Тернополянин своїм авто «влетів» у величезну та глибоку яму. Одне колесо замінив запаскою, інше знищив, бо доїжджав вже на диску. Юристи радять вимагати відшкодування. А дорожники після дзвінка журналіста відзвітували, що яму закатали, але нарікають на мізерне фінансування.
Це жах якийсь! Влетів своїм авто у яму, хоча швидкість була максимум 60, тому що на дорозі суцільна смуга і я «тягнувся» за вантажівкою, бо не міг її обігнати, – емоції тернополянина, який подзвонив до редакції, «зашкалювали». – В результаті – погнув два диска, 2 колеса спустили. На трасі одне замінив, а на другому їхав на диску.
Тернополянин Вадим Романишин їхав у відрядження до Чорткова. Чоловік припускає, що місцеві водії, або ті, хто часто їздить тією дорогою, більш-менш знайомі з «картою ям» на цій дорозі. Однак чоловік у цьому напрямку після зими їхав вперше, пише 20 хвилин.
Втратив нерви, час і гроші
На дуже важливу зустріч запізнився, за що керівництво по голові не погладило, - обурюється тернополянин. – На гроші «попав» і час змарнував, бо довго потім на шиномонтажі просидів. Одне колесо можна вже викинути, бо реанімувати його марна справа. Хто за ці ямища на дорозі має відповісти врешті?
Злощасна яма, яка додала клопоту та фінансових витрат тернополянину, - через кількасот метрів за Яблуневом. Об’їхати її можна або узбіччям – по траві, або перетнувши суцільну смугу, відповідно, порушивши правила. За що можна отримати «лист щастя» від ДАІ, якщо на цій ділянці йде фото- чи відеофіксація.
Обминути її може той, хто знає про ямищу, - каже пан Вадим. – Хто ні – потерпають. Тим паче, коли напередодні йшов дощ і яму залило водою. Певно, не один водій там залишив колеса з дисками, бо уламків чимало на узбіччі.
Викликайте наряд ДАІ
Інспекторів пан Вадим не викликав. Каже, мав обмаль часу, а оформлення затягнулось би на кілька годин. Та й відшкодування від дорожників покрили б максимум фінансові витрати. А хто відшкодує згаяний час, зіпсовані нерви та стосунки з керівником?
У державтоінспекції радять таки одразу викликати наряд, бо як машина вскочила в яму – це вже дорожньо-транспортна пригода.
З місця – не рушати, - радить начальник сектору профілактичної роботи обласної державтоінспекції Василь Барановський. - Увімкнути «аварійку» та поставити за машиною попереджувальний знак-трикутник, аби бачили інші водії. Тобто, діяти відповідно до Правил дорожнього руху.
Такі ДТП автоінспекція фіксує рідко, бо, кажуть, водії не звертаються. Від початку року у Тернополі, скажімо, зафіксовано лише три таких. Потім матеріали направляються до суду.
Яму залатали, а грошей зробити всі дороги – немає
Дорожники за кілька годин після дзвінка журналіста 5 червня запевнили, що яму вже залатали.
Цю дорогу обслуговує Заліщицька дорожно-експлуатаційна дільниця, - повідомив заступник начальника Служби автомобільних доріг в області Петро Вільчинський. – Ця структура підпорядкована тернопільському Облавтодору. Дійсно, там була яма. На даній ділянці є і ямковість, і колійність, але про це повідомляють відповідні дорожні знаки.
Дороги мають обстежувати щодекадно. І виявлені недоліки намагаються усувати, переконують дорожники.
Ця ямковість весняна, і на сьогодні на дорогах державного значення її ліквідували на 70%, щоб закінчити все, потрібен ще місяць, - переконує Петро Вільчинський. – Що стосується доріг місцевого значення, ситуація гірша, адже ліквідували лише 15% ям. Причина в нас одна і вона багаторічна – відсутність належного фінансування.
Грошей дорожники отримали втричі менше, ніж в аналогічний період минулого року - за 4 місяці 14 млн. грн. Це гроші, якими не покрили навіть зимове утримання доріг, нарікають дорожники. Ремонт 1 ями чи 1 кв. м обходиться у 250 грн.
- Коли фінансування не було 20 років, то більшість доріг потребують капремонту, а ми латаємо тільки ямки. Це - тимчасово, каже пан Петро. – Щоб довести до ладу всі дороги області, потрібно більше мільярда. І ми в планах ці цифри озвучуємо. Однак, за останніх 3 роки фінансування складає лише 10% від потреби.
Довідка
У Службі автодоріг діють гарячі телефони, за якими можна повідомити про проблеми з дорожнім покриттям чи про наявність ям: 52-54-43, 52-65-32.
Коментар
Володимир МАЛИШЕВСЬКИЙ, (40 р.), адвокат:
Якщо ви потрапили в ДТП через поганий стан доріг, треба викликати ДАІ, скласти протокол, щоб там все було чітко опиcано: де ця яма, її параметри, що неможливо було уникнути цієї ями, тому що вона дуже велика. Всі ці нюанси ще бажано підтвердили за допомогою фото. Найкращий доказ – запис з відеореєстратора, щоб було видно, за яких саме умов ви потрапили до цієї ями.
І обов'язково простежити, аби працівники ДАІ підписати протокол, інакше доказів не буде. Потім цей документ потрібно доправити до організації, яка обслуговує даний відрізок дороги - для відшкодування в добровільному порядку. У випадку незгоди - звернутись до суду щодо відшкодування завданої шкоди.