Жахіття тернопільської об’їзної, яке важко навіть назвати дорожнім покриттям (фото)

Свого часу, в 1992 році, міська влада Тернополя, добре не подумавши, взяла собі баласт у вигляді 12,5 км об’їзної дороги.

Тоді це було зроблено з доброї волі і без будь-яких капремонтів, як то мало би бути. З кожним роком стан дорожнього покриття стає все гіршим, відповідно на його поновлення потрібно все більше грошей, яких у міській казні постійно не вистачає. Як вихід із ситуації, депутати Тернопільської міської ради нинішньої каденції ініціюють зворотну передачу об’їзної, тепер вже з комунальної власності у державну, мотивуючи це тим, що державній казні легше знайти потрібні мільйони для ремонту дороги загального користування.

«Міська казна ремонту об'їзної не потягне»

Сьогодні лише лінивий водій не згадує тернопільську об’їзну і тернопільських дорожників, адже те, що нині маємо з цією дорогою, важко навіть назвати дорожнім покриттям.

– Протягом усіх цих років на об'їзній дорозі м. Тернополя за кошти міського бюджету проводились заходи щодо попередження виникнення аварійно-небезпечних ситуацій (поточний ремонт проїзної частини та штучних споруд, утримання, заміна, встановлення нових засобів регулювання дорожнього руху (дорожні знаки, світлофори, транспортні огородження, горизонтальна та вертикальна розмітки), планування та укріплення узбіччя, а також заходи з ліквідації місць концентрації дорожньо-транспортних пригод. Разом з тим, цього всього не достатньо, а тому нинішній технічний стан елементів об'їзної дороги прийшов до непридатного для нормальної експлуатації стану, – відверто зізнався начальник відділу технагляду Тернопільської міської ради Олег Вітик і додав: – Об'їзна дорога служить для пропуску великогабаритного транспорту, а Тернопіль на жодному з чотирьох заїздів не має встановлених ваг, які контролюють переміщення великогабаритного транспорту на вісь. Цей вид транспорту, який проходить у більшості по об'їзній дорозі, взагалі не контрольований, що призводить до великого руйнування доріг і транспортних розв'язок (вул. Микулинецька і Бережанська).

За словами чиновника міськради, за період з 2006 по 2012 рр. з міського бюджету виділено кошти в сумі 3328,9 тис. грн. для проведення поточних ремонтних робіт на об'їзній дорозі, , пише «Номер один». А саме: 2006 р. – 412,8 тис. грн.; 2007 р. – 141,3 тис. грн.; 2008 р. – 425,6 тис. грн.; 2009 р. – 299 тис. грн.; 2010 р. – 480,2 тис. грн.; 2011р. – 640 тис. грн.; 2012 р. – 930 тис. грн.

– Легко прослідкувати, що чим старішає дорога, тим більших капіталовкладень вона потребує. Якщо врахувати, що на поточний ремонт у 2012 році з бюджету було виділено 4,5 млн. грн., то практично мільйон, тобто чверть цієї суми, використано на об'їзну. Я не сумніваюся, що в 2013 році на її ремонт потрібно буде залучати такі суми, яких місто просто не потягне. Тому дуже слушно депутати піднімають питання про її передачу в державну власність, – зазначив керівник відділу технагляду. Загалом Київ і область «спускає» на м. Тернопіль близького 20 млн. грн. (з суми транспортного податку). Цієї суми вистачає, щоб капітально зробити 2-3 дороги, решта ж грошей використовується на малоефективний ямковий ремонт. Крім того, на дороги можна спрямовувати кошти загального фонду міського бюджету. Це ті гроші, які місто саме заробляє. Але якщо врахувати, що з цих грошей фінансуються лікарні, школи, дитсадки, то оперувати цими грішми тернопільським дорожникам не варто. Зауважимо, що, окрім економічних критеріїв (зменшення навантаження на міський бюджет), об'їзна дорога м. Тернополя і справді межує з невеликою кількістю житлової забудови – вул. Протасевича, 15 Квітня, Будного, а основна частина дороги проходить не в межах населеного пункту, то ініціатива міських депутатів до певної міри слушна, та й на державному рівні це питання піднімалося, але, на жаль, не знайшло свого продовження.

– З ініціативи Служби автомобільних доріг у Тернопільській області та на виконання їх звернення від 06.12.2006 р. Тернопільською міською радою прийнято рішення від 07.03.2007 р. "Про передачу з комунальної у державну власність доріг та вулиць міста», яким передано з комунальної у державну власність проїзну частину ділянок доріг та вулиць м. Тернополя, що суміщаються з дорогами загального користування М-12, Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам'янка (вул. С. Будного, Підволочиське шосе), М-19, Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече (вул. 15 Квітня, Протасевича, Об'їзна, Микулинецька), Р-41, обхід м. Тернополя (від вул. Львівської до транспортної розв'язки вул. Бережанської) загальною протяжністю 16,4 км. Дані дороги є частиною транспортного коридору між Європою та Азією з надзвичайно великою кількістю безперервних транспортних потоків. Кабміном прийнято розпорядження від 11.09.2007 р. «Про передачу проїзної частини автомобільних доріг у державну власність». На даний час вимоги даного розпорядження не виконано, – повідомив Олег Вітик.

«Хтось один має відповідати за стан дорожнього покриття в Тернополі!»

На сьогодні відділ технагляду міськради підготував весь пакет документів на передачу тернопільської об’їзної – проведено моніторинг з техніко-економічними показниками та підготовлено орієнтовний розрахунок вартості капітального ремонту.

– Не знаю, як воно буде, але думаю, що нині вимагати від Тернополя виконання капітального ремонту не реально, бо такого фінансового навантаження місто не потягне. Готовий взяти на себе сміливість і сказати, що міська влада Тернополя готова зробити поточний ямковий ремонт і так передати. Тепер справа за Службою автомобільних доріг, – резюмував Олег Вітик.

Натомість обласна Служба автомобільних доріг поки не готова прийняти тернопільську об'їзну, і не відомо, коли такі часи можуть настати.

– Розпорядження Кабміну про передачу великої кількості об’їзних доріг обласних центрів мало місце, але в тому числі за відсутності фінансування на ремонт цих доріг його було відмінено, – повідомив заступник начальника з ремонту та експлуатаційного утримання автодоріг Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Петро Вільчинський. – Депутати місцевих рад вправі приймати рішення як про передачу, так і про прийняття на баланс доріг. Але що б це сталося, мають бути погодження всіх сторін (Кабмін, «Укравтодор», Міністерство інфраструктури) і витримана процедура, і лише потім створені відповідні комісії. А за 2-3 рішення місцевих рад ніхто візувати не буде.

За словами представника Служби автомобільних доріг, останнім часом питання про прийом/передачу об'їзних доріг у вищеназваних структурах не піднімалося, бо більшість дорожніх організацій не справляються з обслуговуванням своїх доріг (недофінансування, застаріла техніка тощо).

А що стосується безпосередньо об'їзної м. Тернополя, то, як зазначив Петро Цеславович: «Це міська дорога, по якій їздять тролейбуси, інший громадський транспорт. І двох господарів в одній хаті не повинно бути. Хтось один має відповідати за стан дорожнього покриття в Тернополі!». У суперечці міста й області потрібно шукати розумний компроміс, який би влаштував обидві сторони. При цьому не потрібно забувати і про простих тернополян. Ті величезні гроші, які йдуть на поточний ремонт і обслуговування об’їзної (очищення дороги від снігу, планування узбіч, збір сміття, догляд за дорожніми знаками, утримання тросового огородження тощо), а це сума близька до 4 млн. грн. у рік, можна було б направити на ремонт вулиць і дворів місцевого значення…

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку

Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!