Свого часу, в 1992 році, міська влада Тернополя, добре не подумавши, взяла собі баласт у вигляді 12,5 км об’їзної дороги.

Тоді це було зроблено з доброї волі і без будь-яких капремонтів, як то мало би бути. З кожним роком стан дорожнього покриття стає все гіршим, відповідно на його поновлення потрібно все більше грошей, яких у міській казні постійно не вистачає. Як вихід із ситуації, депутати Тернопільської міської ради нинішньої каденції ініціюють зворотну передачу об’їзної, тепер вже з комунальної власності у державну, мотивуючи це тим, що державній казні легше знайти потрібні мільйони для ремонту дороги загального користування.

«Міська казна ремонту об'їзної не потягне»

Сьогодні лише лінивий водій не згадує тернопільську об’їзну і тернопільських дорожників, адже те, що нині маємо з цією дорогою, важко навіть назвати дорожнім покриттям.

– Протягом усіх цих років на об'їзній дорозі м. Тернополя за кошти міського бюджету проводились заходи щодо попередження виникнення аварійно-небезпечних ситуацій (поточний ремонт проїзної частини та штучних споруд, утримання, заміна, встановлення нових засобів регулювання дорожнього руху (дорожні знаки, світлофори, транспортні огородження, горизонтальна та вертикальна розмітки), планування та укріплення узбіччя, а також заходи з ліквідації місць концентрації дорожньо-транспортних пригод. Разом з тим, цього всього не достатньо, а тому нинішній технічний стан елементів об'їзної дороги прийшов до непридатного для нормальної експлуатації стану, – відверто зізнався начальник відділу технагляду Тернопільської міської ради Олег Вітик і додав: – Об'їзна дорога служить для пропуску великогабаритного транспорту, а Тернопіль на жодному з чотирьох заїздів не має встановлених ваг, які контролюють переміщення великогабаритного транспорту на вісь. Цей вид транспорту, який проходить у більшості по об'їзній дорозі, взагалі не контрольований, що призводить до великого руйнування доріг і транспортних розв'язок (вул. Микулинецька і Бережанська).

За словами чиновника міськради, за період з 2006 по 2012 рр. з міського бюджету виділено кошти в сумі 3328,9 тис. грн. для проведення поточних ремонтних робіт на об'їзній дорозі, , пише «Номер один». А саме: 2006 р. – 412,8 тис. грн.; 2007 р. – 141,3 тис. грн.; 2008 р. – 425,6 тис. грн.; 2009 р. – 299 тис. грн.; 2010 р. – 480,2 тис. грн.; 2011р. – 640 тис. грн.; 2012 р. – 930 тис. грн.

– Легко прослідкувати, що чим старішає дорога, тим більших капіталовкладень вона потребує. Якщо врахувати, що на поточний ремонт у 2012 році з бюджету було виділено 4,5 млн. грн., то практично мільйон, тобто чверть цієї суми, використано на об'їзну. Я не сумніваюся, що в 2013 році на її ремонт потрібно буде залучати такі суми, яких місто просто не потягне. Тому дуже слушно депутати піднімають питання про її передачу в державну власність, – зазначив керівник відділу технагляду. Загалом Київ і область «спускає» на м. Тернопіль близького 20 млн. грн. (з суми транспортного податку). Цієї суми вистачає, щоб капітально зробити 2-3 дороги, решта ж грошей використовується на малоефективний ямковий ремонт. Крім того, на дороги можна спрямовувати кошти загального фонду міського бюджету. Це ті гроші, які місто саме заробляє. Але якщо врахувати, що з цих грошей фінансуються лікарні, школи, дитсадки, то оперувати цими грішми тернопільським дорожникам не варто. Зауважимо, що, окрім економічних критеріїв (зменшення навантаження на міський бюджет), об'їзна дорога м. Тернополя і справді межує з невеликою кількістю житлової забудови – вул. Протасевича, 15 Квітня, Будного, а основна частина дороги проходить не в межах населеного пункту, то ініціатива міських депутатів до певної міри слушна, та й на державному рівні це питання піднімалося, але, на жаль, не знайшло свого продовження.

– З ініціативи Служби автомобільних доріг у Тернопільській області та на виконання їх звернення від 06.12.2006 р. Тернопільською міською радою прийнято рішення від 07.03.2007 р. "Про передачу з комунальної у державну власність доріг та вулиць міста», яким передано з комунальної у державну власність проїзну частину ділянок доріг та вулиць м. Тернополя, що суміщаються з дорогами загального користування М-12, Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам'янка (вул. С. Будного, Підволочиське шосе), М-19, Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече (вул. 15 Квітня, Протасевича, Об'їзна, Микулинецька), Р-41, обхід м. Тернополя (від вул. Львівської до транспортної розв'язки вул. Бережанської) загальною протяжністю 16,4 км. Дані дороги є частиною транспортного коридору між Європою та Азією з надзвичайно великою кількістю безперервних транспортних потоків. Кабміном прийнято розпорядження від 11.09.2007 р. «Про передачу проїзної частини автомобільних доріг у державну власність». На даний час вимоги даного розпорядження не виконано, – повідомив Олег Вітик.

«Хтось один має відповідати за стан дорожнього покриття в Тернополі!»

На сьогодні відділ технагляду міськради підготував весь пакет документів на передачу тернопільської об’їзної – проведено моніторинг з техніко-економічними показниками та підготовлено орієнтовний розрахунок вартості капітального ремонту.

– Не знаю, як воно буде, але думаю, що нині вимагати від Тернополя виконання капітального ремонту не реально, бо такого фінансового навантаження місто не потягне. Готовий взяти на себе сміливість і сказати, що міська влада Тернополя готова зробити поточний ямковий ремонт і так передати. Тепер справа за Службою автомобільних доріг, – резюмував Олег Вітик.

Натомість обласна Служба автомобільних доріг поки не готова прийняти тернопільську об'їзну, і не відомо, коли такі часи можуть настати.

– Розпорядження Кабміну про передачу великої кількості об’їзних доріг обласних центрів мало місце, але в тому числі за відсутності фінансування на ремонт цих доріг його було відмінено, – повідомив заступник начальника з ремонту та експлуатаційного утримання автодоріг Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Петро Вільчинський. – Депутати місцевих рад вправі приймати рішення як про передачу, так і про прийняття на баланс доріг. Але що б це сталося, мають бути погодження всіх сторін (Кабмін, «Укравтодор», Міністерство інфраструктури) і витримана процедура, і лише потім створені відповідні комісії. А за 2-3 рішення місцевих рад ніхто візувати не буде.

За словами представника Служби автомобільних доріг, останнім часом питання про прийом/передачу об'їзних доріг у вищеназваних структурах не піднімалося, бо більшість дорожніх організацій не справляються з обслуговуванням своїх доріг (недофінансування, застаріла техніка тощо).

А що стосується безпосередньо об'їзної м. Тернополя, то, як зазначив Петро Цеславович: «Це міська дорога, по якій їздять тролейбуси, інший громадський транспорт. І двох господарів в одній хаті не повинно бути. Хтось один має відповідати за стан дорожнього покриття в Тернополі!». У суперечці міста й області потрібно шукати розумний компроміс, який би влаштував обидві сторони. При цьому не потрібно забувати і про простих тернополян. Ті величезні гроші, які йдуть на поточний ремонт і обслуговування об’їзної (очищення дороги від снігу, планування узбіч, збір сміття, догляд за дорожніми знаками, утримання тросового огородження тощо), а це сума близька до 4 млн. грн. у рік, можна було б направити на ремонт вулиць і дворів місцевого значення…

vityk

obizna09

0352.ua

Жахіття тернопільської об’їзної, яке важко навіть назвати дорожнім покриттям (фото)

Свого часу, в 1992 році, міська влада Тернополя, добре не подумавши, взяла собі баласт у вигляді 12,5 км об’їзної дороги.

Тоді це було зроблено з доброї волі і без будь-яких капремонтів, як то мало би бути. З кожним роком стан дорожнього покриття стає все гіршим, відповідно на його поновлення потрібно все більше грошей, яких у міській казні постійно не вистачає. Як вихід із ситуації, депутати Тернопільської міської ради нинішньої каденції ініціюють зворотну передачу об’їзної, тепер вже з комунальної власності у державну, мотивуючи це тим, що державній казні легше знайти потрібні мільйони для ремонту дороги загального користування.

«Міська казна ремонту об'їзної не потягне»

Сьогодні лише лінивий водій не згадує тернопільську об’їзну і тернопільських дорожників, адже те, що нині маємо з цією дорогою, важко навіть назвати дорожнім покриттям.

– Протягом усіх цих років на об'їзній дорозі м. Тернополя за кошти міського бюджету проводились заходи щодо попередження виникнення аварійно-небезпечних ситуацій (поточний ремонт проїзної частини та штучних споруд, утримання, заміна, встановлення нових засобів регулювання дорожнього руху (дорожні знаки, світлофори, транспортні огородження, горизонтальна та вертикальна розмітки), планування та укріплення узбіччя, а також заходи з ліквідації місць концентрації дорожньо-транспортних пригод. Разом з тим, цього всього не достатньо, а тому нинішній технічний стан елементів об'їзної дороги прийшов до непридатного для нормальної експлуатації стану, – відверто зізнався начальник відділу технагляду Тернопільської міської ради Олег Вітик і додав: – Об'їзна дорога служить для пропуску великогабаритного транспорту, а Тернопіль на жодному з чотирьох заїздів не має встановлених ваг, які контролюють переміщення великогабаритного транспорту на вісь. Цей вид транспорту, який проходить у більшості по об'їзній дорозі, взагалі не контрольований, що призводить до великого руйнування доріг і транспортних розв'язок (вул. Микулинецька і Бережанська).

За словами чиновника міськради, за період з 2006 по 2012 рр. з міського бюджету виділено кошти в сумі 3328,9 тис. грн. для проведення поточних ремонтних робіт на об'їзній дорозі, , пише «Номер один». А саме: 2006 р. – 412,8 тис. грн.; 2007 р. – 141,3 тис. грн.; 2008 р. – 425,6 тис. грн.; 2009 р. – 299 тис. грн.; 2010 р. – 480,2 тис. грн.; 2011р. – 640 тис. грн.; 2012 р. – 930 тис. грн.

– Легко прослідкувати, що чим старішає дорога, тим більших капіталовкладень вона потребує. Якщо врахувати, що на поточний ремонт у 2012 році з бюджету було виділено 4,5 млн. грн., то практично мільйон, тобто чверть цієї суми, використано на об'їзну. Я не сумніваюся, що в 2013 році на її ремонт потрібно буде залучати такі суми, яких місто просто не потягне. Тому дуже слушно депутати піднімають питання про її передачу в державну власність, – зазначив керівник відділу технагляду. Загалом Київ і область «спускає» на м. Тернопіль близького 20 млн. грн. (з суми транспортного податку). Цієї суми вистачає, щоб капітально зробити 2-3 дороги, решта ж грошей використовується на малоефективний ямковий ремонт. Крім того, на дороги можна спрямовувати кошти загального фонду міського бюджету. Це ті гроші, які місто саме заробляє. Але якщо врахувати, що з цих грошей фінансуються лікарні, школи, дитсадки, то оперувати цими грішми тернопільським дорожникам не варто. Зауважимо, що, окрім економічних критеріїв (зменшення навантаження на міський бюджет), об'їзна дорога м. Тернополя і справді межує з невеликою кількістю житлової забудови – вул. Протасевича, 15 Квітня, Будного, а основна частина дороги проходить не в межах населеного пункту, то ініціатива міських депутатів до певної міри слушна, та й на державному рівні це питання піднімалося, але, на жаль, не знайшло свого продовження.

– З ініціативи Служби автомобільних доріг у Тернопільській області та на виконання їх звернення від 06.12.2006 р. Тернопільською міською радою прийнято рішення від 07.03.2007 р. "Про передачу з комунальної у державну власність доріг та вулиць міста», яким передано з комунальної у державну власність проїзну частину ділянок доріг та вулиць м. Тернополя, що суміщаються з дорогами загального користування М-12, Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам'янка (вул. С. Будного, Підволочиське шосе), М-19, Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече (вул. 15 Квітня, Протасевича, Об'їзна, Микулинецька), Р-41, обхід м. Тернополя (від вул. Львівської до транспортної розв'язки вул. Бережанської) загальною протяжністю 16,4 км. Дані дороги є частиною транспортного коридору між Європою та Азією з надзвичайно великою кількістю безперервних транспортних потоків. Кабміном прийнято розпорядження від 11.09.2007 р. «Про передачу проїзної частини автомобільних доріг у державну власність». На даний час вимоги даного розпорядження не виконано, – повідомив Олег Вітик.

«Хтось один має відповідати за стан дорожнього покриття в Тернополі!»

На сьогодні відділ технагляду міськради підготував весь пакет документів на передачу тернопільської об’їзної – проведено моніторинг з техніко-економічними показниками та підготовлено орієнтовний розрахунок вартості капітального ремонту.

– Не знаю, як воно буде, але думаю, що нині вимагати від Тернополя виконання капітального ремонту не реально, бо такого фінансового навантаження місто не потягне. Готовий взяти на себе сміливість і сказати, що міська влада Тернополя готова зробити поточний ямковий ремонт і так передати. Тепер справа за Службою автомобільних доріг, – резюмував Олег Вітик.

Натомість обласна Служба автомобільних доріг поки не готова прийняти тернопільську об'їзну, і не відомо, коли такі часи можуть настати.

– Розпорядження Кабміну про передачу великої кількості об’їзних доріг обласних центрів мало місце, але в тому числі за відсутності фінансування на ремонт цих доріг його було відмінено, – повідомив заступник начальника з ремонту та експлуатаційного утримання автодоріг Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Петро Вільчинський. – Депутати місцевих рад вправі приймати рішення як про передачу, так і про прийняття на баланс доріг. Але що б це сталося, мають бути погодження всіх сторін (Кабмін, «Укравтодор», Міністерство інфраструктури) і витримана процедура, і лише потім створені відповідні комісії. А за 2-3 рішення місцевих рад ніхто візувати не буде.

За словами представника Служби автомобільних доріг, останнім часом питання про прийом/передачу об'їзних доріг у вищеназваних структурах не піднімалося, бо більшість дорожніх організацій не справляються з обслуговуванням своїх доріг (недофінансування, застаріла техніка тощо).

А що стосується безпосередньо об'їзної м. Тернополя, то, як зазначив Петро Цеславович: «Це міська дорога, по якій їздять тролейбуси, інший громадський транспорт. І двох господарів в одній хаті не повинно бути. Хтось один має відповідати за стан дорожнього покриття в Тернополі!». У суперечці міста й області потрібно шукати розумний компроміс, який би влаштував обидві сторони. При цьому не потрібно забувати і про простих тернополян. Ті величезні гроші, які йдуть на поточний ремонт і обслуговування об’їзної (очищення дороги від снігу, планування узбіч, збір сміття, догляд за дорожніми знаками, утримання тросового огородження тощо), а це сума близька до 4 млн. грн. у рік, можна було б направити на ремонт вулиць і дворів місцевого значення…

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!