У Тернополі все частіше виникають конфлікти між водіями та велосипедистами

Конфлікти між водіями та велосипедистами часто виникають на вулицях міста. Перші нарікають на те, що велосипедисти не дотримуються правил дорожнього руху, другі ж – що водії просто їх ігнорують, не поважають.

До слова, велосипедисти доволі часто стають жертвами ДТП. Як помирити водіїв та велосипедистів, з’ясовувала «RIA плюс».  До речі, поліція наразі є досить лояльною і до велосипедистів-порушників, і до пішоходів. Їх не штрафують, обходяться лишень попередженнями. А велосипедисти, як і водії, є учасниками дорожнього руху, вважають автомобілісти, і за порушення теж мають відповідати.

- Якщо так чесно сказати, то винні ми самі - пішоходи, велосипедисти та водії, переважно не вивчили правил дорожнього руху, а грають в рулетку, виходячи з дому щодня. Тому, любі друзі, давайте вивчимо правила, бо в наших руках - наше життя, і тоді все буде добре у кожного з нас, - пише на сайті один із читачів.  Конфлікт між водіями та велосипедистами справді є, погоджується координатор проекту «ВелоТернопіль» Юрій Суходоляк. 

- Справа у тім, що у нас так склалося: той, хто на машині, вважає, що має більше прав, - каже він. - Водії взагалі не хочуть, щоб велосипедисти були на дорозі. Причиною конфлікту є нерозуміння водіями рівноправності з велосипедистами. 

Юрій визнає, що велосипедисти, можливо, не завжди дотримуються вимог правил дорожнього руху. Але причин тому є декілька. Передусім у місті погано розвинута інфраструктура – бракує відповідних знаків, немає велодоріжок. Окрім того, іноді велосипедисти просто змушені їхати по дорозі.  Хоч згідно з правилами вони мають їхати по крайній правій смузі. 

- А узбіччя у нас засмічені, комунальники їх ще не прибрали, відповідно велосипедист змушений їхати по чистішій ділянці, - каже Юрій Суходоляк. - Можливо, деякі водії їздять по тротуарах, що теж заборонено правилами, але там чистіше і безпечніше. Можливо , дехто не показує поворотів. Вирішити це питання можна одним шляхом – більшого інформування велосипедистів. А також у нас мало соціальної реклами , яка стосується поваги до велосипедиста.  До речі, ми плануємо проводити лекції у школах про правила поведінки велосипедистів на дорозі, а також у травні організуємо змагання серед школярів.  Цього року у місті активно займуться питаннями велоінфраструктури – міськрада виділила на це 500 тис грн, додає співрозмовник.

- За ці кошти ми вирішили встановити на небезпечних ділянках знаки, які вказують, що тут рухаються велосипедисти, - каже Юрій Суходоляк. - Окрім того, плануємо облаштувати велосипедний маршрут навколо озера , з’єднавши його з парком здоров’я на «Дружбі». 

Вимоги до велосипедистів прописані у правилах дорожнього руху, нагадує   старший інспектор відділу управління превентивної діяльності головного управління Національної поліції в області Микола Ігнатченко. Приміром, відповідно до правил велосипедист має право керувати велосипедом, який обладнаний звуковим сигналом та світловідбивачами: спереду - білого кольору, по боках - оранжевого, позаду - червоного. Для руху в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на велосипеді повинна бути встановлена та увімкнена фара. 

- До речі, чи не щотижня на Тернопільщині стаються аварії, де травмуються велосипедисти, - каже пан Ігнатченко.

- Так, 2 лютого о 7.30 неподалік від Великих Гаїв травмувався велосипедист. Водій таксі ВАЗ-2107, рухаючись в сторону Тернополя, збив велосипедиста, який рухався в попутньому напрямку. 60-річний чоловік із відкритою проникаючою черепно-мозковою травмою потрапив до лікарні. Хто з цих учасників дорожнього руху винен – визначить суд.