• Головна
  • Нічних маршрутів у Тернополі не буде
20:36, 16 серпня 2011 р.

Нічних маршрутів у Тернополі не буде

Про те, щоб у Тернополі з'явилися нічні маршрути громадського транспорту, мріяла переважно місцева молодь, - пише 20 хвилин. - Як ідею, звернену до влади, це оформили учасники Академії практичної адвокації. Власне, підтримали їх і кілька інших громадських організацій. Вони навіть влаштували презентацію свого проекту на Театральному майдані. Там же збирали підписи тернополян.
Але фахівці міського управління транспорту, вивчивши цю ініціативу, зробили висновок, що новація – недоцільна та економічно збиткова.

Утім, нове звернення до влади із пропозицією ввести нічні маршрути активісти Академії планують подати через місяць. Вони ще сподіваються на підтримку мера Сергія Надала.

- Тернопіль не буде “піонером” у цій справі. Адже нічні маршрути є не тільки у великих містах. Цілодобово вони їздять у Кременчуку, Вінниці, - розповідає активіст проекту “Нічний громадський транспорт” Олег Синовець. - У Кракові, де я стажувався, вночі можна добратися в будь-яку точка міста. Курсує аж вісім нічних маршрутів з інтервалом півгодини-година.

Треба лише два нічних маршрути

Один-два нічних маршрути допоможуть вирішити кілька актуальних для Тернополя проблем, вважають ініціатори новації.

- Сьогодні ми маємо у місті нічну монополію таксистів. А для багатьох це - дороге задоволення. Після 23.00 люди фактично не мають права вибору, - продовжує Олег Синовець. - Нічний тролейбус чи автобус стане альтернативою таксі.

Варто зважити і на те, що Тернопіль — місто студентів. Хоча проблема із проїздом у нічну пору стосується не тільки молоді.

- Є люди, які повертаються з нічної зміни, приїжджають потягом до Тернополя чи їдуть з міста в пізню пору, - зауважує співрозмовник. - До того ж, у нашому місті - найнижчі зарплати в Україні.

Представник громадської організації наголошує, що розуміє - нічний транспорт не може бути рентабельним. Однак чоловік вважає, що влада має думати насамперед про зручності, які вона створює для жителів міста.

- У травні від керівництва “Тернопільелектротранс” і мера ми отримали відповідь на наше звернення. Там йшлося про те, що у місті недоцільно запускати нічний транспорт, - каже Олег Синовець. - Але спробуємо подати пропозицію ще раз. Адже мер зацікавлений у розвитку міста. До того ж, він під час засідання виконкому розпорядився, аби заступники ретельно вивчили це питання.

Члени молодіжних організацій звернуться також у міське управління транспорту та зв'язку - просили розмістити на зупинках денний і нічний розклад руху автобусів і тролейбусів.

- Графік руху транспорту має бути складений так, щоб кожен міг зрозуміти потрібну йому інформацію, - зауважує юнак.

За результатами опитування активістів Академії, як він каже, близько 20% населення 1-2 рази на тиждень мають потребу у послугах громадського транспорту у нічний час. Також під час акції-моніторингу, у квітні, тернополяни визначили найпопулярніший нічний маршрут. На їхню думку, транспорт має ходити з масиву “Дружба” на “Сонячний”.

Це - зайві витрати для перевізників

Нічний громадський транспорт у Тернополі не буде рентабельним, запевняє начальник управління транспорту та зв'язку Ігор Мединський.

- До цього питання можна повернутися за умови, якщо його підтримає 30% громади, - зауважує чиновник. - Ми не можемо змінювати режим роботи транспорту, якщо того захотіли 20-30 тернополян.

Введення нічних рейсів у Тернополі, на його думку, є недоцільним і збитковим.

- Це зайві витрати для перевізників. Виникає потреба у збільшенні штату. Незабаром може йти мова вже про новий перегляд тарифів на перевезення. А кому з тернополян це сподобається? - розмірковує пан Мединський.

Випускати водіїв і той самий транспорт після денних навантажень на нічну зміну – небезпечно, наголошує він.

- У Тернополі є підприємства, які розвозять своїх працівників додому після нічної зміни. Тому залишається лише молодь, яка після розваг у клубах чи дискотеках хоче добратися додому. Скажіть, чи буде хтось із них стояти годину на зупинці та чекати нічний тролейбус? - запитує начальник управління транспорту.

Ігор Мединський запевнив, що питання введення нічних маршрутів у Тернополі ретельно вивчала спеціальна робоча група. Тому повертатися до розгляду цього питання він вважає наразі недоцільним.

Анеля Протасевич

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оголошення
live comments feed...