Зупинку транспорту в Тернополі продавали на OLX за 18 тисяч доларів

Своєрідний Шанхай можна бачити на частині зупинок громадського транспорту. Поставити на зупинці магазин, кіоск чи кафе — важче, аніж на інших територіях, бо статус землі інший. Тим не менше в Тернополі є декілька схем освоєння землі.

Зупинки громадського транспорту — землі транспортної інфраструктури, які продавати приватним особам та вщент забудовувати не можна. Тим не менше, ще з 2000-х років окремі зупинки, зі зручним розташуванням, почали перетворювати на приватні торговища. Аби все якось систематизувати, а разом з тим напевне й заробити, влада почала шукати комплексне вирішення проблеми. І знайшла: землі під зупинками почали віддавати в оренду відділу технічного нагляду міської ради з формулюванням «для будівництва та реконструкції існуючої зупинки громадського транспорту з облаштуванням об’єкту торгово-побутового призначення», пише 20 хвилин.

Потім відділ віддає зупинки в суборенду. Суборендар отримує можливість перебудувати зупинку в зупинку з магазином чи навіть кафе. Хтось це робить без шкоди місту та людям, а хтось ледь не торговий центр зводить… Ще одна обов’язкова вимога до підприємців – провести благоустрій території зупинок. Зазвичай бруківкою…

Офіційні дані

В Тернополі майже дві сотні зупинок громадського транспорту. Півтори сотні з яких – зупинки з торговими об’єктами. Частина вже десятиліттями забудована, частина з тимчасовими спорудами та в оренді відділу технагляду міської ради. Площа зупинок, які в оренді відділу технагляду (та в тих же межах у суборенді приватних фірм чи осіб — авт.): 100-300 квадратів. Плата за землю в місяць: 300-500 гривень. На окремих зупинках, де за роки суборенди зуміли збудувати об’єкт та провести його реєстрацію, підприємці орендують ділянки лише під об’єктами і напряму в міста. Площі землі стартують від 20-60 метрів, але орендна плата в місяць майже така ж, як в відділу технагляду. Є в Тернополі й незабудовані зупинки. Причина банальна — місця для бізнесу не вигідні.

– Пік так званих реконструкцій припадає на 2011-2015 роки, – каже голова депутатської земельної комісії міської ради Андрій Шкула. – Доходило до абсурду. Приміром, демонтовували стару бетонну чи металеву зупинку, ставили на її місці нові, з прозорими боковинами, витрачаючи чималі гроші з казни. А вже за пів року-рік віддавали зупинку під реконструкцію. Відповідно поставлену зупинку демонтовували, а на місці з’являвся магазин з навісом для пасажирів. Місцями той задум досить непогано втілювали, а місцями виникав Шанхай. Подивіться, хоча б, на зупинки в районі Київської та 15 Квітня. Від тернополян отримуємо іноді скарги, намагаємось реагувати. Але за ті роки так «нареконструювались», що розгребти важко. Але, думаю, депутати та виконавчі органи зобов’язані разом сісти і продумати концепцію змін.

Також депутат розповів про нову проблему — зупинки планують там, де їх не потрібно.

– Приміром, на Карпенка запланували виділити відділу технагляду землю для будівництва зупинки і торгового об’єкту, – каже пан Шкула. – Це при тому, що існуючі зупинки людей влаштовують, а відстані невеликі. Моя думка: це банальна спроба, в обхід аукціону та в забороненому місці вліпити комерційний об’єкт. Щодо надходжень до бюджету, то варто рахувати не лише саму суму орендної плати, а й податки, які сплачує підприємець чи відрахування від зарплат. Але так, офіційні суми значно менші від комерційних.

Зупинки вже перепродують

Читачі надіслали в редакцію два оголошення, які розміщені в інтернеті, про продаж зупинок громадського транспорту приватними особами. Ці оголошення привернули нашу увагу, бо ж суми, від того, що отримує місто, різняться в сотні разів. Та й нагадують такі «операції» оборудки не законно. Одне з оголошень стосується зупинки на вул. Миру, інше – на Дружбі. Та, як з’ясувалось згодом, обидва оголошення продають одну і ту ж зупинку — ту, що на вул. Дружби (на повороті до Центру — авт.).

«Ділянка для реконструкції зупинки та будування тимчасової споруди ( магазин,кафе). Центр міста, мікрорайон – Дружба, зупинка Дружба…( на повороті з Дружби в центр ). Є вода, світло, каналізація – паркова зона ( дозволи, паспорт прив’язки, проекти на воду, каналізацію…),повністю усе !!! Зі 100 м -75 м забудови. Земельна ділянка в оренді міської влади до 2023 року. Торг !» йдеться в оголошенні на різних ресурсах за різний період. Ціна зупинки 18 тисяч доларів.

Офіційно ця зупинка в оренді відділу технічного нагляду Тернопільської міської ради. Станом на 2016 рік перебувала в суборенді Бутковського Богдана Леонідовича. Чоловіка в реєстр фізичних осіб підприємціві ми не знайшли. Зате знайшли на сайті обласної ради. Пан Бутковський очолює комунальне підприємство обласної ради «Тернопільський обласний інформаційно-туристичний краєзнавчий центр», депутат обласної ради від «Свободи», в колишньому помічник нардепа Михайла Головка. Ми запитали в чоловіка, як він взяв зупинку в суборенду не будучи підприємцем та чи продав її.

– Я вже рік не є власником цієї зупинки, я взяв її з другом-підприємцем, – сказав пан Бутковський. – Більше коментувати не буду.

Чоловік не сказав як саме позбувся зупинки, але те, що там вже інший суборендар — не збрехав. Товариство «Капітал АС» є офіційним суборендарем зупинки станом на зараз. Ми зателефонували до керівника фірми Сліско Андрія Романовича.

– Ми вже рік ту зупинку маємо і ми її не продаємо, самі скоро будемо якусь реконструкцію проводити, – сказав чоловік.

Зателефонували ми, звісно ж і за номером продажу зупинки, вказаному в оголошеннях. Представились покупцями.

– Пізно, зупинку вже купили, – повідомив продавець. – Взяли майже за те, що просив.

Хто купив зупинку, продавець на сказав. Але пообіцяв перетелефонувати, якщо дозволять дати контакти.

І ситуація і пояснення свідчать про те, що з орендою та суборендою зупинок є бардак в якому місто має копійки, а хтось сотні тисяч. Сподіваємось міська влада зверне увагу на ситуацію і наведе лад.

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку

Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!