Тернополяни скаржаться, що через скупчення чужих машин не можуть ні пройти, ані проїхати до власних під’їздів. Натомість водії нарікають на брак місць на стоянках, дорожнечу оренди та відсутність відповідальності з боку орендодавців.
У двір будинків, що на вул. Камінній, 4 і 6 неможливо зайти. Авто, які приїжджають до офісу фірми, розташованої у домі поруч, паркують на проїжджій частині, тротуарах та газонах, скаржиться тернополянка Олена Василевич.
- Дорогу перегородили настільки, що не тільки проїхати наші мешканці у двір не можуть, а й пройти вже проблематично, – каже вона. – Якби мешканці наших будинків ставили машини – то вже по-сусідськи можна терпіти. Але ж купа чужих машин! Фірма орендує поруч офіс, то всі машини – працівників та клієнтів.
Поставили паркан і огорожу
У мешканців сусідніх будинків ще донедавна була схожа проблема. Однак, вони власними силами поставили металевий паркан. Хоча досі люди побоюються, що огорожу можуть демонтувати.
- Ми також вже збираємо гроші, аби загородитися, – каже пані Олена. – Але огорожа дуже дорога, та й не один поріг треба оббити, щоб отримати дозвіл.
На автомобільну тісняву нарікають і на “Сонячному”. Під вечір у дворах скупчується стільки машин, що не проїхати, ні пройти. Та власники авто бідкаються, що машин нема куди ставити. Стоянок мало, і розташовані вони далеко від дому.
- Коли ми купили машину, шукали для неї місце для ночівлі, – розповів Микола Адрущенко. – Тоді оббігали чимало стоянок, розташованих на “Сонячному”. Там або не було місць, або пропонували поставити на ніч-дві. Коли я запитав, чи хтось відповідатиме, якщо мою машину хтось зачепить чи вкраде, мені заперечили. Кажуть, що несуть матеріальну відповідальність, коли є укладений договір. А підписують його лише на тривалий термін.
Пан Микола каже, що з подібною проблемою стикнулися чимало їхніх сусідів. До найближчих гаражів, щоб орендувати, треба діставатися 20-30 хвилин.
Самі облаштували стоянку
Неподалік є будинок, у дворі якого мешканці самі облаштували місця для стоянок, продовжує тернополянин. На прибудинковій території забетонували частину пустира, почіпляли лампи, які загоряються, коли хтось проходить повз під’їзд.
- Ми захопились, хотіли і собі таке зробити, але – зась, - каже пан Андрущенко.
Мешканці зібрались разом, навіть суму прикинули, яку власникам машин доведеться викласти на облаштування стоянки. Однак планам збутися не судилось через комунікації та… сусідські грядки.
- У жеку нам пояснили, що ми можемо за власний кошт зробити стоянки, якщо отримаємо дозволи міської влади та всіх без винятку сусідів, – розповів мешканець одного з будинків на “Сонячному” пан Ігор. – Попередили, що у дворі, перед будинком, це облаштувати не можна, бо під землею проведені комунікації. Ззаду дому – будь ласка.
Коли автовласники пішли квартирами збирати підписи, дехто їм відмовляв. Адже кілька мешканців розбили поза домом грядки та висаджують там квіти й городину. Сваритися з сусідами не хочеться, тому і полишили ідею зі стоянкою. Водіям доводиться далі паркуватися біля під’їздів та на тротуарах, щоб могла проїхати інша машина.
Пишіть заяви меру
Несанкціоновані стоянки — не в компетенції управління транспорту і зв’язку, стверджує керівник цієї служби. Цією проблемою має займатися державтоінспекція, адже йдеться саме про порушення правил дорожнього руху. Хоча, довести, що водій ставить машину, скажімо, не на декілька годин, а на добу чи декілька – майже неможливо. Для цього потрібно встановити камери і вести спостереження протягом 24 годин.
- Ці питання потребують детального вивчення. Якщо у мешканців виникає проблема, де поставити машину, громада має звернутися із заявою на ім’я міського голови, – каже начальник управління транспорту і зв’язку міськради Ігор Мединський. – Під це потрібно виділяти земельну ділянку, укладати договори на цільове призначення. Якби мешканці звертались до органу місцевого самоврядування, я думаю, тоді б питання розглядали компетентні органи і шукали шляхи вирішення проблеми.
За кордоном проблем з парковками під житловими будинками практично немає, додає Ігор Мединський. Хоча, може і заважають чужі авто мешканцям. Однак, усі розуміють, що земельних ділянок під стоянки для всіх охочих влада не знайде. Тому до “сусідських” авто за кордоном ставляться з розумінням.
Мають бути “кишені”
Державтоінспекція може притягнути водія до відповільності тільки, якщо перед в’їздом до двору є знаки – “Рух заборонено”, “Зупинка заборонена” чи “Стоянка заборонена”, пояснює начальник сектору профілактичної роботи обласної державтоінспекції Микола Лецкалюк.
– Навіть під знак “Рух заборонено” можуть заїхати автовласники, які там проживають чи працюють, - каже він. - В інших випадках власники машин можуть паркуватись у дворі, але не заїжджати на клумби та тротуари і ставити авто так, щоб могли проїхати автомобілі екстрених чи аварійних служб.
На прибудинковій території мають бути спеціальні “кишені” для заїзду транспорту, стверджує Микола Лецкалюк. І такі місця повинні запланувати ще у проекті будинку. Якщо місць для стоянок немає, проблему має вирішувати управління ЖКГ. Адже в законах чітко прописано, що територія має бути обладнана так, щоб задовольняти вимоги всіх мешканців дитячими майданчиками, місцями для вигулу собак та відпочинку громадян, в тому числі і місцями для стоянки авто.
Штраф — 340-1360 гривень
Чимало скарг на парковки у дворах надходить і до муніципальної поліції. Працівники виїжджають на місце і в разі порушення складають адмінпротокол. Ця служба “ловить” лише автомобілістів, які ставлять машини на газонах чи клумбах із зеленими насадженнями.
- Ми отримуємо від тернополян дуже багато скарг, і працівники нашої служби від початку року склали вже більше сотні адмінпротоколів про порушення, – стверджують у муніципальній міліції. – Штраф за авто, залишене на території із зеленими насадженнями 340-1360 гривень
Оформлені протоколи працівники муніципальної поліції направляють до адміністративної комісії міськради. Там вирішують – притягувати порушника до відповідальності чи ні.