Студенти педуніверситету впроваджують новітні форми та методи роботи сучасного вчителя

Підготовка нової генерації учителів вже не обмежується формуванням необхідними знаннями та навичками, адже завдання сучасної школи – створити умови для саморозвитку і самоосвіти учнів.

Суспільство очікує, що випускники шкіл будуть здатні до самореалізації, правильного обрання професійного шляху, матимуть сформовані громадянську позицію та національно-патріотичний світогляд. Особливу роль у цьому відіграють учителі історії.

 З цією метою у рамках навчального спецкурсу «Методика викладання історії України в школі» 10 жовтня 2013 р. на історичному факультеті ТНПУ ім. Володимира Гнатюка відбулася зустріч майбутніх учителів історії із молодіжним мером, радником міського голови Тернополя, керівником проекту «Школа молодої еліти», головою тернопільського осередку Пласт НСОУ Любомиром  Шимківим.

Тема зустрічі «Практична історія України» спонукала усіх учасників до пошуку реальних можливостей зацікавлення учнів у вивченні цього предмета.

Впродовж зустрічі студенти обговорили питання внеску молоді у розвиток України як в минулому так і сьогоденні, вплив Пласту на події в Україні, дізналися про видатних осіб-пластунів сучасності.

Цікаво було спостерігати за розмірковуваннями студентів про суть патріотизму та націоналізму. Адже ці поняття найчастіше мають викривлене тлумачення, яке подають медіа з різних причин. Тому вчитель історії є одним із тих, хто може допомогти учням розібратися з цими термінами, сформувати відчуття приналежності до української нації, яке має реалізуватися в конкретних діях.

Більш детально обговорили питання реалізації національно-патріотичної програми за допомогою різноманітних форм та методів впливу (практичні заняття, екскурсії, проектну діяльність, символіку, групові заняття та ін.), які впливають на формування світогляду.

Учасники пересвідчилися, що активні методи навчання історії України мають визначальне значення у навчальному процесі.

Як зазначила кандидат педагогічних наук Удич Зоряна Ігорівна: «Мало знати історичні надбання України, треба берегти їх та примножувати. І місія вчителя історії полягає саме у правильному мотивуванні учнів до цього».

Наразі студенти розробляють шляхи реалізації ідей та досвіду молодіжних організацій щодо формування національно-патріотичного світогляду, співпраці школи із ними, впровадження новітніх форм та методів роботи сучасного вчителя історії України у шкільній освіті і планують нові зустрічі із цікавими людьми Тернополя.