Цьогоріч все більше зростає роль Інтернету у проведенні виборчої кампанії. Але в агітаційному плані більший вплив на виборців Тернопільщини матимуть церква та соціальні працівники.
Більшість партій в цьому політичному сезоні чітко розуміють, що Інтернет є важливою складовою для проведення виборчої кампанії. Адже аудиторія українського Інтернету за окремими даними сягає п’яти мільйонів користувачів. Кілька ключових політичних гравців включилися вже в процес банерної реклами. По всьому українському Інтернету вже зараз можна бачити їхні банери, які здебільшого оформлені під абсолютно відкриті політичні слогани, які супроводжують їхні кампанії. Ця тема вже активно обговорюється в електронних ЗМІ України.
Як зазначив у розмові з кореспондентом 0352.com.ua тернопільський політичний експерт Ярослав Чорнозуб, сьогодні не можна говорити, що Інтернет є визначальним сегментом впливу на електорат, принаймні в Західній Україні. Не можна порівняти вплив священників, Церкви на Західній Україні до впливу, який має Інтернет. Церква і працівники соціальної сфери мають більший вплив в агітаційному плані ніж Інтернет, на жаль. Тому що в Інтернеті ти можеш бачити різні точки зору, а коли приходить соціальний працівник і каже пенсіонерам: голосуйте за такого то кандидата – зрозуміло як воно спрацьовує, – каже експерт.
Ще один момент, на мою думку, буде негативний. Основні споживачі Інтернет-реклами – середнє і молоде покоління, яке у відсотковому відношенні є значно меншим, ніж пенсіонери. Тому ми не можемо рівнятися з європейськими країнами чи зі США, де Інтернетом володіють усі незалежно від віку, – наголошує Ярослав Чорнозуб. А в нас така специфіка: середнє і молодше покоління виборців більше користуються Інтернетом, ніж друкованими газетами і телебаченням, але менше ходить на вибори.
Основними користувачами Інтернетом на Тернопільщині є бюджетні установи, навчальні заклади, бо вони обладнані комп’ютерами.
Незважаючи на ці застереження, політична Інтернет-реклама буде відігравати на цих виборах значну роль, – прогнозують політичні експерти. Тому що динаміка росту користувачів Інтернетом в Україні дуже висока. У Тернополі Інтернет-реклама усе більше і більше застосовується. А в штабах політичних сил є розуміння, що цим інструментом інформаційного впливу потрібно активно користуватися.
Тамта ҐУҐУШВІЛІ