Мешканці потерпають від кількарічного безладу на Гайовій, попередні «ремонтники» своїми діями завдали державі збитків на 86 тис. грн і підуть до суду. Тепер Гайову ремонтуватиме фірма «Техно-Буд-Центр», яку приписували батькові тернопільського депутата-свободівця. Однак той стверджує, що ні він, ні його батько стосунку до фірми не мають
Вкотре за більш як понад два роки розпочали ремонт найгіршої за станом дороги вулиці у місті – горезвісної Гайової.
Міський голова Сергій Надал 15 жовтня вже відзвітував на сайті міськради, мовляв, наразі облаштовують бордюри і протягом двох тижнів комунальники завершать роботи. І одразу додав: «Якщо погода нам посприяє, то на початку листопада ми відкриємо капітально відремонтовану дану ділянку дороги».
Вулиця Гайова - чи не єдина, про ремонт дорожнього покриття якої вже десятиліттями говорять і мешканці вулиці, і ті, хто там працюють чи приїздять у справах або розважитись. Вона ж - єдина у місті, яку наразі ремонтують за кошти з держказни.
Як німці розбомбили, так і є
- Ми ремонтуємо Гайову за кошти, виділені з державного бюджету на соціально-економічний розвиток регіонів, це державна субвенція, - зауважив заступник міського голови Владислав Стемковський. – Загальна вартість робіт складає 4 млн 600 тис. грн.
4 млн 200 тис. грн – це субвенції і 400 тисяч - співфінансування з міськбюджету, зауважили у відділі технагляду міськради.
Мешканці ж Гайової понад два роки живуть у суцільному жахітті.
- Уявіть собі – відкриваєш хвіртку – а там купи щебеню, дороги немає, - скаржиться мешканець вул. Гайової Андрій Козачук (ім’я чоловіка змінене на його прохання – прим. авт.). – Я вже роками не маю змоги навіть машину на подвір’я у гараж загнати. Влітку ще більш-менш. А зараз почались дощі – суцільне болото.
Навіщо потрібно було починати, наймати фірми, витрачати державні кошти, а зараз переробляти, обурюються мешканці Гайової. Через це люди понад два роки фактично відірвані від цивілізації.
- Про нашу вулицю завжди анекдоти ходили, а тепер додались ще й бувальщини, - поділивсяз 20 хвилин пан Андрій. – Нещодавно таксист розповідав, як віз попри цю дорогу європейця. Той був шокований і запитав, мовляв, що тут коїться. Таксист жартома й відповів: «От як у 44-му німці все розбомбили, так і залишилось».
«Добили» Мостову і Гайову-бічну
Фактично «добили» за час ремонту Гайової вул. Мостову, яка до ремонту була з одностороннім рухом. Раніше там їздило мало машин, тепер ідеальне асфальтне покриття всіяне дірками.
Потерпають від довготривалого ремонту і мешканці вул. Гайова-бічна. Їм ще на початку ремонту Гайової зірвали асфальт, міняли комунікації і залишили величезний котлован, який щораз під час дощів заливало водою. Звідти ще й нестерпно смерділо. Мешканці два роки оббивали пороги всіх інстанцій, які бодай теоретично були причетні до ремонту. Їх футболили з одного кабінету до іншого. Врешті мешканці винайняли за власний кошт техніку і засипали котлован. Асфальтне покриття на їхній вулиці до початку ремонту було ідеальним. Тепер порівняти дорогу можна хіба з сільською ґрунтовкою. І то – з перебільшенням.
- Вже понад два роки, аби дістатись додому, мусимо робити добрий гак, - каже мешканець вул. Гайова-бічна Сергій Винник. – Коли йдемо гуляти з дитиною, візок мусимо нести в одній руці, а дитину – в іншій. Пройти неможливо. Сподіваюсь, таки доживемо, аби побачити кінець отим безкінечним ремонтам.
Зараз ремонтні роботи на Гайовій киплять. Мешканці вулиці та прилеглих до неї територій, зціпивши зуби, терплять шум та безлад. Сподіваються, що дорогу нарешті таки дороблять.
Коментар
Олег ВІТИК, начальник відділу технагляду міськради:
- Фірма «Терно-Буд-Центр», яка виграла тендер, вже провела в нашому місті 21 об’єкт - капремонт доріг та вулиць. Робота виконана швидко і якісно, тому враження найпозитивніші. До речі, капремонт ділянки на Гайовій, яку вони зараз проводять, не фінансується. Люди працюють за власні обігові кошти. Вони увійшли в наше становище і виконують роботи в борг. Хоча й розуміють, що кошти повернуть їм не раніше весни наступного року.