0352.ua

ДАІшникам знову повернуть техогляд і драконівські штрафи (порівняльна таблиця)

Новий законопроект передбачає збільшення штрафів, розширення повноважень інспекторів і нові стягнення для простих автомобілістів.

Проект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі види порушень у сфері безпеки дорожнього руху» справді посилює відповідальність водіїв, місцями в чотири рази, autoua.net

Проект стосується порушення правил користування пасами безпеки, тонування скла, встановлення і використання зовнішніх освітлювальних приладів. Також суворіше каратимуть за встановлення на проїжджій частині сторонніх предметів.

Метою законопроекту (так і написано!) є посилення адміністративної відповідальності і збільшення штрафів за окремі порушення. Все, інших цілей проект не переслідує. Документ пропонує підрихтувати Кодекс України про адміністративні правопорушення, Закон України «Про дорожній рух», Закон України «Про міліцію», Держстандарт України за вимогами до безпеки колісних транспортних засобів.

У тексті законопроекту окремо зазначено, що він не містить ознаки дискримінації будь-кого, а також не має ризиків корупційних дій. Громадське обговорення затіяно на сайті ДАІ, але ефективність цього обговорення ми дозволимо собі поставити під сумнів.

З іншого боку, реалізація закону теоретично підвищить безпеку дорожнього руху за рахунок поліпшення техстану авто, зменшить кількість ДТП, а бюджет поповниться новими штрафами. Отож, пропонуємо вашій увазі порівняльну таблицю в документі, а нижче - сам текст законопроекту:

Проект

ЗАКОН УКРАЇНИ

"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі види порушень

у сфері безпеки дорожнього руху"

 Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122; Відомості Верховної Ради України, 2009 р., № 10-11, ст.137; 2011 р., № 38, ст. 382; 2012 р., № 5,      ст. 34; 2012 р., № 42, ст. 528):


1) в статті 121:
у частині першій після слів і знака "норм і стандартів," доповнити словами та знаками "а так само тонування стекол, що не відповідає встановленим вимогам,";
в абзаці другому частини першої слова "від двадцяти до двадцяти п'яти" замінити словами "від тридцяти до сорока"; в абзаці другому частини п’ятої слова "від трьох до п'яти" замінити словами "від десяти до двадцяти";

 2)  в статті 122:

 у частині другій слова "використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів" замінити словами "встановлення цих приладів, що не відповідає конструкції транспортного засобу, або їх використання чи переобладнання з порушенням норм, правил і стандартів";

 в абзаці другому частини другої слова "від двадцяти п'яти до тридцяти" замінити словами "від тридцяти до тридцяти п’яти";

 3) у частині першій статті 139 після слів "в тому числі" доповнити словами та знаками "встановлення на проїзній частині предметів, що перешкоджають проїзду транспортних засобів чи їх зупинці або стоянці (крім випадків огородження місць скоєння дорожньо-транспортних пригод, проведення робіт на проїзній частині, здійснення цільових заходів відповідними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечують безпеку дорожнього руху, заборони чи обмеження руху відповідно до рішень уповноважених на це державних органів, а також обмеження в’їзду в пішохідну зону),";

 4) абзац другий частини першої статті 188-28 викласти в такий редакції:

 "тягне за собою накладення штрафу на громадян від сорока до шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від сімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

 2. У пункті 21 статті 11 Закону України "Про міліцію" (Відомості Верховної Ради УРСР, 1991 р., № 4, ст. 20; Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 1, ст. 1; 2009 р., № 10-11, ст. 137; 2012 р., № 5, ст. 34):

 1) в абзаці четвертому після слів "безпеки дорожнього руху" доповнити знаками і словами ", у встановленому порядку видавати приписи на усунення виявлених порушень;".

 2) доповнити новим абзацом наступного змісту:

 "здійснювати в порядку, установленому Міністерством внутрішніх справ України, контроль технічного стану колісних транспортних засобів під час їх експлуатації;".

 3. У Законі України "Про дорожній рух" (Відомості Верховної  Ради  України, 1993 р., № 31, ст. 338; 2002 р., № 26, ст.176; 2009 р., № 10-11, ст. 137; 2012 р., № 5, ст. 34):

 1)    статтю 37 доповнити частиною четвертою такого змісту:

 "Порядок заборони експлуатації транспортних засобів встановлюється Кабінетом Міністрів України.";

 2) у статті 52-1:

 в абзаці другому частини першої після слів "та його учасників" доповнити знаками і словами ", а також встановлення порядку контролю технічного стану колісних транспортних засобів під час їх експлуатації;";

 у частині другій після слів "вулично-дорожній мережі" доповнити словами "та їх технічним станом під час експлуатації".

 II. Прикінцеві положення

 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

 2. Кабінету Міністрів України в шестимісячний строк з дня опублікування цього Закону:

 привести свої нормативно-правові акти у відповідність до цього Закону;

 забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність до цього Закону.


          Голова
Верховної Ради України                                                                  В.В. РИБАК

                               ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі види порушень

у сфері безпеки дорожнього руху"

1. Обґрунтування необхідності прийняття Закону

 Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі види порушень у сфері безпеки дорожнього руху" стосовно підвищення відповідальності за порушення правил користування ременями безпеки водіями та пасажирами, тонування скла автомобілів понад встановлену норму, встановлення та/або використання в зовнішніх освітлювальних приладах елементів освітлення (лампи, світодіодні вогні тощо), які не відповідають чинним стандартам; запровадження відповідальності за встановлення на проїзній частині автомобільних доріг предметів, що перешкоджають проїзду чи паркуванню, розроблений Міністерством внутрішніх справ України на виконання пункту 197.1 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2013 року № 128/2013.

 2. Мета і шляхи її досягнення

 Метою прийняття законопроекту є посилення адміністративної відповідальності та збільшення розмірів штрафів за окремі порушення правил дорожнього руху.

 3. Правові аспекти

 У цій сфері діють такі нормативно-правові акти:

Кодекс України про адміністративні правопорушення;

Закон України "Про дорожній рух";

Закон України "Про міліцію";

Державний стандарт України "Колісні транспортні засоби. Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролювання" ДСТУ 3649:2010.

 4. Фінансово-економічне обґрунтування

 Реалізація проекту не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Законопроект підлягає погодженню із Міністерством фінансів,  Міністерством економічного розвитку і торгівлі та Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект  

 Цей законопроект не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6-1. Запобігання дискримінації

У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.


7. Запобігання корупції


Проект акта не містить правил і процедур, які мають ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Законопроект оприлюднено на офіційному сайті Департаменту ДАІ МВС України.


Даний законопроект не стосується соціально-трудової сфери, тому не підлягає погодженню з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.

Законопроект не є регуляторним актом.

Реалізація цього Закону дозволить підвищити безпеку дорожнього руху на вулично-дорожній мережі за рахунок поліпшення технічного стану транспортних засобів, зменшенню дорожньо-транспортних пригод та постраждалих від них, збільшенню обсягу надходжень від штрафів за порушення Правил дорожнього руху, надасть змогу виключити випадки встановлення на проїзній частині автомобільних доріг предметів, що перешкоджають проїзду чи паркуванню.

 
Міністр внутрішніх справ                                                         В.Ю. Захарченко

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!