Що приховано за проведенням патріотичних флеш-мобів у Тернополі?

У Тернополі останнім часом часто відбуваються флеш-моби. Національні свята стають приводом проведення таких заходів у місті.

Читачі “0352.com.ua” у коментарях фіксують своє неоднозначне ставлення до флеш-мобів. Частина не підтримує відзначення національних свят флеш-мобом, а частина ставиться позитивно. Як повинен бути  спланований флеш-моб, щоб він мав широкий розголос і відповідний результат, кореспондентам “0352.com.ua” розповіли експерти.

– Флеш-моб привертає увагу, якщо він зроблений талановито і креативно. Коли кількістю, якістю, оформленням, чи іншими чинниками, захід виглядає мистецтвом, - каже  політичний експерт Ярослав Чорнозуб. Якщо є сукупність двох факторів – актуальність тематики, на яку робиться флеш-моб і якість його виконання – захід має резонанс. Флеш-моб – це сукупність дій чи інших чинників, які є неординарними. Тому дуже важливо, який посил несе в собі той чи інший флеш-моб, чим він є актуальним для суспільства. 

– Чи правильно проводити флеш-моби з приводу свят, зокрема національних?

– Це не зовсім правильне застосування. Тому що привертається увага до свята, а флеш-моби були задумані, як інструмент привертання уваги до певної проблематики. Чи це віл-снід, гепатити, аборти та інше. Це мають бути соціально важливі теми. І тут флеш-моби відіграють дуже важливу роль. Святкові флеш-моби більше нагадують радянські часи. Це примітивний підхід.  Повірте, паради у радянському союзи – це були такі великі флеш-моби ... коли йшли тисячі людей з прапорцями…

– Чи може влаштувати успішний флеш-моб невеличка кількість людей?

– Учора “гримів” весь Інтернет про те, що дівчина закинула Жириновського квашеною капустою. Ніхто про це наперед не знав. Це фактично можна  вважати флеш-мобом однієї людини, коли ксенофобу Жириновському молода дівчинка кинула в обличчя квашеною капустою.  Що робить “Фемен”? Ця організація здійснює успішне використання флеш-мобу, але дуже екстравагантне. Звісно не всі можуть піти на такі речі, але все таки, важливим є зміст і виконання. 

За словами кандидата психологічних наук Наталії Гаєвської, флеш-моб – це засіб відчути себе інтегрованим в суспільство. Саме тому і проводять такі заходи так часто.

– Людина є соціальною істотою і не може жити поза суспільством. Вона повинна відчувати себе інтегрованою. Її самопочуття залежить від того, наскільки вона відчуває себе реалізованою і частинкою цілого суспільства. Людина, яка бере участь у флеш-мобах, може відчути себе інтегрованою, частиною цілого. Це  основна причина, чому люди беруть участь у флеш-мобах і чому так часто проводять їх. Окрім цього, зараз дуже багато людей спілкуються у віртуальному світі, а безпосередньої розмови досить часто бракує. Флеш-моби є можливістю поповнити цей брак спілкування. А якщо такий захід влаштують представники молодіжних організацій, це в першу чергу робиться для того, щоб виділитися на фоні усіх інших. Такими координованими діями активісти отримують підтримку від інших людей, підтримку свої власних дій, думок, ідей. Такі речі є надзвичайно необхідними для молодих активістів. Це додає їм впевненості та підтримку.

– Як сприймає флеш-моб стороння людина, яка дивіться на це видовище?

– У людині, яка бачить флеш-моб, включається емоційна складова. Тут можна виділити три основні варіанти: 1) нейтральний, коли людина не включається, просто проходить біля флеш-мобу і не звертає увагу; 2) позиція опозиції – людина є категорично налаштована проти цього. Це говорить про те, що людина починає  розуміти, що десь вона не змогла інтегруватися в силу переконань, віку, чи втрачених в житті можливостей. Насправді можливо вона навіть заздрить тим людям, які беруть участь у флеш-мобі.  Вони є разом, вони інтегровані, а вона не може це дозволити собі; 3. позитивна позиція, коли вона хоче стати учасником флеш-мобу.

– У Тернополі провели вже не один флеш-моб з приводу святкування національних свят. Це може мати результат?

– Розчарування настільки глобальне, що зараз в наших реаліях це не спрацьовує. Флеш-моби є ефективними тоді, коли вони відбуваються у потрібному місці і у потрібний час. Національні флеш-моби будуть мати результат, коли є підтримка національною ідеєю. Повинен бути соціальний фон, який би відповідав тематиці того чи іншого флеш-мобу.