0352.ua

«Дівчатка побігли топитися...»: батьки б’ють на сполох через журнал, який потрапив до тернопільських дітей

"Недитячий" дитячий журнал втрапив до тернопільських дошкільнят та учнів молодших класів. Батьки та фахівці вдарили на сполох. Видавець запевняє, що такого контенту у виданні більше не буде.

"У красеня Костика безмежно закохалися 50 дівчаток. 20 дівчаток побігли топитися у ставку, але їх витягнули рятівники, і вони закохалися в рятівників. 12 дівчаток пішли до аптеки купити отрути, але замість отрути їм продали зеленку, і вони розчарувалися в коханні. 7 дівчаток розлюбили Костика і безмежно закохалися в красеня Сергійка. Решта дівчаток твердо вирішили вийти заміж за красеня Костика, щойно він виросте. Скільки дівчаток мріє про те, щоб красень Костик якнайшвидше виріс?", - такий зміст однієї із задач у дитячому пізнавально-розважальному журналі "Куля", який читають і тернопільські діти.

Можуть сприйняти як інструкцію

Такий "життєвий" підхід до викладу інформації зустрічається в інших дитячих задачках. Наприклад, про хлопчика, який пише на паркані непристойне слово з 15 букв. Автори допису пропонують дітлахам вирахувати, чи вистачить дитині паркану аби вмістити все слово за умови, що кожних три букви займають по 62 сантиметри, а довжина паркану 3 метри 12 сантиметрів... Такі задачі побачив тернополянин, громадський активіст Юрій Кулик, який про знахідку написав у facebook.

- Ми не передплатники журналу, він мені в руки потрапив випадково, - каже 20 хвилин батько п'ятирічної Анастасії Юрій Кулик. - Діток фотографували під час святкового ранку, а фотографію надіслали в редакцію журналу. Це гарно. Батькам і малечі приємно. У садку батькам сказали, що от така гарна фотографія є. Батьки вирішили купити той журнал. Для сімейного архіву, так би мовити. Знайти його в Тернополі не проблема, коштує 12 гривень.

Вже вдома тернополянин почав переглядати журнал і зрозумів, що в руках "недитяче" дитяче видання.

- Дитині я, звісно, того не читав, бо з окремих завдань і статтей зрозумів, що дітям такого не те що читати, а навіть показувати не можна, - продовжує чоловік. - Непристойні слова на паркані, дівчата, які пішли топитися, діти, які купували отруту... Це у межі логіки і адекватності не вкладається. Це ж діти. Добре, якщо батьки побачать і заберуть вчасно. Але ж журнал читають і першачки, і другокласники.

Чоловік не бачив попередніх номерів видання і навіть не хоче цікавитися тим, що там написано. Після публікації у соцмережі ця тема зацікавила й інших батьків та привернула увагу журналістів.

- У коментарях і приватно люди писали, що діти приносили журнал додому, - говорить пан Юрій. - Як я зрозумів, його не розповсюджують по освітній вертикалі, бо діти додому приносять нечасто. Скарг поки що нікуди не писав, бо ж вихідні й святкові дні. Моя особиста думка така: такі речі не можна приносити у садок чи школу. Не можна дітям показувати таку писанину. Куди дивилися і дивляться контролюючі органи, я не знаю. Але буду цікавитись.

Як задачі з таким змістом можуть впливати на дітей, ми запитали у дитячого психолога. Обурення та хвилювання батька, як підтвердила фахівець, небезпідставні. Таке чтиво може призвести до трагедії.

- Такі речі і такі приклади в дитячій літературі неприпустимі, - каже дитячий психолог та психотерапевт Ірина Срібна. - Діти сприймають все буквально. Тобто ті самі варіанти - “топитися” чи “приймати отруту” - можуть сприйняти як нормальне явище в життєвих ситуаціях та повторити "подвиг". Те ж саме з лайливим словом із 15 букв. Діти, прочитавши таке, будуть довго думати і вгадувати, що ж це за слово. Можливо, для дорослих це смішно чи весело, але для дітей небезпечно. Моя порада батькам: читайте всю літературу, яку купуєте малим дітям. Хоча б переглядайте її, бо можна побачити подібні “дотепи”, як і в журналі. Дорослі повинні фільтрувати інформацію для дітей, бо у світі й так вистачає негативу та проблем.

У майбутньому такого не буде

Засновник журналу переконує, що недитячі задачі - результат невдалого творчого експерименту.

- Журнал існує вісім років, і раніше ми чули від батьків та читачів лише позитивні відгуки і подяку, - каже засновник видання Олег Кручек. - В останньому випуску минулого року вирішили поекспериментувати. Втім, це призвело до ось такої прикрості. Десь автор підійшов з недитячим гумором, десь я не побачив. Невдалі експерименти, як відомо, продовження не мають. Тому подібних речей у нашому журналі не буде. Насправді ситуація дуже неприємна, бо останніми днями на нас посипалось багато негативу...

У міському управлінні освіти запевнили, що "добра" на розповсюдження журналу у навчальних закладах міста ніхто не давав.

- Коли до нас приходять чи то з рекламою, чи то з різними виданнями і просять дати дозвіл поширити це в закладах міста, ми відмовляємо, - говорить начальник управління Ольга Похиляк. - Це стосується й журналу, про який ви запитуєте.

Потрапляють такі видання до дітей, до слова, після візитів до шкіл і садочків торгових представників чи представників редакції. Часто такі розповсюджувачі отримують дозвіл директора чи вчителя або ж взагалі нікого не запитують.

Журнал, варто зазначити на захист видання й колективу, містить багато цікавих конкурсів, публікацій, порад та майстер-класів. Ми переглянули декілька попередніх випусків - схожих на вищеописані задачі не побачили.

ДОВІДКА

Журнал "Куля" виходить із 2007 року і призначений для дітей віком 7-12 років. Проте його читацька аудиторія ширша, бо ж і для дошкільнят є багато інформації. Тираж видання, як було зазначено в останньому номері минулого року, - 40 тисяч примірників.

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!