополяни і як ми самі переконалися, все одно гроші беруть.
- З тим паркуванням нічого зрозуміти не можу, - каже тернопільський водій Віктор Семига. – Спочатку всі гуділи, що з березня парковки мають обладнати паркоматами, а якщо їх не буде, то можна ставити машину безкоштовно. Потім перенесли це все на початок квітня. Вже тиждень мало б діяти, а паркувальники як брали гроші, так і беруть. Я навіть питав їх, чи це законно. То тільки сміялись і казали: “Які паркомати, ти що? Нічого такого не буде, а за стоянку треба платити”.

Працюють люди у жовтих та оранжевих жилетах як на парковках у центральній частині міста, так і біля ринку й вокзалу. Вони підходять до кожного автомобіля, яке заїжджає на територію стоянки, і беруть дві гривні за паркування. Натомість іноді дають квитанцію за оплату або папірець із зазначеним часом стоянки. Водії без заперечень платять. 
“Відведені майданчики для платного паркування обов'язково повинні бути обладнані паркувальними автоматами з розрахунку не менш як один автомат на 20 місць для паркування з обох боків уздовж проїзної частини вулиці, дороги або тротуару”, йдеться у постанові Кабінету Міністрів №1342 від 3 грудня 2009 року “Про затвердження Правил паркування транспортних засобів”.

Можна викликати міліцію.

Подбати про встановлення таких пристроїв, згідно із постановою, повинна місцева влада — самостійно або за допомогою орендаря. Якщо ж облаштовувати парковку економічно невигідно – орган місцевого самоврядування повинен оголосити її безкоштовною. Проте постанова Кабінету Міністрів має більшу юридичну силу, аніж рішення міськради (чи його відсутність у даному випадку – прим. ред.). 
Якщо ж паркувальник уперто вимагає плату, блокує вас чи автомобіль (робити це працівник парковки не має повноважень – прим. ред.) або в інший спосіб шкодить вашому майну, то ви можете набрати “102”.
- Постанова набрала чинність і додаткові рішення місцевої влади не є обов'язковими, - пояснює адвокат Василь Когут. – Якщо прописано, що платними можуть бути лише ті парковки, які облаштовані належним чином і на яких є паркомат, то там водії і повинні платити. Якщо ж таких пристроїв немає, а підходить людина, яка вимагає плату, то їй можна ввічливо відмовити. Якщо паркувальник наполягає, можна йому пояснити, що, згідно з постановою, платити немає підстав, а він чинить протизаконно.
Паркувальникові навіть можна показати роздруківку постанови, яка є на сайті Кабміну, чи вказати на слова прем’єр-міністра.
- Микола Азаров неодноразово говорив про ці зміни і зазначав, що там, де немає парком ата, – платити не потрібно, - говорить пан Когут. – Тож і цей аргумент водій може паркувальнику навести.

Гроші йдуть не лише в бюджет.

Чому паркувальники порушують закон, а влада не облаштовує парковок спецпристроями, ми запитали у начальника міського управління транспорту Ігоря Мединського. Питання чиновнику поставили в дообідню пору 2 квітня. Він попросив зателефонувати за годину. Після цього зв'язатися з паном Мединським нам не вдавалося впродовж двох днів. Він не брав слухавку або збивав дзвінок чи ж секретар повідомляла, що поїхав у справах, проводить нараду і т. д. Та офіційну позицію мерії ми таки дізнались.

- Якщо діє Податковий кодекс, в якому йдеться, що плата за паркування має надходити у встановлених розмірах, то вона повинна звідкись надходити, - пояснив напередодні колегам-журналістам Ігор Мединський. - І я хотів би, щоб ми на цьому не дуже спекулювали, бо все-таки це одне із джерел наповнення місцевого бюджету. Ми не можемо зробити такого кроку, щоби кошти, які мають надходити у бюджет, не надходили.

Також посадовець повідомив, що мерія оголосила конкурс, до якого просить зголошуватись підприємців, охочих обслуговувати парковки.
Тож чи не платити й економити, чи платити і наповнювати місцевий бюджет – вирішувати лише водіям. 
Щоправда, не завадить знати, що до міської скарбнички, як засвідчила одна з наших перевірок, надходить лише частина коштів. Решта грошей, вочевидь, осідає в чиїхось кишенях. У лютому цього року, нагадаємо, ми задля експерименту зупинялися на міських парковках та на кожній з них давали паркувальникові дві гривні. Лише на одній із семи ми отримали чек про оплату. Тобто гроші лише з однієї парковки отримали паркувальне підприємство та міський бюджет.

- На папері міські парковки - збиткові, а на практиці - там завжди повно автомобілів. До речі, оцінювати пропозиції, які надійдуть на конкурс, міські посадовці, вочевидь, будуть з офіційної позиції збитковості парковок, тобто віддати можуть за заниженою ціною і своїм, - припускає тернопільський водій Андрій Возний. - Тож бюджет, як і раніше, може недоотримувати, а хтось - непогано заробляти на цьому.

За п'ять місяців — 40 тисяч
Вартість паркоматів стартує від 20 тисяч гривень за штуку. Один пристрій призначений, згідно з постановою, для обслуговування двадцяти авто. У центральній частині міста, біля автовокзалу чи ринку паркувальники беруть плату за стоянку авто з 8.00 до 18.00 - протягом 10 годин. У цей період майже всі місця зайняті. Отож 20 автомісць за день можуть дати міській казні 400 грн, а за тиждень (крім вихідних, хоча і тоді паркувальники бувають — прим. ред.) - дві тисячі гривень. Сума, еквівалентна вартості паркомата, може набігти менш як за 2,5 місяця. З цих грошей частину коштів потрібно віддати в бюджет, сплатити податки та кошти за утримання території. Проте навіть у цьому разі паркомат все одно може окупитися за п'ять місяців. Окрім того, оператор після приведення парковки у належний стан та встановлення паркоматів може підняти ціну - хоч на гривню, хоч на дві.

Автор
( 0 оцінок )
Викладення
( 0 оцінок )
Актуальність
( 0 оцінок )

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образи; пряме порівняння з іншими конкуруючими компаніями; розміщення посилань на сторонні ресурси Інтернету; реклама та самореклама, заяви, пов'язані з діяльністю компанії.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!