Під час ремонту доріг Тернопільщини “закатують” мільйони

Наприкінці цієї зими асфальт зійшов разом зі снігом. Українські дороги знову перетворилися на напрямки і виглядають, як після війни. Водії маневрують, обминаючи яму за ямою. У вибоїнах автомобілі залишають колеса і ходові. На дороги нарікають вже навіть мертві, кажуть люди, адже подекуди важко дістатися до цвинтаря. 

Експерти Світового економічного форуму оцінили українські дороги на 2,3 бала із 7, помістивши на 137 сходинку із 144 країн. Загалом в Україні потребують капітального ремонту понад 80% автошляхів і 70% доріг у містах. На Тернопіллі, зокрема, нині потребує ямкового ремонту 21 тисяча метрів квадратних доріг.

Винна, як завжди… погода

— Цьогорічна зима була особливо складною для Тернопільщини, адже внаслідок сильних опадів чимало доріг досі вкриті снігом та льодом, — каже заступник начальника служби автомобільних доріг в Тернопільській області Петро Вільчинський. — Минулого тижня ми розпочали роботи по ліквідації аварійної ямковості на двох дорогах державного значення — Стрий — Тернопіль — Кіровоград — Знам’янка і Доманове — Ковель — Чернівці — Тереблече. Протяжність цих автошляхів — 300 км, а загальна довжина доріг державного значення в області — 1485 км. Наразі ремонтуємо найбільш уражені дороги із величезною інтенсивністю великотонажного транспорту — 1400 автомобілів за добу. Поки що умови для ямкового ремонту несприятливі — мокро, не всюди розчищено від льоду, але ми задіяли усю техніку. Зрозуміло, що погодні умови будуть впливати на якість виконаних робіт і через місяць-другий доведеться все переробляти.

Як зазначив Петро Цеславович, ямковість на дорогах нашої області нині, як мінімум, у півтора раза більша від минулорічного стану, та про остаточне «ямкове обличчя» області можна буде говорити наприкінці березня, коли остаточно «повилазять» усі вибоїни. Чималі ресурси нині спрямовані на ремонт тернопільського відрізку Львівської траси, яку вважають найгіршою в Україні. Її латали торік, але так і не довели до пуття. Фінансування доріг Тернопільщини упродовж попередніх років було особливо скупим, бо кошти спрямовували на об’єкти Євро’2012. 

— Торік на ремонт доріг в області було виділено 172 млн. грн., хоча виконано робіт на 420 млн. грн. — фірми «повелися» на чергові обіцянки, здійснили ремонт, а на оплату чекають досі. Цього року нас ще більше обділили — «капнули» 90 млн. грн., хоча мережа доріг державного значення в області зросла більше, як вдвічі, — констатує Петро Вільчинський. — Насправді для ремонту доріг Тернопільщини потрібно хоча б мільярд гривень, але така сума — надреальна для сьогодення.

Закатують мільярди

Із 176 тисяч кілометрів українських доріг щорічно ремонтують понад 2 тисячі, такими темпами вдасться відновити шляхи хіба через… 85 років. Щорічно «Укравтодор» витрачає на ремонт магістралей в середньому 2 млрд. гривень, а потрібно понад 400 млрд. грн. «В Україні немає грошей на гарні дороги», — таке офіційне виправдання розбомблених доріг. Так, грошей завжди бракує, але дороги в напрямки перетворює ще й дике розкрадання коштів.

— На Тернопільщині погані дороги найперше через те, що область завжди була в опозиції до влади, — розповідає Новій Тернопільській газеті голова Тернопільської обласної громадської організації «Дорожній контроль» Віталій Крутиголова. — Основна частка розподілених коштів упродовж останніх років іде на столицю, Київську, Донецьку, Харківську області, а нам дістається за залишковим принципом. Є й інша складова проблеми. Кошти на ремонт доріг закладені у вартість пального, власники авто платять транспортний податок, а як «били» автомобілі на ямах, так і добивають. Якось повертаюся з роботи і бачу на «аварійці» автомобіль міліціонерів — пробили на ямі колесо, через сто метрів — таксист міняє колесо, а ще за сто метрів «Жигулі» із двома пробитими колесами. Останній водій був не місцевий, я дав йому рекомендації, як домогтися компенсації. Зателефонував у ДАІ, щоб приїхали і зафіксували аварію, адже наїзд на нерухому перешкоду — це вже ДТП. «Та у нас всюди такі дороги», — здивовано відповів черговий. Якщо водій усе належно оформить, то однозначно виграє суд. Мій знайомий відсудив 20 тисяч гривень за пошкодження автівки на ямі, але пройшов аж шість судових засідань!»

«Цій ямі вже десять років…»

Порівнюючи наші дороги із закордонними, Віталій Крутиголова згадує, як торік до Тернополя завітав англієць на дорогому авті і ледь не розбив його. Одного дня іноземець добряче гепнувся на ямі по вулиці Чалдаєва, а наступного дня знову втрапив у неї. «Ти що, забув, що тут яма?» — здивувався його тернопільський товариш. «Я думав, що за ніч зробили…» — «Жартуєш, цій ямі уже десять років». 

— У Європі інші технології ремонту доріг. Мій дядько працює далекобійником і розповідає, що за кордоном ремонтують дороги тільки уночі при потужному освітленні і за допомогою сучасної техніки. Там не «ліплять», як у нас, а вирізають на асфальті величезний квадрат і заливають однією речовиною, потім другою, третьою… десятою. А у нас які «технології»? Приїжджає в дощ КамАЗ із щебнем, дядя Вася кидає його шуфлею в яму, а дядя Петя ногами затоптує… І все це робиться з відома «верхів», щоб щоразу заробляти на одних і тих же роботах. Яма більша за 30 см вважається аварійнонебезпечною ділянкою, бо не лише створює дискомфорт для водіїв, а є реальною загрозою пошкодження авта чи спричинення ДТП, а у нас подекуди не ями, а цілі урвища по метру і більше, немов після вибухів снарядів…

Авто «гепнуло» в яму. 
Що робити?
1. Викличте службу ДАІ, щоб оформити ДТП — наїзд на нерухому перешкоду.
2. Зафіксуйте на відео або фото. 
3. Оформіть акт огляду транспортного засобу на офіційній станції техобслуговування. 
4. Якщо значні пошкодження, викличте незалежного експерта.
5. Звертайтесь до суду на організацію, яка обслуговує дану дорогу.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань

Суспільство
Тернополян попереджають про нові терміни подачі показників лічильників. Так, нововведення відтепер стосуються споживачів електроенергії. — Споживачі зобов’язані станом на 1 число знімати фактичні показники лічильника та подавати їх не пізніше 4 числа наступного місяця. Тобто за серпень показники слід подати до 4 вересня, — пояснюють у ВАТ «Тернопільобленерго». Разом з тим, мешканців Тернопільщини закликають не баритися з оплатою за спожиту електроенергію,...
Суспільство
Попри те, що на Тернопільщині деякі водії виступають за розширення проїжджої частини, такі додаткові можливості на трасах області неможливі через їхню велику затратність. Про це заявив на обговоренні плану дорожніх ремонтно-будівельних робіт за 2018 рік начальник САД у Тернопільській області Богдан Юлик. — 70% дорожніх знаків на трасі Львів-Тернопіль – відновлено. Що стосується розширення проїжджої частини, то на це потрібні значні кошти. Тож для того, щоб...
Суспільство
Саме сьогодні, 17 серпня, бійцю батальйону «Збруч» Назарію Кулинцю, який загинув 1 лютого 2015 року, мало би виповнитись 29 років. Назар був випускником Національного університету «Львівська політехніка», яку закінчив в 2012 році. Одразу після повернення з Майдану потрапив в першу хвилю мобілізації, перебуваючи спочатку в Зборівському військкоматі, а згодом, в березні 2014, при формуванні батальйону «Збруч», посів його лави, пише "Терен". Посмертно нагород...
Суспільство
Сергій Лучкін 24 серпня візьме участь у параді з нагоди 27-ї річниці Дня незалежності України в Києві. Як повідомляється на сторінці Збаразької РДА, учасник АТО, старший сержант Сергій Лучкін візьме участь у параді. Заступник голови райдержадміністрації Петро Тиньо привітав бійця з цією почесною місією.
Культура
Про це йдеться на сторінці "Українського Оскарівського Комітету" у мережі "Facebook". "Український Оскарівський Комітет завершив прийом заявок для участі національних фільмів у відборі на висування фільму на премію "Оскар" Американської академії кінематографічних мистецтв і наук у категорії "Найкращий фільм іноземною мовою" від України. Цього року в національному відборі участь братимуть 6 фільмів: 1. Брама, реж. Володимир Тихий, Україна, 106 хв Фільм розп...
Пригоди
У п'ятницю, 17 серпня, близько 8 ранку на перехресті вулиці Київська та 15 квітня трапилася аварія. На щастя, обійшлося без жертв. Там зіткнулися авто ВАЗ та карета швидкої допомоги Peugeot. Зіткнення було не сильним, тому ніхто не постраждав. Учасники ДТП від допомоги патрульних поліцейських відмовилися та оформили подію за допомогою страхової компанії, пише "Терен".
Суспільство
Відео опублікував Віталік Кулина на сторінці групи «Автобидло Тернопіль». "Вул. Дівоча, грубе порушення правил таксистом служби 549 (позивний 477), проїзд "проти шерсті" з пасажирами в тому числі з малолітньою дитиною. На зауваження почув тільки хамство та агресію від водія", - йдеться у дописі.
Суспільство
Так як і минулого року, під монетизацію підпадають зекономлених домогосподарствами еквівалент вартості 150 кіловат електроенергії, якщо цей ресурс використовується для опалення, або 100 кубів газу. До 1 липня 2018 року підприємства-виробники чи підприємства-виконавці послуг з газо-, та електропостачання в паперовому та електронному вигляді надали структурному підрозділу з питань соціального захисту населення списки енергоощадних субсидіантів із зазначенням...
Суспільство
З метою перевірки умов проживання дітей, родини яких опинились в складних життєвих обставинах інспектор ювенальної превенції Збаразького відділення поліції спільно із представники служби у справах дітей та працівниками РЦ ССДМ побували в селі Чернихівці та окремих сім’ях м. Збаража. Під час виїзду обстежено умови проживання родин. На жаль, в окремих сім’ях умови проживання дітей потребують покращення та батьки не усвідомлюють наскільки катастрофічною є сит...
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!