• Головна
  • Тернополян вразила опера «Юнона і Авось» (відео)
23:00, 11 жовтня 2011 р.

Тернополян вразила опера «Юнона і Авось» (відео)

Трагічна історія кохання, яку у Тернопіль привіз Кримський академічний театр разом із Російським гранд-балетом, тримала глядачів у напрузі від першої до останньої хвилини. Виконавці рок-опера "Юнона і Авось", аби вразити публіку, перед виступом відвідали Почаївську лавру.

У Тернополі постановку не сприймуть через російську мову та Андріївський прапор, побоювалися організатори гастролей. Але глядачі аплодували акторам стоячи.

Як тільки погасло світло, тернополяни на дві години пірнули в світ драматичної історії вічного кохання російського офіцера Микола Рязанова та доньки губернатора Каліфорнії Кончіти. Краси рок-опері додавав витончений балет та музичний супровід, створений Олексієм Рибніковим. Трагічна історія кохання на додачу до витонченої гри акторів вразила всіх. Тернополяни казали, що саму розповідь про вічне коханння знати мало. Зовсім інші враження - від побаченого на сцені.

"Я ніколи тебе не забуду..."


Ще за півгодини до початку опери тернополяни почали збиратися біля входу у драмтеатр. Більша частина глядачів - старшого віку. Зал був заповнений вщерть.

- Нещодавно ми з чоловіком ходили на "Містера Ікс". Виставу привозив Московський театр. Зал був на третину порожній, - каже Віра Рудніцька (63 р.). - Сьогодні ж прийшло стільки людей! Я приємно вражена. Радує й те, що в залі є молодь.

Майже всі знають легендарну фразу: "Я тебе ніколи не забуду. Я тебе ніколи не побачу...". Та не всім відома захоплююча і водночас надзвичайно трагічна історія, якій присвятив ці слова відомий поет-шістдесятник Андрій Вознесенський. "Юнона" і "Авось" - назви двох кораблів, на яких приплив до Америки відомий російський державний діяч початку ХІХ ст. Микола Рязанов. Саме ці кораблі мали поповнити запаси продуктів для російських поселенців на Алясці. У той час в іспанській Каліфорнії готувалися до весілля дочки губернатора - сеньйора Федеріко. На бал в честь 16-річчя дочки Кончіти він запрошує і 40-річного Рязанова - посла імператора Росії. Один танець – і народжується кохання. Різниця у віці не заважає парі. Однак ображений сеньйор Федеріко викликає Рязанова на дуель. Через цей скандал російська експедиція покидає Сан-Франциско. Але закохані встигають таємно заручитися. Їдучи, російський офіцер обіцяє повернутися якомога швидше. Та дорогою до Москви він важко занедужав і помер. Кончіта залишається вірною коханому решту свого життя. За легендою, вона чекала Рязанова 35 років. Згодом пішла в монастир і там померла.

Актриса зламала ногу


Актори швиденько перевдягалися після вистави, аби встигнути прогулятися вечірнім Тернополем. Уже на вулиці ми зустріли виконавицю головної ролі у рок-опері - Ольгу Іжбалдіну (25 р.). Дівчина каже, що постійні переїзди, особливо нічні, дуже втомлюють.

- Буває, спимо по чотири години, - продовжує вона. - Але ця опера настільки світла і добра, що грати у ній зовсім неважко. Тим паче, входила я у роль за одну репетицію. На гастролі мала їхати інша акторка. Але вона зламала ногу. Хоча, якщо чесно, я уже давно мріяла зіграти в "Юноні і Авось". Мені надзвичайно близька ця історія кохання, бо я сама колись була закохана у чоловіка, старшого на 20 років.

Іншу дуже важливу роль у рок-опері грала заслужена артистка України Тамара Гончаренко (47 р.). Її роль - Казанська Божа Матір. Вона постійно допомагала Рязанову, була його покровителькою і часто з'являлася йому у видіннях.

- Думаю, цей образ дуже неоднозначний, - каже пані Гончаренко. - Але насправді все у світі є любов. Усе створене з любові, а тому наша вистава - саме про це. Про те, що любов і духовність - єдине. Щоб люди забули про непорозуміння, незгоди, злість, ненависть. Щоб кожен зазирнув у свою душу і зрозумів, що світі всі - єдині. До того, як пішла в театр, я виконувала соло в церковному хорі. Удома в мене стоїть ікона саме Казанської Божої Матері. Тому можна сказати, що до цього образу мене вели Бог і Дух святий.

Жінка визнає, що таку відповідальну роль грати було складно.

- Я повинна була довго і повільно виходити на сцену у світлі рамп, ніби плисти у повітрі, - пояснює жінка. - У цьому мені дуже допомогли заняття китайською гімнастикою тайцзи-цюань. Там я виробила надзвичайну пластику і стійкість.

Мистецтво - поза політикою


Тамара Гончаренко каже, що найбільше її вразила на Західній Україні велика кількість церков. Особливо те, що вони всі чисті, гарні та доглянуті.

- Коли ми мали до вас їхати, - розповідає вона, - ходили чутки між акторами, що у Тернополі чи інших заходу можуть погано сприйняти російськомовну оперу та ще й із Андріївським прапором, який ми виставляємо на сцені на початку вистави. Але я вирішила всіх заспокоїти. Сказала, що мистецтво повинно бути поза політикою і тому все буде гаразд. Так і сталося! Ми дуже задоволені.

Актори, зайняті в рок-опері, вже об'їздили з гастролями близько десятка міст і ще у своєму плані мають стільки ж. Приймають їх усюди по-різному. Проте, як зазначив директор Кримського академічного українського музичного театру Володимир Загурський, у Тернополі - одна із найкращих публік. Адже влаштувала театру дуже теплий прийом.

- Ваша публіка дала театру дуже високу оцінку, і я думаю, що заслужено, адже актори викладалися зі всіх сил і можливостей, - запевняє чоловік. - Перед постановкою ми дорогою відвідали Почаївську лавру. Це надихнуло акторів на дійсно неперевершену гру.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оголошення
live comments feed...