Упродовж червня 2016 року в області функціонувало 216 літніх мовних таборів, у яких відпочинком були охоплені 6 752 вихованці. До роботи в цих таборах залучалися 130 волонтерів і 720 вчителів іноземних мов.
Мова проведення різноманітних заходів: анлійська, французька, німецька і польська. Основна мета діяльності літніх мовних таборів – зацікавити учнів іноземними мовами та сприяти самостійній підготовці вдома.
У літніх мовних таборах, що функціонували на базі загальноосвітніх навчальних закладів області, проведено Дні англомовної пісні, довкілля, спорту, гумору, природи, діяли тематичні напрямки: інтелектуально-пізнавальний, національно-патріотичний, країнознавчий, проектний, літературно-мистецький, з вивчення історії та культури США, розвитку мовної компетентності, індивідуальних творчих здібностей та активної життєвої позиції школярів шляхом застосування інтерактивних ігрових технологій.
37 літніх мовних таборів працювало на базі загальноосвітніх шкіл Гусятинського і 28 – Чортківського районів.
Найбільше волонтерів (20 осіб) було задіяно в 11 літніх мовних таборах Лановецького району.
Цікаво, ефективно й результативно функціонував літній мовний табір (75 учнів) з вивчення англійської мови за участю волонтера Корпусу Миру, американця Тода Гейбла в Заліщицькій державній гімназії.
Високий рівень організації відпочинку мав місце в літньому мовному таборі НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 – гімназія» м. Хоростків Гусятинського району, де відпочивали 60 учнів третіх-сьомих класів.
На Кременеччині в 4 таборах з денним перебуванням мовного спрямування працювали чотири студенти-волонтери Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Відпочинком охоплено 309 дітей. Педагогічні працівники закладів освіти району та волонтери зуміли на практиці закріпити їх практичні навички розмовної англійської мови.
Підсумком діяльності літніх мовних таборів на Тернопільщині в 2016 році стало виконання важливих освітянських завдань: гармонійне поєднання відпочинку дітей із всебічним розвитком та вихованням, зацікавлення вихованців іноземними мовами, забезпечення якісного навчання і практичного застосування іноземних мов учнями, вдосконалення розмовної мови, подолання мовного бар’єру, отримання мотивації для подальшого вдосконалення знань з іноземних мов.