Тернопільський авіатор мріє, щоб малі літаки почали використовувати в області

Навіть у подорожі до замків можна вирушати на невеликих літальних апаратах загального призначення, вважає тернопільський авіатор-любитель Олег Семців.

Тернопільський дизайнер та інженер Олег Семців вже багато років захоплюється авіацією. Він колекціонує раритетні авіаційні прилади, як от універсальна штурманська лінійка НЛ-10М, аналог сучасних GPS. Є в його колекції і авторські моделі літаків – зменшені копії ще не реалізованих проектів. І хоча власного літака поки не має, не пропускає нагоди зустрічатися з однодумцями та спеціалістами в галузі літакобудування на авіазлетах та виставках, продовжує проектувати свій літак і має намір використовувати малі літаки для подорожей. Каже, що інколи буває достатньо одного польоту, аби перевірити своє хобі на чітку життєву ціль.

– Людина може роками мріяти про авіацію, збирати модельки, але лише реальний  політ від злету і до посадки дозволяє отримати найсильніші емоції, відчути готовність власного організму працювати в гармонії з літальним апаратом, так наче ви є одним цілим.   Спробувавши один раз, хтось уже не може жити без неба, а комусь вистачає одного польоту, щоб відмовитися від свого захоплення, – розповідає 20 хвилин Олег Семців.

Літак буде для подорожей

Олег вже кілька років не полишає свою мрію про власний літак.

– Мій масштабний проект з літаком власної конструкції чекає свого часу, бо економічна і політична ситуація зараз не дозволяє приділяти йому необхідну кількість часу, – каже Олег. – Але я працюю в цьому напрямку. Доки немає можливості взятися повноцінно до виготовлення необхідних деталей, переглядаю креслення, щось перемальовую, поступово вдосконалюючи конструкцію. І на всеукраїнський авіазліт минулого місяця їздив для того, щоб побачитися з конструкторами, пілотами. Адже радитися по інтернету – це одне, а живе спілкування зовсім – інше.

Олег каже, що конструює не просто одномісний візок з мотором, тому робота буде триваліша.

– Річ у тому, що людина, яка хоче літати якомога скоріше, не важливо на чому, головне аби на своєму, бере популярні креслення з журналів чи Інтернету, робить найпростіший триколісний мотовізок. Зварений з труб, із двигуном від мотоцикла приміром... Збирає або купує готове розбірне крило і робить мотодельтаплан, – пояснює Олег. – А в мене є мрія сконструювати саме літак із закритою кабіною, бо більше подобаються саме такі літаки. Можу порівняти, бо літав і на мотодельтапланах, і на інших літальних апаратах. Хочу, щоб це була оригінальна авторська конструкція, тому процес буде тривалішим і дорожчим. Апарат має бути серйозним, має виконувати якісь практичні речі. Він буде на декілька місць, щоб можна було покатати когось, чи невеличкий вантаж перевезти.

На авіазліт - щороку

В Олега дві освіти: інженерна і дизайнерська. Тому, хоча й працює дизайнером, але його завжди цікавлять інженерні новинки.

– Я захоплююся авіацією, передовими технологіями, матеріалами, які застосовують для будівництва літаків, – розповідає Олег. – У 2010 році дізнався, що в Житомирі проводять зльоти малої авіації, і коли один зі знайомих пілотів летів на цей зліт і мав вільне місце, то я радо скористався такою можливістю.

Відтоді вже декілька років чоловік намагається потрапити на цей зліт якщо не літаком, то авто чи потягом.

– Це як у відомому фільмі «Іронія долі», у якому компанія чоловіків щороку на Новий рік ходить в лазню, – каже Олег. – Щороку у червні на кілька днів ми з мужиками збираємося на авіазлеті. Мене, як дизайнера та інженера, цікавлять конструктивні особливості літальних апаратів. Хотів подивитися, які є новинки конструкційних матеріалів, композитів, металевих сплавів. Їздив, щоб зустрітися з однодумцями, з якими часто спілкуюся по Інтернету, подивитися, що новенького з’явилося.

Авіазліт імені Корольова присвячений малій авіації – легким і надлегким літальним апаратам загального призначення, які використовують для бізнес-перельотів, патрулювання, сільськогосподарських робіт чи оглядових екскурсій. І цікаві людям, які якимось чином або присутні в авіації, або симпатизують їй, цікавляться новинками, технологіями.

Олег каже, що це цікава подія для тих, хто прилетів своїм літаком, працює над його розробкою або хоче його придбати. – Цікаво, що рух у цій галузі, хоч і повільний та все ж є, зокрема і в спортивній і приватній авіації, – додає співрозмовник. – Це вже дев'ятий зліт. Щорічно він проходить в Житомирі на батьківщині конструктора Сергія Корольова. А цього року житомирський аеродром на реконструкції, тому зліт був в Бородянці Київської області. Це 67 км від Києва, на території приватного аероклубу. Загалом, подібних злетів в Україні щороку більшає, і географія їх розширюється. Відповідно, більшає невеликих приватних аеродромів, що теж організовують невеличкі дружні злети, приміром, на честь свого дня народження. На авіазліт прилітають планеристи, парапланеристи, мотодельтери, пілоти літаків, вертольотів. Відвдувач має можливість не тільки подивитися на літаки, а й напроситися на оглядовий політ по колу. Вхід для відвідувачів був безкоштовним.

Цього року йому навіть довелося виспупити в ролі коментатора

– Для глядачів, які дізналися про цей зліт і не полінувалися приїхати, потрібно коментувати те, що відбувається на полі, – розповідає Олег. – Коментатор, якого запросили на зліт, чомусь не приїхав. В останній момент коментувати польоти запропонували мені. Я із задоволенням погодився. Мені, звичайно, дали супровідний текст – про всяк випадок. Та я не хвилювався, бо давно цікавлюся авіацією, знаю літаки, які були на злеті. Мені було не важко.

На літаку – хоч понад замками

Олег Семців мріє, щоб малі літаки почали використовувати на Тернопільщині. Він виступає за те, щоб приватних літаків побільшало і дозвільні умови спростили, щоб можна було таким чином туристам швидко долати великі відстані до цікавих історичних пам'яток.

– У мене давно була ідея проведення екскурсій, – розповідає Олег, – можна орендувати,  наприклад, АН-2, чи, як його називають, кукурузник. Він бере на борт 10-12 людей, залежно від ваги і вантажу. Таким чином можна облітати замки Тернопілля чи помилуватися неповторними видами Дністровського каньйону. Можна і на малих спортивних літаках це організовувати. Зрештою, можна знайти місця базування біля цікавих історичних пам’яток, туристичних таборах, популярних місць річкових сплавів і вже на місці організовувати політ, щоб було дешевше. Варіанти є, але втілення на постійній основі поки немає. Наразі усім охочим я із задоволенням надаю необхідну інформацію про варіанти втілення своєї крилатої мрії, причому безкоштовно. Знаю тих, хто хоче політати, і тих, хто може це зробити. Якщо в майбутньому буде можливість зайнятися цим серйозніше і я матиму свій літак, то це буде тема окремої розмови.

Автор
( 0 оцінок )
Викладення
( 0 оцінок )
Актуальність
( 0 оцінок )

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образи; пряме порівняння з іншими конкуруючими компаніями; розміщення посилань на сторонні ресурси Інтернету; реклама та самореклама, заяви, пов'язані з діяльністю компанії.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!