Тернополяни хочуть, щоб була смертна кара для серійних вбивць та чиновників

Комуністи наполягають, що саме безкарність провокує ріст злочинності. Церква припускає, що смертна кара – це визнання державою безсилля перевиховати людей та інструмент страху.А тернополяни розділились у поглядах – одні категорично проти, інші ж кажуть «за», лише у випадку зміни судочинної системи.

Чимало галасу наробив законопроект про відновлення в Україні смертної кари, який нещодавно зареєстрували у Верховній раді комуністи.

Не хочуть годувати вбивць

Тернополяни активно обговорювали це питання, причому погляди категорично розділились. Одні вважають, що лише машина смерті може зупинити ріст злочинності. Інші пригадують чимало випадків, коли засуджували невинних та стверджують, що в нашій державі в такій ситуації може опинитись кожен. Лише десята (!) частина тернополян вважає, що страчувати категорично не можна нікого.

– Я – за смертну кару, – каже тернополянини Зіновій Комар. – Злочинці зараз нічого не бояться, вони вбивають, грабують та ґвалтують. І такий людей ми з вами маємо утримувати. Зауважте: забирати з медицини, освіти, соціальної сфери і годувати тих, кому дали «довічне» до кінця життя їхнього життя. Де логіка?

Чимало тернополян підтримують комуністів у прагненні повернути смертну кару. Однак, зауважують тернополяни, таке можна робити лише у разі суттєвої зміни судочинної системи. Адже нерідкими є випадки, коли за ґратами опиняються абсолютно невинні люди. Деякі тернополяни пропонують передусім страчувати серійних вбивць та нечистих на руку чиновників.

На палю тих, хто калічить дітей

Однак, майже всі городяни прагнуть суворішого покарання для ґвалтівників та тих, хто розбещує дітей.

– Згадати справу Оксани Макар, це ж звірі! – обурювалась тернополянка Марина Захарська. – А ті, хто ґвалтує дітей? Вони заслуговують пощади? Я, звісно, не вбивала б їх, але те, що каструвала б – однозначно. Бо немає гарантії, що вони повернуться з зони і не калічитимуть й далі наших дітей.

Деякі тернополяни виступили категорично проти смертної кари. Мовляв, ми живемо за християнськими заповідями. І якщо запровадимо машину смерті в Україні, самі станемо вбивцями.

«Ви такого хочете в Україні?»

– Ви бачили очі матері, сина якої стратили не так давно у Білорусі? – запитувала тернополянка Ганна Гонта. – Їй навіть не повідомили, коли саме стратили її дитину і де її поховали. Причому, якщо вірити білоруським ЗМІ, справа навіть не дійшла до європейських апеляцій. Розчерком пера Лукашенка дітей убили. Ви такого хочете в Україні?

Дехто з тернополян стверджував, що у цій справі обов’язково має бути референдум. Причому зробити це потрібно ще до розгляду питання у Верховній раді.

Нагадаємо, Комуністична партія вже не вперше виступає за повернення смертної кари в Україну. Востаннє подібний законопроект реєстрували два роки тому.

До речі, 57% українців висловились за повернення смертної кари в Україні. Проти такої міри – 34%. Такими є дані опитування, яке проводила Research&Branding Group в червні 2012 року.

КОМЕНТАР

Архієпископ НЕСТОР (УПЦ КП):

– Смертна кара існувала в Старому Завіті, і ніде в Новому Завіті не знаходимо слів про її скасування чи заборону. З іншого боку варто задуматись: для чого існує будь-яка кара і що вона покликана зробити? З позиції держави, кара - це відплата за вчинене зло. З позиції Церкви - це виховний засіб, покликаний дати людині зрозуміти, що вона була неправа, перевиховати її і направити на шлях до покаяння і праведного життя. У випадку смертної кари тут ні про яке перевиховання не може бути і мови. Смертна кара - це визнання державою власного безсилля перевиховати людину, а також інструмент страху, щоб людина боялась порушувати закон. Тому потрібна чи ні смертна кара - залежить тільки від суспільства. Наскільки суспільство цивілізованіше, більше піддається вихованню, тим менш потрібна смертна кара. З одного боку, важко назвати наше суспільство готовим до того, щоб смертної кари не було. Але є і протилежний бік медалі - саме через це можуть загинути і невинні люди, які були несправедливо обвинувачені. Тому до відновлення смертної кари треба ставитись дуже обережно і добре обдумати всі наслідки, які це буде мати.

кого варто стратити