20:30, 1 липня 2016 р.
Цього року на Тернопільщині зуміли провести ямковий ремонт усіх державних доріг
Дорожники Тернопільщини дбають про ремонт і відновлення автошляхів. Вони першими у країні завершили поточний середній ремонт.
До 15 червня закінчили відповідні роботи на автошляху державного значення М-19 Доманове — Ковель — Чернівці — Тереблече на обході міста Копичинці. Там дали лад двом ділянкам загальною протяжністю 1,3 км. Ці об’єкти завершували список затверджених ремонтних робіт на 2016 рік.
Працювали дорожники без вихідних, зважаючи, звісно, на погодні умови.
Зрештою ремонтували певні ділянки не лише на дорозі М-19, а й на М-12 Стрий — Тернопіль — Кіровоград — Знам’янка та Н-18 Івано-Франківськ — Бучач — Тернопіль. Загалом майже 12 кілометрів дорожнього покриття відремонтували за новою технологією холодної регенерації, або ресайклінгу, яку широко застосовують у світовій практиці.
За словами начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдана Юлика, ресайклінг забезпечує зміцнення основи, а це означає, що дорожнє покриття служитиме набагато довше, ніж після простої заміни верхніх шарів асфальтобетону. Тож можна говорити про десятирічну гарантію використання такого автошляху.
Цього року в краї зуміли провести ямковий ремонт усіх державних доріг. Понад десять років до цього, так би мовити, руки не доходили. Але, певна річ, проблеми з ремонтами автошляхів важко розв’язувати й нині. Адже є дороги, яким чи не ціле століття. Зрозуміло, на них часто буває яма на ямі. Більшість шляхів на Тернопіллі будували в 1970—1980-х роках.
«Якщо дорогу вже не ремонтували чотири терміни, то зрозуміло, в якому вона стані, — зауважує Богдан Юлик. — Загалом лише для поточного (не капітального) ремонту доріг Тернопільщини, зокрема з місцевими, необхідно понад мільярд гривень. Це лише, щоб позакривати ямки. Потреба ж на капітальний ремонт державних доріг області становить 7 мільярдів гривень. Безперечно, таких коштів немає. Усе, що надавали останніми роками, — це був мінімум для підтримки навіть не дороги, а можливості проїзду ними».
Можемо говорити про належне облаштування на Тернопіллі автошляху в обхід райцентру Козова, ділянки дороги Львів — Тернопіль, в’їзду до обласного центру завдовжки 6 кілометрів, ділянку між селищами Струсів та Дружбою та об’їзну міста Копичинці. Стратегічною нині тернопільські дорожники називають дорогу Кременець — Тернопіль, яка є частиною транспортного коридору Київ — Чоп. Саме ним рухається основний потік транспорту. Також пріоритетна дорога Івано-Франківськ — Бучач — Тернопіль. Це коротша дорога до Буковелю.
ПРЯМА МОВА
Богдан ЮЛИК, начальник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області:
— Якщо цього року нам вдасться капітально відремонтувати дороги, як плануємо, то товаропотік та транспортний потік збільшиться в багато разів. Адже завдяки ремонту люди, які їдуть на Буковель з центру України, вже зможуть хорошими дорогами потрапити до християнських святинь — Почаївської лаври та Марійського духовного центру в Зарваниці, а звідти, звісно, на відомий український гірськолижний та SPA-курорт у Карпатах. До того ж скорочення шляху до Буковелю — на 100 кілометрів.
Знаємо, уряд звернув увагу на ремонт траси Львів — Херсон, до якої входять ділянки Львів — Тернопіль і Тернопіль — Кіровоград — Знам’янка. Цього року, мабуть, варто сподіватися хіба на проект ремонту цього автошляху. «Якщо її капітально відремонтують, нам вдасться залучити потік автомобілів з центру України, — твердить Богдан Юлик. — Бо ж Тернопілля має вигідне географічне розташування».
Роками не вдається розв’язати проблему з об’їзною обласного центру. Безперервний потік вантажівок і легковиків курсує просто вулицями міста. Нині ця дорога на балансі міської ради. У Службі автомобільних доріг у Тернопільській області сподіваються, що вдасться втілити проект спорудження нової об’їзної на умовах концесії. Відповідні документи розглядають у Кабміні. Якщо уряд погодить концесійне будівництво, з’явиться можливість оголосити міжнародний тендер для залучення концесіонера. Кажучи інакше, підрядна організація за власні кошти збудує дорогу, а потім певну кількість років, яку визначить Кабмін, братиме платню за проїзд нею.
Богдан Юлик каже, що цим проектом цікавляться кілька міжнародних компаній. Довжина дороги становила б 44 кілометри. Та не можна не зауважити, що для Тернопільщини реалізація такого проекту була б вигідною. Передусім запрацювали б усі будівельні кар’єри, щоб постачати матеріали для будівництва, створювали б нові логістичні центри та автозаправні станції, збільшилася б кількість робочих місць. І безперечно, вдалося б розвантажити Тернопіль від великогабаритного та великовагового транспорту.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
11:48, 13 січня
10:31, 2 січня
17:36, 2 січня
11:48, 13 січня
11:39, Вчора
live comments feed...