Про конфлікт через шкіряний диван, який виник між тернополянкою та власниками салону меблів, знають навіть у Кабміні. Жінка хоче повернути завдаток за меблі, які їй не підійшли за габаритами. Проте добитися цього не може. У власників магазину своя правда.

Диван, який тернополянка замовила у меблевому салоні, не підійшов їй за габаритами. Жінка хоче повернути завдаток за дорогі меблі – а це 13 500 грн. Власники магазину відмовляються віддати кошти.

Наразі в цьому тернополянці не допомогли ані інспекція з питань захисту прав споживачів, ані в Кабміні та прокуратурі, куди вона подавала скарги. Обурена Наталія Баран звернулася в редакцію, щоб розповісти, як оббиває пороги, захищаючи свої права.

Коли тернополянка вирішила придбати красивий шкіряний диван та крісло у салоні меблів "Міраж", навіть не думала, що вся історія закінчиться так неприємно. Меблі жінка замовила у вересні минулого року. Їхня ціна – 29800 грн. Жінка сплатила завдаток – 13500 грн. Диван за параметрами у зібраному вигляді якраз підходив у кімнату. Жінку про це запитували у салоні, і вона підтвердила.

Проте тернополянка розраховувала, що меблі їй привезуть у розібраному вигляді, де кожна деталь упакована окремо. А вже у квартирі їх зберуть. Саме так було з усіма попередніми меблями, які вона купувала. Але, як виявилось, все було по-іншому. Гігантський диван був нерозбірним, тож занести його в помешкання стало проблемою.

Сказали: "Це ваші проблеми"

- Я недавно замовляла диван для дитини, там кожна деталь була окремо упакована. Окремо — спинка, окремо — бильця. Диван складали вже у квартирі, - каже пані Наталя. – Я знаю, що всі заводські меблі мають бути у розібраному вигляді. Зібране ліжко ви теж до хати не внесете! А коли я побачила диван, який замовляла, я не повірила своїм очам – у салоні стояв диван, упакований в папір та поліетилен. Виявилося, меблі мали привезти в квартиру вже в зібраному вигляді. Такі габарити мені не підходили. Адже в мене проміжок дверей дещо нестандартний – 74 см.

Тернополянка додає, що їй зателефонували, що після 19.00 привезуть меблі. Проте вона сказала, що це вже надто пізно і прийме їх наступного дня. Тоді її попросили терміново сплатити всі гроші за меблі. На що вона сказала, що зробить це вже тоді, коли диван стоятиме у її помешканні. Проте коли наступного дня вона прийшла у салон і побачила, що диван їй не підходить, просто відмовилась від нього.

- Мені сказали: "Нас не хвилює. Це ваші меблі, ви їх замовили, то й забирайте!" - пригадує співрозмовниця. - Але я відмовилася їх брати. Мені спершу казали, що віддадуть гроші. Потім, що віддадуть, коли продадуть диван. А згодом взагалі принципово відмовилися віддавати. Ще казали: “Не підходить диван — це ваші проблеми. Ми мусимо його запхати”. І навіть пропонували, що наймуть майстра, який на площадці розбере цей диван, а в квартирі збере. Але це вже будуть поламані меблі. Мені такі не потрібні.

Відповіли аж через місяць

Тож 2 грудня 2013 року Наталія Баран звернулася зі скаргою в Інспекцію з питань захисту прав споживачів у Тернопільській області. Інспектор, який прийняв заяву, сказав жінці, щоб вона не переживала. Бо гроші їй повернуть.

- Десять днів минуло, а відповіді не було, - каже жінка. – Я зателефонувала до цього інспектора, там сказали, що він на нараді. Потім ще раз зателефонувала — його не було. Сказали, що він на лікарняному. Я приходила туди тричі. І врешті мені прийшла відповідь більш ніж через місяць – 6 січня 2014 року. Там було вказано, що спеціалісти інспекції провели позапланову перевірку магазину (копія документа є в редакції – прим. авт.).

У цьому документі йдеться, що з пояснень підприємця стало відомо, що меблі жінка замовляла за індзамовленням. "А згідно зі ст. 184 ЦКУ річ, яка є визначеною індивідуальними ознаками, що відрізняють її поміж інших однорідних речей, індивідуалізуючи її, є незмінною". Для вирішення цього питання пані Наталія порадили звернутися до суду.

Друга відповідь - інша

Така відповідь не влаштовувала тернополянку, і вона зателефонувала на урядову гарячу лінію.

- Там зареєстрували мою заяву і запевнили: якщо я меблів з магазину не забрала і ними не користувалася, то маю право на відшкодування коштів згідно зі статттею 9 закону "Про захист прав споживачів", - каже Наталія Баран.

Вирішувати це питання Київ переадресував знову до Тернополя. У цю ж саму Інспекцію, в яку пані Наталія вже зверталася. Тож 28 січня жінка отримала другий лист звідти. Там знову вказали, що спеціалісти провели позапланову перевірку магазину і цього разу з'ясували, що "основною причиною відмови від товару є те, що меблі не підходять за розмірами. Виконавець замовлення у поясненнях зазначає, що розміри меблів вам відомі, оскільки були зазначені в каталозі, а зразок меблів із такими розмірами був на вітрині. Також виконавець гарантує, що несе відповідальність за доставку замовлення до вашої квартири".

Після цієї відповіді жінка вдруге звернулася на урядову гарячу лінію і сказала, що не задоволена рішенням у Тернополі. Там їй запропонували поскаржитися на тернопільську інспекцію в Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів у Києві. Окрім того, жінка ще написала скаргу в прокуратуру області. Проте звідти відповіді ще не отримала.

Радять йти до суду

В інспекції у справах захисту прав споживачів в області підтверджують, що провели позапланову перевірку в салоні меблів та взяли пояснення і в підприємця, і у скаржниці. Як виявилося, між обома сторонами був усний договір про покупку та доставлення меблів, а не письмовий, розповідає завідувач юридичного сектору інспекції у справах захисту прав споживачів Тетяна Яворська.

- Якби договір був письмовий, то там чітко були б прописані всі умови. А в цьому випадку важко вимагати зобов'язань від підприємця, - каже вона. - Тим паче, він не відмовляється від того, що обіцяв клієнтці. Замовлені нею меблі є, підприємець обіцяє їх доставити куди потрібно. Ми не можемо виходити за межі своїх повноважень, оскільки умови усного договору не порушені. Відповідно, рекомендуємо вирішувати проблему про повернення коштів у судовому порядку, про що ми і вказали у нашому листі цій жінці.

За 12 років ще таких проблем не мали

Меблі можна без проблем занести у квартиру Наталії Баран, запевняють власники салону меблів "Міраж". І вони готові це зробити. Проблема лише в тому, що клієнтка навідріз відмовляється від цього.

— За 12 років існування магазину ми ще не мали такої прикрої клієнтки. Не було такого, щоб меблі не влізли, — нарікає директор салону меблів "Міраж" Валентина Мазепка. — По перше, пройом дверей 74 см — це стандартно. Саме ця м'яка частина розбірна, що рідко трапляється з такими меблями. Тут знімаються боки, кожен з яких має по 30 см. І кожна людина, яка не має справи з меблями, це зрозуміє. Клієнтка теж це чудово знає.

Диван можна легко занести в квартиру навіть нерозібраним, бо його заносять боком, продовжує пані Мазепка. Все це вона пояснила інспекції у справах захисту прав споживачів і прокуратурі. Проте клієнтка навіть не захотіла подивитися на м'яку частину, запевняє директор.

 — Ми легко покажемо незалежній людині, як меблі заходять в дверну пройму, — каже Валентина Мазепка. — Нема жодних проблем. Справді є такі м'які частини, де не знімаються боки, а саме ця модель ще й розбірна.

 Директор салону погоджується, що є відповідна стаття в законі, де клієнт має право до 14 днів відмовитися від товару, і продавець зобов'язаний повернути кошти. Але коштів вона повернути не може, адже замовлення було індивідуальним, пише 20хвилин.

— Людина прийшла і побачила каталог, де чітко вказані розміри дивана. Це ж не дитина з садочка, а доросла жінка, — пояснює Валентина Мазепка. — Вона індивідуально замовила лише диван і крісло, бо стандарт — це цілий комплект з двох крісел та дивана. До того ж клієнтка обрала найдорожчу шкіру серед зразків, які ми їй показали. І, уявіть, стоїть модель у магазині, ви принесли її до хати, вона вам не влізла в двері. Все — я тут же віддала гроші — таке правило існує і буде існувати. Але коли людина замовила диван і крісло під індзамовлення з особливого виду шкіри, кошти ми віддати не можемо.

Власники магазину "Міраж" звернулися зі скаргою у прокуратуру, де описали свої проблеми, які виникли у зв'язку з цією ситуацією.

— Два місяці клієнтка не забирає меблів. Вона повинна платити за кожен день простою, — каже Валентина Мазепка. — Я свої кошти заплатила за меблі, бо отримала лише завдаток. Тепер ще маю думати, де ті меблі зберігати у нас на складі! Також ця жінка нам погрожувала.

Тернополянка замовила такий же диван, який зараз стоїть на вітрині магазину. Менеджер Юлія Мазепка пояснює, що боки дивану та м’якого крісла — розбірні. Кожен з них має по 30 см, тому меблі можна без проблем занести у квартиру.

0352.ua

Про конфлікт через елітний диван, який виник між тернополянкою та власниками салону меблів, знають навіть у Кабміні

Про конфлікт через шкіряний диван, який виник між тернополянкою та власниками салону меблів, знають навіть у Кабміні. Жінка хоче повернути завдаток за меблі, які їй не підійшли за габаритами. Проте добитися цього не може. У власників магазину своя правда.

Диван, який тернополянка замовила у меблевому салоні, не підійшов їй за габаритами. Жінка хоче повернути завдаток за дорогі меблі – а це 13 500 грн. Власники магазину відмовляються віддати кошти.

Наразі в цьому тернополянці не допомогли ані інспекція з питань захисту прав споживачів, ані в Кабміні та прокуратурі, куди вона подавала скарги. Обурена Наталія Баран звернулася в редакцію, щоб розповісти, як оббиває пороги, захищаючи свої права.

Коли тернополянка вирішила придбати красивий шкіряний диван та крісло у салоні меблів "Міраж", навіть не думала, що вся історія закінчиться так неприємно. Меблі жінка замовила у вересні минулого року. Їхня ціна – 29800 грн. Жінка сплатила завдаток – 13500 грн. Диван за параметрами у зібраному вигляді якраз підходив у кімнату. Жінку про це запитували у салоні, і вона підтвердила.

Проте тернополянка розраховувала, що меблі їй привезуть у розібраному вигляді, де кожна деталь упакована окремо. А вже у квартирі їх зберуть. Саме так було з усіма попередніми меблями, які вона купувала. Але, як виявилось, все було по-іншому. Гігантський диван був нерозбірним, тож занести його в помешкання стало проблемою.

Сказали: "Це ваші проблеми"

- Я недавно замовляла диван для дитини, там кожна деталь була окремо упакована. Окремо — спинка, окремо — бильця. Диван складали вже у квартирі, - каже пані Наталя. – Я знаю, що всі заводські меблі мають бути у розібраному вигляді. Зібране ліжко ви теж до хати не внесете! А коли я побачила диван, який замовляла, я не повірила своїм очам – у салоні стояв диван, упакований в папір та поліетилен. Виявилося, меблі мали привезти в квартиру вже в зібраному вигляді. Такі габарити мені не підходили. Адже в мене проміжок дверей дещо нестандартний – 74 см.

Тернополянка додає, що їй зателефонували, що після 19.00 привезуть меблі. Проте вона сказала, що це вже надто пізно і прийме їх наступного дня. Тоді її попросили терміново сплатити всі гроші за меблі. На що вона сказала, що зробить це вже тоді, коли диван стоятиме у її помешканні. Проте коли наступного дня вона прийшла у салон і побачила, що диван їй не підходить, просто відмовилась від нього.

- Мені сказали: "Нас не хвилює. Це ваші меблі, ви їх замовили, то й забирайте!" - пригадує співрозмовниця. - Але я відмовилася їх брати. Мені спершу казали, що віддадуть гроші. Потім, що віддадуть, коли продадуть диван. А згодом взагалі принципово відмовилися віддавати. Ще казали: “Не підходить диван — це ваші проблеми. Ми мусимо його запхати”. І навіть пропонували, що наймуть майстра, який на площадці розбере цей диван, а в квартирі збере. Але це вже будуть поламані меблі. Мені такі не потрібні.

Відповіли аж через місяць

Тож 2 грудня 2013 року Наталія Баран звернулася зі скаргою в Інспекцію з питань захисту прав споживачів у Тернопільській області. Інспектор, який прийняв заяву, сказав жінці, щоб вона не переживала. Бо гроші їй повернуть.

- Десять днів минуло, а відповіді не було, - каже жінка. – Я зателефонувала до цього інспектора, там сказали, що він на нараді. Потім ще раз зателефонувала — його не було. Сказали, що він на лікарняному. Я приходила туди тричі. І врешті мені прийшла відповідь більш ніж через місяць – 6 січня 2014 року. Там було вказано, що спеціалісти інспекції провели позапланову перевірку магазину (копія документа є в редакції – прим. авт.).

У цьому документі йдеться, що з пояснень підприємця стало відомо, що меблі жінка замовляла за індзамовленням. "А згідно зі ст. 184 ЦКУ річ, яка є визначеною індивідуальними ознаками, що відрізняють її поміж інших однорідних речей, індивідуалізуючи її, є незмінною". Для вирішення цього питання пані Наталія порадили звернутися до суду.

Друга відповідь - інша

Така відповідь не влаштовувала тернополянку, і вона зателефонувала на урядову гарячу лінію.

- Там зареєстрували мою заяву і запевнили: якщо я меблів з магазину не забрала і ними не користувалася, то маю право на відшкодування коштів згідно зі статттею 9 закону "Про захист прав споживачів", - каже Наталія Баран.

Вирішувати це питання Київ переадресував знову до Тернополя. У цю ж саму Інспекцію, в яку пані Наталія вже зверталася. Тож 28 січня жінка отримала другий лист звідти. Там знову вказали, що спеціалісти провели позапланову перевірку магазину і цього разу з'ясували, що "основною причиною відмови від товару є те, що меблі не підходять за розмірами. Виконавець замовлення у поясненнях зазначає, що розміри меблів вам відомі, оскільки були зазначені в каталозі, а зразок меблів із такими розмірами був на вітрині. Також виконавець гарантує, що несе відповідальність за доставку замовлення до вашої квартири".

Після цієї відповіді жінка вдруге звернулася на урядову гарячу лінію і сказала, що не задоволена рішенням у Тернополі. Там їй запропонували поскаржитися на тернопільську інспекцію в Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів у Києві. Окрім того, жінка ще написала скаргу в прокуратуру області. Проте звідти відповіді ще не отримала.

Радять йти до суду

В інспекції у справах захисту прав споживачів в області підтверджують, що провели позапланову перевірку в салоні меблів та взяли пояснення і в підприємця, і у скаржниці. Як виявилося, між обома сторонами був усний договір про покупку та доставлення меблів, а не письмовий, розповідає завідувач юридичного сектору інспекції у справах захисту прав споживачів Тетяна Яворська.

- Якби договір був письмовий, то там чітко були б прописані всі умови. А в цьому випадку важко вимагати зобов'язань від підприємця, - каже вона. - Тим паче, він не відмовляється від того, що обіцяв клієнтці. Замовлені нею меблі є, підприємець обіцяє їх доставити куди потрібно. Ми не можемо виходити за межі своїх повноважень, оскільки умови усного договору не порушені. Відповідно, рекомендуємо вирішувати проблему про повернення коштів у судовому порядку, про що ми і вказали у нашому листі цій жінці.

За 12 років ще таких проблем не мали

Меблі можна без проблем занести у квартиру Наталії Баран, запевняють власники салону меблів "Міраж". І вони готові це зробити. Проблема лише в тому, що клієнтка навідріз відмовляється від цього.

— За 12 років існування магазину ми ще не мали такої прикрої клієнтки. Не було такого, щоб меблі не влізли, — нарікає директор салону меблів "Міраж" Валентина Мазепка. — По перше, пройом дверей 74 см — це стандартно. Саме ця м'яка частина розбірна, що рідко трапляється з такими меблями. Тут знімаються боки, кожен з яких має по 30 см. І кожна людина, яка не має справи з меблями, це зрозуміє. Клієнтка теж це чудово знає.

Диван можна легко занести в квартиру навіть нерозібраним, бо його заносять боком, продовжує пані Мазепка. Все це вона пояснила інспекції у справах захисту прав споживачів і прокуратурі. Проте клієнтка навіть не захотіла подивитися на м'яку частину, запевняє директор.

 — Ми легко покажемо незалежній людині, як меблі заходять в дверну пройму, — каже Валентина Мазепка. — Нема жодних проблем. Справді є такі м'які частини, де не знімаються боки, а саме ця модель ще й розбірна.

 Директор салону погоджується, що є відповідна стаття в законі, де клієнт має право до 14 днів відмовитися від товару, і продавець зобов'язаний повернути кошти. Але коштів вона повернути не може, адже замовлення було індивідуальним, пише 20хвилин.

— Людина прийшла і побачила каталог, де чітко вказані розміри дивана. Це ж не дитина з садочка, а доросла жінка, — пояснює Валентина Мазепка. — Вона індивідуально замовила лише диван і крісло, бо стандарт — це цілий комплект з двох крісел та дивана. До того ж клієнтка обрала найдорожчу шкіру серед зразків, які ми їй показали. І, уявіть, стоїть модель у магазині, ви принесли її до хати, вона вам не влізла в двері. Все — я тут же віддала гроші — таке правило існує і буде існувати. Але коли людина замовила диван і крісло під індзамовлення з особливого виду шкіри, кошти ми віддати не можемо.

Власники магазину "Міраж" звернулися зі скаргою у прокуратуру, де описали свої проблеми, які виникли у зв'язку з цією ситуацією.

— Два місяці клієнтка не забирає меблів. Вона повинна платити за кожен день простою, — каже Валентина Мазепка. — Я свої кошти заплатила за меблі, бо отримала лише завдаток. Тепер ще маю думати, де ті меблі зберігати у нас на складі! Також ця жінка нам погрожувала.

Тернополянка замовила такий же диван, який зараз стоїть на вітрині магазину. Менеджер Юлія Мазепка пояснює, що боки дивану та м’якого крісла — розбірні. Кожен з них має по 30 см, тому меблі можна без проблем занести у квартиру.

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!