0352.ua

Як тернополяни воюють із жеками?

Тернополяни не хочуть позиватися до суду на жеки, бо це – втрата грошей, часу і нервів. Однак юристи радять: якщо жек "невблаганний", слід все ж подавати позови. Можна також поскаржитися в управління ЖКГ, адже чиновники запевняють – 90% проблем врешті вирішують

Більше року "воювала" зі своїм жеком і з чиновниками різних рангів Галина Фентон. Лише після втручання журналістів дах над помешканням тернополянки полагодили.

І схожих історій – чимало. Тернополяни дають собі раду по-різному: дехто порається сам, інші не шкодують часу, грошей і нервів, аби змусити щось робити жек. При цьому адвокат радить не забувати про можливість вирішення конфлікту через суд. Натомість представники влади наразі стверджують, що контролюють жеки, як можуть.

Суди – не по кишені

У квартирі пенсіонерки, розташованій на останньому поверсі п’ятиповерхівки на "Новому Світі", протікав дах. Жінка закидала листами жек, міських чиновників і керівництво управління захисту прав споживачів, аби хоч хтось допоміг вирішити проблему. Але у помешканні продовжував “йти дощ”, а представники влади відписували, мовляв, лист розглянули, покрівлю полагодять.

- І щоразу вказували чергову наступну дату проведення ремонту, - каже жінка.

Жінка побоювалася за життя рідних, які мешкають разом із нею. Тому у листах вказувала, що поруч із квартирою – щитова. Оскільки будинок старий, то може замкнути проводку і наслідки будуть жахливими.

- Я отримала з жеку стільки відписок, що лише ними можна було той дах застелити, – пригадує Галина Фентон. – Мені знайомі радили позиватися до суду, але я ж розуміла, що це - чимало витрат, які моя пенсія не потягнула б. Окрім того, дах і далі протікав би. Могла і стеля завалитися.

З відчаю жінка звернулася у редакцію "RIA плюс”. Після цього дах таки "заліпили".

Роблять усе самі

Тернополянка Олександра Чернецька, яка близько п’яти років проживає на "Дружбі", не раз зверталася до місцевого жеку. Однак, нарікає жінка, її ніби там не чують.

- І щодо ремонту в під’їзді зверталися, і про щурів та комах, які оселилися у підвалі, нагадували. Реакції - нуль, – обурюється тернополянка. – Ще просили відремонтувати лавки у дворі. Потім – вкрутити бодай одну лампочку, адже ми регулярно сплачуємо за це гроші жеку. На жодну з проблем ніхто не відреагував.

Жінка стверджує, що на "Східному", де вона раніше проживала з родиною, комунальники були моторнішими. А з "дружківськими" мешканці навіть справи не хочуть мати.

- Планували створити ОСББ, але цим треба комусь займатися, а люди відмовляються, – каже пані Чернецька. – Тому знайшли єдиний можливий вихід: винаймаємо приватних майстрів, а те, що можемо, ремонтуємо власними силами.  

Вирішили через півроку

Родина Роминих (імена героїв змінені на їхнє прохання – прим. ред.), яка мешкає на вул. Київській, уже склала позовну заяву. Тернополяни Олена та Олександр майже рік не могли дійти згоди із жеком, з вини якого у них згоріли ноутбук, телевізор, пралка. Спочатку комунальники категорично відмовлялися відшкодовувати за це гроші.

- Воювали ми довгенько, - пригадує мати трьох дітей Олена Ромина. – Хотіли спочатку вирішити все полюбовно, адже суд – це втрата часу, грошей і нервів. Коли аргументів в переговорах із жеком не залишилося, вирішили йти до суду.

Того ж дня, коли родина написала заяву і вже хотіла зареєструвати її у суді, на порозі квартири з’явилися представники жеку. Проблему вдалося вирішити полюбовно.

Коментар

Василь КОГУТ (56 р.), адвокат:

- Якщо ви по кілька разів звертались у відповідні інстанції, а проблема залишається невирішеною, потрібно позиватися до суду - із позовом. Вимагати відшкодування підприємством, що обслуговує будинок, усіх збитків, завданих, наприклад, протіканням покрівлі. Крім того, моральної шкоди.

Також можна зобов’язати жек виконати умови договору з належного утримання будинку. Для цього треба мати докази факту наявності збитків, вартості відновного ремонту. Це може бути висновок експерта, який можна замовити в Тернопільській філії Київського науково-дослідного інституту судових експертиз. Також можна запросити у свідки сусідів, які підтвердять, що збитки завдані саме протіканням даху чи іншим.  

Довідка

Як правильно "воювати" з жеком

  • У разі порушення виконавцем умов договору, споживач викликає представника виконавця для складання та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види порушень, кількісні і якісні показники послуг тощо
  • Представник виконавця повинен з’явитися на виклик споживача не пізніше двох робочих днів
  • Акт-претензію складає споживач і представник виконавця (з підписами). Якщо виконавець не прибув у визначений договором термін або не обґрунтував відмову підписати документ, акт-претензію вважають дійсною, коли документ підписали не менше, як два споживачі
  • Спори між сторонами розв’язують шляхом переговорів або у суді
  • Споживач має право звернутись до суду (ст. 22 Закону "Про захист прав споживачів")
  • При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди
  • Подати позов до суду споживач може за місцем проживання, за місцезнаходженням відповідача, місцем спричинення шкоди або за місцем виконання договору

Увага! Споживачів звільняють від сплати держмита за позовами, які пов’язані з порушеннями їхніх прав.

За інф. Держінспекції України з питань захисту прав споживачів

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати
Оголошення
20.02.18
Розмістити оголошення у цьому блоці Додати
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!