Кожен з нас стикається з проблемою громадського транспорту: коли зранку неможливо сісти на проміжній зупинці, жахливі умови перевезення… Нижче наведемо усі плюси і мінуси громадського транспорту і деякі способи вирішення цих проблем.
Завдання міської влади — зменшити потік приватних автомобілів містом і збільшити інтенсивність руху громадського транспорту.
Маршрутка (загальна вмістимість до 40 пасажирів). Маршрутка — це, на даний момент, основний вид транспорту в Тернополі та й у всіх містах. Але це такий організм, який живе своїм життям, на його тілі з’являються «татуювання» у вигляді реклами і є свій норовливий характер у вигляді водія-хама, який всім псує настрій з самого ранку.
Плюси:
Дешево коштують (в порівнянні з вартістю того самого тролейбуса);
Можуть їздити по вузьких дорогах;
Часто безкоштовні для міського бюджету (а деколи і прибуткові, бо за тендери, які проводить місто, треба непогано заплатити).
Мінуси:
Стоять в заторах;
Їздять без розкладу, а коли розклад є, то дуже рідко його дотримуються;
Важко організувати пільговий проїзд;
Часто не дотримуються елементарні правила безпеки і гігієни;
Не зупиняються на зупинках, неефективно використовують міський простір.
Тролейбус (загальна вмістимість — до 50-150 пасажирів; перевозить до 1800 людей за годину, якщо ходить кожних 5 хвилин).
На перший погляд незграбний, але реально швидкий і екологічний транспорт.
Плюси:
Комфортніший для пасажирів за рахунок відсутності вібрацій;
Має плавний хід через відсутність коробки передач;
Тихіший;
Швидше розганяється;
Дешевший за автобус і довговічніший (електродвигун має більший ресурс, ніж двигун внутрішнього згоряння);
Не викидає шкідливі вихлопи у навколишнє середовище.
Мінуси:
Стоять в заторах;
Потребує додаткової інфраструктури (контактної мережі);
При поганому обслуговувані чи застарілій контактній мережі може непередбачувано зупинитися.
Основні плюси тролейбуса впливають на пасажирів і навколишнє середовище, а мінуси — це затрати, які несе обслуговуюча компанія.
Для створення належних умов для користувачів громадського транспорту потрібен поетапний перехід усього громадського транспорту у комунальну власність, та розробка сучасної логістичної системи. Адаптація зупинок під сучасний лад, використання автоматів, які продають квитки, електронне табло, на якому буде розписано детальний графік громадського транспорту, допоможуть уникнути давки та хаосу під час посадки та висадки із транспорту. Але, перш за все, потрібна стратегія розвитку громадського транспорту нашого міста, пише Молодь.