Коли тернопільський аеропорт запрацює на повну силу?

За останні чотири роки щодо місцевого аеропорту точилося чимало розмов як на владному олімпі, так і в суспільстві загалом. Проте було більше балаканини та обіцянок, аніж суттєвих зрушень у цій справі.

На утримання летовища, за словами директора Тернопільського обласного комунального підприємства "Фірма "Тернопільавіаавтотранс" Олега Стефанського, щороку необхідно майже 3,5 млн. грн. Але навіть у 2010 році, коли були відновлені постійні рейси до Києва, аеропорт заробив менше 300 тис. грн. Нині летовище обслуговує лише поодинокі владні візити та чартерні рейси. Однак, списувати його зарано, бо летовище діюче і сертифіковане до 2016 року.

З півтисячі працівників ТОКП "Тернопільавіаавтотранс" нині залишилося лише понад три десятка. Обласна влада неодноразово запевнювала, що не залишить їх напризволяще. Проте погасила борг із заробітної плати лише за 2012 рік. Нині персоналу аеропорту ще винні 1 мільйон 300 тисяч гривень. 2 мільйони 200 тис. грн. підприємство заборгувало Пенсійному фонду України. Упродовж останніх шести років на злітну смугу аеропорту "Тернопіль" сідали лише літаки одиничних рейсів. Виручених коштів від цього - не багато, значну суму з яких за рішенням суду знімає Державна виконавча служба, повідомляє ТВ.

"Через борги арештовані банківські рахунки підприємства.Тож, ми не маємо змоги використовувати зароблені кошти, ані на зарплату, ані на розвиток "Фірми "Тернопільавіаавтотранс". До того ж органи ДВС знімають певні відсотки на користь пенсійного фонду", - розповідає директор летовища.

Незважаючи на кризовий (внаслідок об'єктивних причин) стан, комунальне підприємство не лише в належному стані підтримує свою територію, здійснює перепідготовку фахівців та навіть зуміло частково модернізувати аеропорт.

"Для вирішення багатьох проблем долучаємо спонсорів. Зокрема посилали наших працівників на спеціальні курси з підвищення кваліфікації, здійснювали ремонтні та профілактичні роботи. Летовище в робочому стані та готове цілодобово приймати авіалайнери, - стверджує Олег Стефанський. - Бетонна смуга аеропорту (задовжки 2 кілометри 8 метрів та завширшки 42 метри) має можливість приймати літаки типу аеробус "А-320" або "Боїнг -37" та інші повітряні судна до 68 тонн. Приміщення аеровокзалу поточно відремонтували, відновили митний термінал, який щогодини може пропускати 80 пасажирів".

Для виведення з кризи аеропорту "Тернопіль", депутати самоврядного органу краю прийняли обласну програму для відновлення роботи та розвитку його інфраструктури. Однак її фінансування, за словами очільників облради,торік не проводилося через обмежений фінансовий ресурс обласного бюджету, а нині ще й через ситуацію в державі.

Вирішити проблему, за прикладом інших обласних центрів, можна завдяки залученню бізнесових інвестицій чи допомоги з муніципальних бюджетів. Однак головною перепоною для подолання кризи є те, що на ділянку у 164 гектари, на якій знаходиться аеропорт, досі не виготовили державного акта на землю. До того ж цим наділом користуються одразу два підприємства - обласне комунальне "Фірма "Тернопільавіаавтотранс" і державне - "Універсал-Авіа", які свого часу були одним суб'єктом господарювання. Обранці громади краю на сесії облради звернулися з клопотанням щодо передачі останнього з них до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Тернопілля. За словами очільника самоврядного органу краю Василя Хомінця, ситуація стосовно виведення з кризи аеропорту "Тернопіль" складна, зрушення відбудуться лише після вирішення його земельного питання. Відродити летовище депутати планують в основному для вантажних перевезень.

Дієве вирішення проблеми ще торік пропонувала Тернопільська міська рада, яка була готова вкласти 300 тисяч гривень на виконання землевпорядних документів території летовища. Міський голова Сергій Надал виступив з ініціативою передати цю ділянку обласному центру, закріпивши її за місцевим комунальним підприємством. Зреалізувавши її, можна було б забезпечити повноцінне функціонування та ефективну експлуатацію летовища, як це зробили у Вінниці. Однак до цієї ініціативи не прислухалися.

З підписанням Угоди про асоціацію між Україною та ЄС відкриваються великі перспективи для нашої держави в тому числі й щодо розвитку авіатранспорту, який є найулюбленішим і наймобільнішим видом пасажиро- і вантажоперевезень у розвинутих країнах. Варто й нам, доклавши власних зусиль, відкрити вікно в цивілізований світ.

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку

Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!