0352.ua

Тернополяни зможуть при зміні оператора зберігати свій номер телефону

З 1 грудня абоненти українських компаній мобільного зв'язку зможуть зберегти номер телефону при зміні оператора.

Як пише газета "Коммерсант-Украина", вчора Нацкомісія, що здійснює держрегулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ) затвердила остаточний варіант правил надання цієї послуги, що дозволяє оперативно і безкоштовно змінювати оператора. Втім, учасники ринку вважають, що впровадити послугу в терміни нереально, і сподіваються, що Мін'юст не затвердить документ.

Обговорювані останні три місяці "Положення про надання послуг перенесення абонентського номера та користування персональним номером" (Mobile Number Portability; MNP) НКРЗІ затвердила вчора фактично без змін. Послуга буде безкоштовною для абонентів - для її активації буде достатньо відправити SMS або заповнити заявку на сайті "приймаючого" оператора.

Після цього перевід абонента повинен бути здійснений протягом доби з моменту реєстрації заяви. Мобільні оператори зобов'язані надавати сервіс з 1 грудня 2013 року. Головною особливістю нової редакції документа стало істотне перенесення термінів впровадження послуги для операторів фіксованого зв'язку.

В ході обговорення були прийняті поправки, запропоновані найбільшими гравцями - "Укртелекомом" та групою Vega (входить в СКМ). Вони змогли переконати регулятора, що не мають технічної можливості впровадження перенесення номера через велику кількість застарілих комутаторів. Фіксовані оператори можуть почати надавати послугу не пізніше 1 січня 2015 року, а обов'язковою вона стане лише з 2025 року. При цьому більшість пропозицій найбільших мобільних операторів - "Київстар" та МТС - в НКРЗІ не врахували.

У компаніях вказували на істотне недопрацювання документа, зокрема, наполягали на тому, щоб, змінюючи оператора, абонент інформував не тільки "приймаючу" сторону, але і нинішнього оператора (оператора-донора). Учасники ринку також вимагали, щоб послуга не надавалася абонентам, що обслуговуються неавторизовано, тобто без надання персональних даних оператору.

"Виходить, що заявку на перехід до іншого оператора від імені неавторизованого абонента може подати хто завгодно. Це створить можливості для шахрайства",- пояснює директор з корпоративного управління і контролю "МТС-Україна" Олег Проживальський.

Крім того, за його словами, в документі не врегульовано питання про залишок коштів на рахунку абонента або його заборгованість перед оператором-донором на момент переходу до нового оператора. Впровадження MNP не призведе до суттєвого перерозподілу часток ринку між мобільними операторами - за різними оцінками, послугою навряд чи скористається більше 10% абонентів, тобто власники не більше 5,6 млн SIM-карт. Довгий час вважалося, що в новому сервісі зацікавлений переважно "Астеліт" (ТМ life:)) - вийшовши на ринок пізніше інших гравців, цей оператор вважався дискаунтером, який активно переманював абонентів інших операторів.

Втім, в минулому році гендиректор "Астеліту" Олександр Баринов заявляв, що час для MNP упущено. Цей оператор виявився єдиним, що не запропонував суттєвих поправок до положення. На певне зростання абонентської бази після впровадження MNP зараз зможуть розраховувати всі оператори, вважають експерти.

"Останні підвищення тарифів всіма компаніями може в цілому збільшити кількість охочих змінити оператора просто з почуття протесту",- вважає заступник директора дослідницької компанії GfK Ukraine Гліб Вишлинський.

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!