Чоловіка, що випав із катера на тернопільському ставі, врятував матрос

Цього літа на Тернопільському ставі, що має 300 га площі, у центрі міста, після реконструкції знову почав курсувати пасажирський теплохід ПТ-50. Тарас Парій, 75 років, перший капітан теплохода, за його ремонт узявся позаторік. Судно 14 років іржавіло на березі, а до цього було затопленим.

- Сьогодні в Україні такого старого судна в робочому стані вже ніде немає. Усі посписували і поздавали на брухт, - переконує капітан, іменем якого й назвали відновлене судно.

Теплохід ПТ-50 виготовили навесні 1964-го спеціально для Тернопільського ставу в білоруському місті Бобруйську. Воно стоїть на річці Березина - притоці Дніпра. До Києва судно спустили річкою, а далі мали везти в Тернопіль.

- Зі столиці теплохід випустили аж у кінці сезону, бо того року було жарке літо, і в Києві не справлялися з перевезенням людей на пляжі, - розповідає Парій. - Тож притримали наш ПТ-50. А у вересні погрузили його на КрАЗ із причепом і привезли до нас. Доставити судно на водойму, яка не мала виходу до моря, у ті часи було ой як простіше. З обкому була команда, і всі відповідні служби давали зелене світло. Перекривали дороги, міліція робила супровід. КрАЗ задом заїхав у воду, і я катером, із третього разу, стянув наш ПТ-50 униз.

Доти на Тернопільському ставі вже ходили два невеликих прогулянкових катери. Потреба в більшому судні з’явилася після 1963-го - тоді на протилежному від центру міста березі відкрили пляжі. ПТ-50 почав перевозити туди людей.

- Квиток коштував 15 копійок. Пасажирів було багато, солярка дешева, але теплохід усе одно вважали збитковим. Бо працював три-чотири місяці на рік, а решту часу треба було утримувати команду з чотирьох людей - капітана, механіка і двох матросів. Останні часто мінялися, бо то не дуже добра робота: цілий сезон - і в неділю, і у свято - зранку до вечора крутити канати. Вихідних не було, і працювали по 12 годин на день. Бо вважали, що відпочити зможемо в дощові дні і в зимовий період. У перші роки роботи я мав ставку 180 рублів, потім підняли до 220.

Нещасних випадків на теплоході не було. Та діставати людей із-за борту доводилося.

- Десь на початку 1970-х рятували хлопця з води в перший же рейс сезону - 1 травня. Якраз парад закінчився, люди вже в ларьочках по 100 грам прийняли - пасажирів із 50 було. Зайшли далі як за половину озера. Відчуваю - крен на одну сторону. Зразу зрозумів, що хтось скочив у воду, і люди на один борт зразу перейшли. Включив тривогу, перейшов на циркуляцію - пустив теплохід по кругу, щоб до хлопця підійти. Але близько не можу - боюся, щоб не забити гвинтом, бо ж кримінал буде. А той дурак ще й в одязі плигнув -нащо йому то було? Спочатку ще трохи тримався, а потім бачу - як сокира йде на дно. Кричить: “Спасай, у мене двоє дітей”. Рятувальний круг, який ми йому кидаємо, навіть не може схопити. Урешті матрос скочив за ним. Коли витягли, я його в рубку закрив, щоб не втік, доки до міліції довезу. Певно, штраф йому впаяли.

Після розпаду Союзу теплохід передали на баланс тролейбусного депо й одразу віддали в оренду приватній фірмі на 10 років. Та за рік ПТ-50 став. А 1995-го судно затонуло біля причалу.

-Директор депо організував кран, насос. Відкачали 17 тонн води, виволокли на берег. Зняли мотор, щоб не розікрали. Так воно все й іржавіло потрохи.

Позаторік Парій подав у міськраду пропозицію відновити судно. На той час це був тільки іржавий каркас. Його оцінили в 3 тис. грн. Два роки роботи - і відновлене судно знову возить людей Тернопільським ставом.

Довідка

62 теплоходи типу ПТ-50 випустив Бобруйський судноремонтний завод у Білорусі. Той, що плаває в Тернополі, був 55-м. Тепер він єдиний діючий із цієї серії.

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку

Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!