У Тернополі перевізник незаконно брав з пасажирів 2.50 грн. за проїзд

Виконком міськради дозволив перевізнику возити тернополян без конкурсу і по 2,50 грн. Знизити тарифи їх примусили санкції антимонопольників та чималий штраф. 

Автобус 1а, який курсував Тернополем за маршрутом 1-го тролейбуса, 7 місяців возив пасажирів без конкурсу, а за проїзд у ньому незаконно брали 2,50 грн., вважають антимонопольники. А на комунальне підприємство міськради наклали штраф майже 80 тис. грн.

Наразі тариф знизили на гривню. В Антимонопольному комітеті стверджують, що саме завдяки їхнім діям. Водночас міськрада подає все як «дослухання до думки тернополян».

Комунальне підприємство міськради судилось і штраф тепер не платитиме.

Без конкурсу і за 2,50 грн.

Три автобуси мають понад 22 сидячих місця і, відповідно, не можуть працювати у режимі маршрутного таксі і брати за проїзд 2,50 грн., нарікають в АК. 

Законодавство дозволяє у виняткових випадках до 3 місяців перевозити пасажирів без конкурсу. Але міськрада суттєво перевищила цей термін, нарікають антимонопольники.

Міськрада ігнорувала

Лише після цього тариф знизили на гривню. А в міськраді проводять роботи з оголошення конкурсу, пояснили в АК.

Сектор у Тернопільській області Держцінінспекції України провів ще восени минулого року перевірку за інформацією, надану антимонопольниками. І наклали штрафні санкції на КП «Тернопільелектротранс», чиї автобуси курсували за маршрутом 1а.

З городян взяли зайвих 40 тисяч

- За результатами перевірки ми з'ясували, що лише в період з 12 серпня до 7 жовтня 2013 р. було перевезено 39 тис. 747 пасажирів, з яких необгрунтовно взяли зайві кошти, - каже головний спеціаліст сектору в області Держцінінпекції України Олександра Кріль. – Йдеться про суму у 39 тис. 747 грн. Але коли ми застосовуємо санкції, сума подвоюється. Так передбачає Закон «Про ціни та ціноутворення».

В результаті комунальне підприємство міськради «Тернопільелектротранс» мало сплатити до бюджету 79 тис. 494 грн. за те, що при наданні послуг перевезення безпідставно брала кошти, як для роботи в режимі маршрутного таксі, пише 20хвилин. Комунальники окаржували це рішення в суді. І врешті повернулись до тарифу 1,50 грн.

До речі

Ми поцікавились вартістю проїзду у маршрутках у сусідніх з нами обласних центрах. З’ясувалось, що у Луцьку та Львові досі діє тариф 2 грн. І лише зараз його хочуть переглядати у зв’язку з подорожчанням пального. 

Коментарі

Ігор МЕДИНСЬКИЙ, 52 р., начальник управління транспорту і зв’язку міськради:

Андрій МАСТЮХ, 36 р., директор КП «Тернопільелектротранс»: 

Держінспекція подала апеляційну скаргу на постанову, і суд відхилив її.