Чому SEO не працює: 7 можливих причин

Згідно з прогнозами, 2017 рік буде значущим для SEO. Такі важливі тренди, як прискорені мобільні сторінки (AMP), RankBrain, mobile-first індексація та останні зміни в алгоритмах Google будуть ставити курс на наступні 12 місяців. У підсумку, багато традиційні стратегії та техніки оптимізації перейдуть в розряд застарілих і більше не будуть давати очікуваного результату.

Але що робити, якщо ефективність SEO вже знизилася? У статті ми розглянемо 7 можливих причин, чому пошукова оптимізація не працює, і як їх виправити. Так же, вы всегда можете заказать продвижение сайтов у www.smart-web.com.ua, лидеры отрастли всегда в курсе новых событий.

1. Сайт застарів

Причинами поганого ранжирування можуть бути деякі базові аспекти сайту. Нижче ми розглянемо їх докладніше.

Архітектура ресурсу

Складна структура сайту, при якій користувачеві потрібно зробити більше трьох кліків, щоб дістатися до потрібної сторінки – поширена причина високого показника відмов. Заплутана навігація між сторінками і випадають меню з великою кількістю посилань – наступні пункти цього списку.

Працюючи над структурою сайту, дотримуйтесь наступних кращим практикам:

  • Основні сторінки повинні бути доступні з хедера на головній сторінці;
  • Структура сайту повинна бути логічною і зрозумілою;
  • Використовуйте «хлібні крихти», щоб покращити навігацію;
  • Оптимізуйте HTML і CSS, щоб зробити сайт більш дружнім до пошуковим роботам.

Поліпшивши структуру сайту, ви можете отримати розширення «Додаткові посилання в результатах пошуку Google. Це, в свою чергу, призведе до підвищення вашої ефективності в SERP.

Швидкість сайту

Швидкість сайту – важливий фактор ранжування. Лише зменшивши час завантаження свого ресурсу, ви можете помітити поліпшення в ранжируванні. Виміряти цей показник можна за допомогою інструменту PageSpeed Insights від Google.

Що ще можна зробити:

  • Оновіть свій сервер або перейдіть на кращий хостинг;
  • Використовуйте зовнішній хостинг (Dropbox або AWS) для великих файлів;
  • Зменшіть розмір зображень, використовуйте стиск;
  • Використовуйте мережі доставки контенту (CDN) для доставки зображень;
  • Зведіть до мінімуму кількість редиректів;
  • Очистіть код. Якщо у вас сайт на WordPress, зробіть наступне:
    • видаліть непотрібні плагіни і теми;
    • приховайте невикористовувані шорткоди;
    • видаліть старі редакції записів, щоб зменшити розмір бази даних;
    • видаліть непотрібні медіафайли – непотрібні фото, відео, документи;
    • видаліть непотрібні мітки;
    • видаліть коментарі, що очікують перевірки;
    • очистіть HTML;
    • виправте биті посилання.

Оптимізація для мобільних пристроїв (Mobile-first індексація)

Користувачі все частіше користуються мобільними пристроями для пошуку та перегляду інформації в інтернеті. В результаті адаптивність сайту і швидкість його завантаження стають особливо важливими. Про це свідчать останні ініціативи Google: запуск AMP-проекту в 2015 році і перехід на mobile-first індексацію. Щоб залишатися на хвилі цих трендів, робіть наступне:

  • Використовуйте адаптивний дизайн або динамічний показ;
  • Впроваджуйте AMP;
  • Використовуйте технологію Progressive Web App (PWA);
  • Зробіть ваш сайт візуально привабливим і зручним з точки зору навігації та посилань.

HTTPS

Перенесіть свій сайт з HTTP, HTTPS, щоб зробити його більш безпечним для користувачів і отримати додатковий імпульс в ранжируванні. Потім ви можете перейти на протокол HTTP/2, який незабаром може стати рекомендованим стандартом.

2. Проблеми внутрішньої оптимізації

До зниження позицій сайту може призвести ігнорування декількох поширених елементів on-page SEO. Розглянемо найважливіші з них.

URL

Погана структура URL збиває з пантелику не тільки користувачів, але і пошукових роботів. Переконайтеся, що ваші URL володіють наступними характеристиками:

  • Зрозумілі, прості, короткі і описові (уникайте цифр);
  • Слідують логічному порядку, який повторює структуру сайту (зробіть ваші URL вгадуваним);
  • Включають основні ключові слова (але не переповнені ними);
  • Слова розділяються за допомогою дефісів, а не нижніх підкреслень (зловживати дефісами також не варто).

Метатеги

Додавання релевантних метатегів впливає на те, як ваша сторінка буде відображатися в SERP. Тег title і метаописання – два найбільш важливих елементи, які повинні бути прописані на сторінці. Щоб поліпшити метатеги, зробіть наступне:

  • Увімкніть основне і вторинне ключове слово в тег title, додайте ім'я бренду;
  • Не виходьте за межі 60 символів в теге title;
  • Використовуйте унікальні теги title для кожної сторінки;
  • Прагніть до релевантності, уникайте перенасичення ключовими словами (keyword stuffing);
  • Заголовок H1 повинен відрізнятися від тега title.

Посилальна структура

Внутрішня оптимізація буде неповною без створення гарної посилальної структури та виправлення битих посилань. Чим більше на сайті релевантних внутрішніх посилань, тим краще і для користувачів, і для ранжирування. Нижче – декілька порад:

  • Використовуйте релевантні посилання;
  • Анкорний текст повинен бути зрозумілим, природним і релевантним (уникайте переоптимізації);
  • Використовуйте follow-посилання;
  • Внутрішні посилання не повинні бути надмірними.

Крім того, слід прибрати биті посилання, особливо якщо ваш сайт містить сотні сторінок. Неробочі посилання погіршують індексацію сторінок і призводять до підвищення показника відмов.

Schema.org і RankBrain

RankBrain – один з трьох основних чинників ранжирування Google. Це означає, що чим легше алгоритмом інтерпретувати сторінку, тим краще вона буде ранжируватися. Щоб відповідати зростаючим вимогам, які RankBrain пред'являє до сторінок, розгляньте питання додавання на сайт розмітки структурованих даних.

Розмітка Schema.org – спосіб структурувати дані на сайті так, щоб вони були універсально зрозумілими для пошукових роботів. Schema служить «картою», яка повідомляє пошуковим системам, який тип інформації міститься в кожному елементі вашої сторінки. Знаючи, що містить сайт, пошукові роботи більш ефективно відбирають той контент, який буде найбільш корисним для користувачів.

сео1

3. Помилки у лінкбілдингу

Зовнішні посилання життєво необхідні для сайту і є другим за важливістю фактором ранжирування Google. Перше місце займає контент.

При цьому посилання повинні відповідати певним критеріям: вони повинні бути природними і надходити з авторитетних доменів.

Працюючи над стратегією лінкбілдинга, дотримуйтесь наступних порад:

  • Міняйте текст посилання, коли публікуєте гостьові пости;
  • Не приймайте участі в посилальних мережах;
  • Відхиляйте низькоякісні посилання, що вказують на ваш сайт;
  • Зосередьтеся на створення цінного контенту, щоб на вас хотіли посилатися;
  • Дослідіть зовнішні посилання конкурентів, вивчайте їх техніки та джерела;
  • Співпрацюйте з іншими ресурсами, просите посилання (приміром, якщо в публікації згадується компанія).

4. Неефективний контент

Контент залишається найважливішим фактором ранжирування. Ви можете довести до досконалості всі інші аспекти сайту, але якщо у вас немає якісного контенту, ефективність SEO буде падати. Нижче ми розглянемо часті причини того, що контент неефективний.

Неінформативний або дубльований контент

Щоб не потрапити під фільтр Panda, створюйте контент, який буде цінним для користувачів, і оптимізувати його під релевантні ключові слова. Також уникайте використання дубльованого контенту.

Нерелевантний контент

Контент сайту повинен бути релевантним користувача интенту. З допомогою «Колібрі», RankBrain та інших оновлень алгоритму, Google все більше розуміє намір, що лежить в основі пошукового запиту.

Вибираючи ключові слова, під які потрібно оптимізувати сторінку, подумайте про намір користувача, який використовує ці слова. Запит може бути навігаційним, інформаційним або транзакційних. Відповідно, ваш контент повинен ідеально відповідати цьому наміру.

5. Контент не конвертується

Якщо ваш сайт ранжирується і отримує трафік, але контент не конвертується – це все ще проблема SEO. Вміст сайту повинно служити вашій бізнес-цілі.

Маркетингові персони і шлях до покупки

Відсутність профілів персон покупців у вашій стратегії контент-маркетингу ускладнює створення контенту, який би обслуговував потреби різних груп ваших потенційних покупців.

Щоб поліпшити конверсію контенту, зробіть наступне:

  • Створіть персони покупців;
  • Розробіть модель шляху до купівлі для цих персон;
  • Створіть контент, який буде «говорити» з кожної персоною і буде орієнтований на конкретну стадію шляху до купівлі.

Міражний контент

Якщо у вас немає розуміння своїх клієнтів або ж, якщо ваші автори не володіють достатньою кваліфікацією, ви ризикуєте створити так званий «миражный контент». У цього типу вмісту відсутня глибина, експертиза, точність і специфіка.

Протягом якогось періоду часу міражний контент може працювати, але в кінцевому підсумку він викличе розчарування у вашої аудиторії. Причиною цього є відсутність чітко описаних проблем і рішень.

Як уникнути створення такого контенту? Головна порада – співпрацюйте з тими авторами, які володіють досвідом у вашій сфері, хорошими аналітичними навичками та цікаво пишуть. При відсутності кваліфікації та досвіду опитуйте експертів і перетворюйте ці інтерв'ю в експертний контент.

6. Неефективна стратегія за ключовими словами

Ретельно розроблена стратегія використання ключових слів допомагає домогтися близької відповідності користувача интенту. Серед частих проблем у цій області є наступні:

  • Націлювання на занадто конкурентні ключові слова;
  • Недостатній обсяг пошуку за цільовим ключовими словами;
  • Відмова від використання НЧ-запитів;
  • Надмірне використання ключових слів;
  • При прийнятті рішень не використовуються аналітичні дані.

Створюючи стратегію за ключовими словами, не зосереджувати всю увагу на запитах з великими обсягами пошуку. З ним складніше ранжируватися, а показники конверсії найчастіше нижче, ніж по НЧ-запитів. Long-tail ключевики, знову ж, більш точно відповідають наміру користувача.

Ви також можете подумати над впровадженням так званої «hub-and-spoke» стратегії за ключовими словами. Якщо розглянути цю стратегію структурно, то вона буде представлена у вигляді зірки.

Концентратор (hub) – це контент, оптимізований під короткий ключевик, а елементи мережі (spokes) – пов'язаний з ним контент, оптимізований під long-tail запити.

Контент-концентратор містить повну інформацію про темі, а також виконує роль індексу, який посилається на різні підтеми або «голови», які дозволяють отримати більш детальну інформацію (spokes).

Переваги цієї стратегії:

  • Надання вичерпної інформації по темі;
  • Наявність на сайті структурованого контенту з великою кількістю внутрішніх посилань;
  • Поліпшення показників утримання користувачів. Відвідувачі можуть легко переміщатися від центру до периферії і навпаки, що також призводить до підвищення CTR і зниження показника відмов.

Підвищення CTR сигналізує Google, що цей контент – високоякісний. В результаті сайт може отримати більш високі позиції за короткою ключовими словами.

7. Санкції з боку Google

SEO може не принести результату, оскільки сайт потрапив під санкції Google. Нижче – список найбільш часті з них:

  • Санкції Panda за низькоякісний контент;
  • Санкції Penguin за неякісні вхідні посилання;
  • Оновлення mobile-friendly алгоритму, під яку потрапляють сайти, не оптимізовані для мобільних пристроїв;
  • Санкції Page Layout за велику кількість реклами у видимій без прокрутки частині сторінки.

Як дізнатися, що сайт потрапив під алгоритмічні санкції?

Одним з індикаторів є раптове падіння позицій бренду та органічного трафіку.

Що робити? Постарайтеся з'ясувати причину санкцій. Потім залиште всі інші SEO-активності і зосередьтеся на виході з-під фільтра.

Висновок

SEO постійно змінюється, відображаючи зміни в поведінці користувачів і роботи пошукових алгоритмів. Крім того, пошукова оптимізація стає все більше інтегрованою з іншими маркетинговими підходами.

Щоб залишатися в топі, перегляньте основні пункти своєї digital-стратегії. Оцініть, що працює, а від чого слід відмовитися. Головна умова для ефективності SEO – регулярно працювати над оптимізацією, а не тільки після накладання санкцій з боку пошукових систем.

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!