
11:00, 2 квітня 2012 р.
Міський голова Тернополя Сергій Надал пообіцяв ремонт доріг на 26 мільйонів!
Тернопіль – це лакмусовий папірець розвитку всієї області. Саме в обласному центрі акумулюються найновіші і найсучасніші ідеї щодо роботи міста, його економічного потенціалу й інвестиційної привабливості. А головний, хто сьогодні відповідає за стан справ у Тернополі, є міський голова.
Що ним і його командою зроблено за перших 500 днів роботи та як виглядає Тернопіль в очах всієї держави та міжнародного співтовариства, розповів у інтерв’ю «Номер один» мер Сергій Надал.
«Тернополяни можуть не переживати, сміття за будь-яких умов буде вивозитися»
– Питання вивозу сміття з Тернополя сьогодні знову стало темою №1. Що відбувається насправді: Малашівське сміттєзвалище екологами тимчасово закрите чи ні?
– Є дві постанови Державної екологічної інспекції (ДЕІ): перша – для перевізників (окрім ПП «Катруб», що свідчить про явну замовність даного рішення) звучить наступним чином: «Заборонити вивезення твердих побутових відходів з Тернополя»; друга – для міської ради: «Заборонити вивезення ТПВ з Тернополя і розміщення їх у Малашівцях». Міською радою направлено позов до суду, і 22 березня була ухвала про забезпечення нашого позову. Згідно з нею припинено дію даного рішення ДЕІ, тим самим ухвала дозволяє і далі вивезення сміття на Малашівське сміттєзвалище. Далі має бути рішення суду. Разом з тим, паралельно будемо працювати з Міністерством екології щодо довідки, яку написали інспектори. Довідка написана без будь-якого погодження, притому інспектори, які їздили на сміттєзвалище, були приємно здивовані його станом, зазначили, що такого полігону в Україні ще не бачили… Більше того, з Малашівцями нині проблем не існує, місто всі свої зобов’язання виконує: соціальний пакет, рекультивація, прибирання, огородження тощо.
– На останній зустрічі з журналістами Ви заявили, що місто має альтернативний полігон, якщо таки буде закрито Малашівське сміттєзвалище.Чи можете оприлюднити це місце?
– Поки що – ні. Практика показує, що як тільки таке місце стає відоме громадськості, то це одразу перетворюється в антагонізм, який використовують опоненти, накручуючи мешканців чи власників землі. Можу сказати єдине: тернополяни можуть не переживати, сміття за будь-яких умов буде вивозитися!
– На якому етапі облаштування сміттєсортувального чи сміттєпереробного заводу. Свого часу активно розвивалася тема італійських інвесторів, але й про них нині вже не чути?
– Даний проект розвивається вкрай повільно. Ми отримали перший транш, який італійці перерахували Тернополю для покриття витрат на підготовку документації. На цьому справа завмерла. Італійці бояться політичної ситуації в державі, а тому обережно ставляться до своїх інвестицій. Тим не менше, щоб не втрачати часу, зараз ведемо пошук інших інвесторів. Тобто місто буде працювати з тим інвестором, хто виявить бажання вкласти гроші у цей проект. Зараз їздимо по різних країнах і пропонуємо цей проект. Пропозиції є, але вони не настільки конкретні, щоб про них можна було говорити як про доконаний факт.
– Влада міста вже визначилась: це буде завод чи сортувальна лінія?
– Звичайно, було б краще, якби це був завод, але його будівництво дорожче по грошах і довше в часі. Тому якщо знайдуться люди, які будуть готові вкласти кошти у станцію глибокого сортування, ми на це підемо. Адже вона дозволить зменшити об’єми сміття на 60-70% за рахунок виділення пластику, металу, паперу. Залишиться лише органіка, яка пресувалася б у тюки й акуратно складувалася.
– А як просувається проект «Чисте місто», про який Ви теж часто згадували?
– Цей проект, який розробляється спільно з Агенцією по інвестиціях і розвитку, довготривалий. Зараз агенція вийшла на оформлення для нас техніко-економічного обґрунтування (ТЕО). Тепер це ТЕО буде виставлено на торги. Тому поки пройдуть торги, поки інвестор вкладе гроші і збудує завод, пройде ще час. Ми від цього проекту не відмовляємось, але зі свого боку теж ведемо пошук інвесторів.
– Останнього тижня містом поширилася новина, що ліфтове господарство Тернополя будуть обслуговувати три приватних структури, у той час як КП «Тернопільміськліфт» зовсім не зголосилося взяти участь у конкурсі?
– Щодо дій КП, то це не те, що дивина, а просто абсурд. Я дав розпорядження провести службове розслідування причин неподання заявки на конкурс. До керівника КП буде вжито найжорсткіші заходи дисциплінарного впливу, аж до звільнення з роботи.
Що ж до суб’єктів господарювання, які визначені переможцями, то в цей процес не втручався, адже не є ні членом тендерного чи конкурсного комітету. Мене як керівника міста цікавить, щоб ті фірми, які виграли конкурс, забезпечили умови, які від них вимагалися. А це, по-перше, інвестиційний внесок у розмірі від 500 тис. до 1 млн. грн., які мають піти на заміну ліфтів. По-друге – капітальний ремонт, і по-третє – запровадження диспетчеризації ліфтів. Інша умова – професійність діяльності на ринку. Відповідно у поєднанні цих двох умов були відібрані три суб’єкти господарювання.
– Певна таємничість була навколо питання щодо переможців у конкурсі з прибирання тернопільських доріг та вулиць. Хто таки здобув перемогу в конкурсі – тернопільське КП ШЕД чи луцька фірма «Руфусів», яка, за неофіційною інформацією, запропонувала на 2 млн. грн. менше вартість робіт?
– 23 березня оприлюднено результати конкурсу. Переможцем визнано тернопільську шляхово-експлуатаційну дільницю. Тендерний комітет вибирав переможця за принципом співвідношенням ціна/якість. Так, 2 млн. грн. економії для бюджету – це вагомо, але для нас також важливо, щоб це були наші міські підприємства, які б платили податки у міський бюджет. Певен, після конкурсу робота ШЕДу кардинально зміниться і це буде видно протягом першого місяця.
– Тобто можна сказати, що міськрада робить ставку таки на місцеві комунальні підприємства?
– Акценту такого немає. Звичайно, ми повинні давати роботу тернопільським КП, бо вони є наші, але від цього стереотипу необхідно відходити. Якщо КП працює якісно, прибутково, заробляє на себе –питань немає, але як тільки воно починає працювати у збиток і сподівається виключно на гроші з бюджету, таких підприємств ми будемо позбуватися, адже це є тягар для міста.
– Чи не вважаєте Ви, що міська рада вчинили не по-господарськи, продавши незавершений об’єкт на вулиці Карпенка 18а без гаражів. Чи не варто було б взяти їх на баланс і лише потім продавати?
– Жодних гаражів там не було. Був незаконно збудований об’єкт, який рішенням виконкому демонтували, всю цеглу зібрали і нині вона зберігається на території ШЕД.
Продавати цей об’єкт з гаражами не було змоги, тому що він йшов як незаконно збудований і як такий, що не рахується ні в кого на балансі. Для того, щоб взяти його на баланс, треба було чекати не менше року, разом з тим, вартість цього об’єкта робили експерти, які, оцінюючи його, враховували все, що там є. По продажу цього незавершеного будівництва жодних порушень вчинено не було, а те, що хтось хоче собі зробити дешевий піар, то нехай це залишитися на його совісті.
– Одним із пунктів вашої виборчої програми було зведення соціального житла за доступними цінами на земельних ділянках, які міська рада виділятиме для цього на безкоштовній основі. Чи зроблено крок у цьому напрямку?
– Свого часу у міській раді збиралися всі будівельники Тернополя, яким ми запропонували безкоштовно надавати земельні ділянки, натомість від них хотіли житло до 4 тис. грн. за кв. м. Єдиний, хто на це погодився, –ТОВ «Добробуд». КП «Тернопільбудінвестзамовник» має ряд закріплених за ним земельних ділянок, саме на них на умовах субпідряду почнеться реалізація цього проекту. Причому право придбання там житла в першу чергу будуть мати ті, хто стоїть на черзі. Якщо ж вони відмовляться, то його придбати зможуть інші тернополяни, які мають і проблеми із житлом, але не можуть його придбати за ринковими цінами.
– Чи не очікується у найближчий час підвищення тарифів на комунальні послуги чи пасажирські перевезення?
– Я прихильник ставити справедливі й економічно обгрунтовані ціни, адже саме тоді можна вимагати відповідну якість надання послуг. На жаль, не всі люди це розуміють, а найгірше, що багато політиків ці фактори використовують у своїх цілях. Є тарифи, які можна стримувати, але коли ж ми побачимо, що вже далі так не можна, ціни відпускатимемо. Зокрема, питання по тарифу в тролейбусах нині перебуває у підвішеному стані. Вже півроку є рішення Міністерства економіки, яке затвердило тариф для Тернополя на рівні 1,50 грн., але ми поки штучно стримуємо його на рівні 1,25 грн. З одного боку, я розумію, що тариф обґрунтований і його потребує комунальне підприємство, з іншого боку – ми враховуємо соціальний фактор, як це буде сприйнято тернополянами. Також ми не піднімаємо тарифу на тепло, хоча КП «Теплокомуненерго» просить це зробити після збільшення ціни на воду. Але знову ж таки ми штучно стримуємо це підняття, сподіваючись, що це не сильно вдарить по підприємству.
– Ви і Ваші підлеглі доволі часто відвідували закордонні держави з робочими поїздками. Вже хоч один інвестиційний проект почав реалізовуватись чи все залишається на рівні пропозицій та переговорів?
– Наша робота дала конкретний результат, який відобразився в прирості іноземних інвестицій в місто Тернопіль за 2011 рік на 170 %, якщо в 2010 році вони становили 900 тис. дол. США, то в 2011 – 1 млн. 600 тис. дол. США. Проекти, які ми представляємо за день чи тиждень, не «вистрілюють». Скажімо, нині за результатами зайнятого першого місця у рейтингу інвестиційної привабливості, яке проводило авторитетне видання «Файнейшл Таймс», датчани виявили бажання з нами зустрітися. Вони чекають нас у Копенгагені для проведення переговорів. В іншому економічному журналі, який розійшовся по 40 країнах світу, представлено 10 проектів з Тернополя. Достукатися до інвесторів важко, оскільки ми знаємо, яке місце займає Україна по інвестиційній привабливості…
– Перший транш від ЄБРР, за вашими словами, мав прийти до кінця березня…
– 30 березня, за моїми даними, має відбутися остання формальність – засідання кредитного комітету, де буде поставлено останній підпис, а далі розпочнуться процедури тендерів. Гроші виділяються банком, але міська рада їх не отримує і не може розпоряджатися, як вважає за потрібне. Тендерні процедури буде організовувати ЄБРР. Знову ж таки в тих вимоги до проведення тендерних процедур ще більш жорсткіші, ніж українські державні тендерні процедури . Єдине, що ми будемо максимально прискорювати, так це втілення цього проекту в життя. Хотіли б його реалізувати не за 4 роки, як передбачено, а за 2-3 роки.
– Чи визначено, реконструкція яких об’єктів (котельні) буде проводитись у першу чергу?
– ЄБРР презентовано проект, де чітко вказані об’єкти, роботи на яких виконуватимуться в першу чергу. Завдання таке: гаряча вода має бути цілодобово по всьому місту та покращити якість теплопостачання. Тобто у першу чергу будуть придбані і встановлені котельні на альтернативному паливі на масиві «Сонячний», район вулиці Київської має бути покритий індивідуальними тепловими пунктами біля кожного будинку. На котельні, що на «Східному», будуть встановлені сонячні батарей. Плюс відбуватиметься заміна окремих елементів мереж, їх модернізація задля покращення експлуатаційних показників.
– Вічне як світ питання доріг. Які дороги в Тернополі капітально буде відремонтовано в 2012 році і скільки на ці роботи закладено в бюджеті коштів?
– Загалом на дороги ми заклали в бюджеті понад 26 млн. грн. – на капітальний і ямковий ремонт. Плануємо розширити вулицю Живова до червоних ліній, яка після ремонту буде мати чотири смуги; повністю буде завершено ремонт вулиці Кривоноса; частково зміниться розв’язка на майдані Перемоги; є бажання зробити вулицю Валову під старовину з підсвіткою. Також хочемо завершити роботи на вулиці Збаразькій: від Новоапостольської церкви до залізничного моста. Кільце, яке перешкоджає руху транспорту, буде знесено, натомість буде встановлено світлофорний об’єкт, а рух здійснюватиметься напряму з вулиці вояків Галичина та Бродівської.
– Як цьогоріч відбуватиметься озеленення міста, адже останніми роками Тернопіль у цьому плані нічого суттєвого не допрацьовував…
– У цьому році на озеленення закладено 2 млн. грн. Це найбільша сума за останні роки. Починаючи з 2 квітня, розпочинається місячник благоустрою. Завдання – до 15 квітня максимально, наскільки це можливо, завершити озеленення. Крім того, стоїть завдання відповідним структурам розробити положення, згідно з яким дозволи на вирубку дерев давати тільки тоді, коли буде висаджено більшу кількості нових. Також розробляється план поетапної заміни дерев у парку ім. Т. Шевченка. Оскільки там більшість дерев – липи, які алергенні і дуже швидко трухлявіють, то поставлено завдання замінити їх на соснові чи інші породи.
Сергій Надал у нардепи не хоче
– Повернемося знову до вашої передвиборчої програми. В одному з пунктів сказано: «В лікарнях та поліклініках право продавати ліки буде надано лише комунальним аптекам, що дозволить знизити ціни на ліки». Не важко пройтися і побачити, що приватники і далі працюють у медустановах…
– Оскілки місто не має комунальних аптек, цю обіцянку ми реалізовуємо, створивши ТОВ «Соціальні аптеки». Воно є напівкомунальним, оскільки має двох засновників – приватного інвестора зі своїми коштами та міську раду з безкоштовно наданими приміщеннями. Нині ці аптеки працюють достатньо ефективно у трьох лікарнях, при тому ми не можемо, на жаль, позбутися повністю приватних аптек, тому що є укладені договори оренди, які маємо виконати. Ми будемо намагатися зробити все, щоб при закінченні договорів більше їх не продовжувати. Але є різні обставини і не завжди можна ставити питання «руба». На жаль, ми живемо в місті, де потрібно враховувати різного роду інтереси. Я не кажу, про чиїсь персональні, а про те, що будемо намагатися помаленьку їм дякувати і відсувати в сторону. Разом з тим, зараз управління комунального майна спільного з відділом охорони здоров’я ТМР відбирають ряд об’єктів, щоб почати відкриття соціальних аптек по всьому місту. Але якщо в лікарнях було запроваджено найнижчі ціни на всі препарати, то у цих за меншими цінами придбати ліки зможуть соціально незахищені категорії населення. Для цього буде запроваджено єдину соціальну картку, якою дана категорія тернополян користуватиметься в аптеках, на транспорті, в соціальних магазинах тощо.
– Дуже часто тернополяни плутаються у назві, адже нині будь-хто може назватися «Соціальна аптека», при цьому не всі з них витримують соціальні ціни…
– Управлінню торгівлі доручено розробити єдиний логотип, який би підтверджував, що тільки ця аптека є насправді соціальною. При цьому міська рада бере на себе відповідальність, що саме в цих аптеках є найнижчі в місті ціни. Де такої емблеми не буде – це просто бізнесовий проект під гарною назвою.
– Чи вже прийнято рішення, хто балотуватиметься від Тернополя до ВР? Обговорювалась кандидатура лідера «Свободи» Олега Тягнибока…
– Ніхто від цих планів не відмовляється. Водночас сьогодні ніхто до кінця не знає правил гри. Ще не відомо, як будуть сформовані округи, чи залишиться норма закону, згідно з якою буде можливість балотування як по мажоритарці, так і за списком. Відповідно всі ці фактори можуть суттєво вплинути на розстановку кандидатів. Тому попередні бачення є, але остаточного рішення щодо Олега Тягнибока ще немає.
– Чи немає бажання самому спробувати поборотися за мандат нардепа?
– Ні, поки вся моя робота сконцентрована виключно у Тернополі.
– Свого часу Ви заявляли про масові порушення ваших попередників. Чи хтось за них відповів?
– Міською прокуратурою порушено декілька кримінальних справ. Це, зокрема, щодо адмінтехінспекції, управліннях молоді і спорту та ЖКГ.
– Керівництво міста активно лобіювало питання розірвання договору оренди по ресторану «Україна»…
– Нині справа по ресторану перебуває на стадії судового розгляду. Я впевнений, що процедура надання в довгострокову оренду ресторану відбувалась з багатьма порушеннями. Ми нікому не подаруємо жодного метра комунального майна!
ФК «Тернопіль» націлений на другу лігу
– Тернопіль потроху стає водним центром Західної України. Розкажіть детальніше про особливості проведення чемпіонату світу з водно-моторного спорту в Тернополі.
– 29 березня в УНІАНі відбудеться офіційна презентація чемпіонату світу та кубка мера в Тернополі. Після неї буде попередня інформація про орієнтовну кількість команд, країн-учасниць тощо. Що ж до підготовки міста до цього спортивного свята, то в бюджеті міста закладено кошти на виготовлення проектно-кошторисної документації на реконструкцію набережної тернопільського ставу. Згідно з нею в акваторії тернопільського ставу має бути обладнано водний стадіон. Є попередні домовленості, що цей об’єкт буде включено в програму Кабміну, яка фінансуватиметься державним коштом. Якщо ж говорити про розміщення учасників чемпіонату і їхньої техніки, то на сьогодні Тернополю ще не представлено цих вимог. При цьому Тернопіль попередили, що вимоги будуть значно вищі і рівень організації має бути значно кращим, ніж минулорічний чемпіонат Європи.
– Скільки країн дали згоду приїхати до Тернополя на чемпіонат світу з футболу серед емігрантів?
– Мені гарантували, що має бути не менше шести країн. Знаю, що вже дали згоду Німеччина, Канада, США, Іспанія. При цьому ми сподіваємось, що таких країн буде вісім або й більше. Зі свого боку я розіслав запрошення у всі країни, де є офіційно зареєстрована українська діаспора (понад 30 країн). Самі змагання відбуватимуться з 31 травня по 4 червня.
– Чи задоволені Ви підготовкою ФК «Тернопіль» до футбольного сезону та на якому етапі отримання клубом професійного статуту?
– Команда готується справно, так, основний склад на минулому тижні переміг команду другої ліги – «Динамо» (Хмельницький), а молодші юнаки перемогли на турнірі в Польщі. Команда активно готується до сезону, перебуває на піднесенні і морально готова до підвищення в класі. Що ж до атестації, то все йде в терміни, які вимагає атестаційний комітет ФФУ.
– З яких джерел фінансуватиметься муніципальний футбольний клуб, адже цифра, яку ви раніше озвучували (5-6 млн. грн.), є непідйомною для міського бюджету?
– Я говорив, що такий бюджет для клубу, який ставить завдання виграти другу лігу. Звичайно, ми такого бюджету не маємо, але маємо ряд переваг, які дадуть можливість зекономити. А це тренувальна база в Пронятині, власний стадіон, футбольна школа, автобус… Що ж до бюджету, то розраховуємо отримати кошти, в першу чергу, з продажу абонентів як серед комунальних підприємств (в міру можливостей), так і великих приватних фірм. Це дозволить наповнити бюджет клубу і заповнити стадіон. При тому хлопці в нас молоді й амбітні, тому якщо їм вдасться виграти перших кілька ігор, то певен, що знайдуться спонсори, які виявлять бажання долучитися до цієї справи. При цьому навіть може йти мова про створення спільного підприємства, де буде частка комунальної власності і частка приватного капіталу.
– Актуальним нині є питання з приміщенням школи з греко-римської боротьби…
– Дійсно, нас ставлять у певні рамки: «Ощадбанк» цього року категорично поставив питання управлінню юстиції про звільнення загсу з їхніх приміщень. З одного боку, це проблема юстиції, але насправді це проблема міста, тому що там розміщений Палац урочистих поді. Є задум створити в тернопільському замку, по-перше, музей міста, по-друге, зробити там Палац урочистих подій. Це було б дуже символічно і дуже гарно. Як один із варіантів, школі греко-римської боротьби ми маємо запропонувати інше місце, але цей процес затягується, бо в нас немає відповідного приміщення. Разом з тим, поки ми не знайдемо нового приміщення, ніхто борців чіпати не буде.Нині вивчаємо можливість прибудови до існуючих спортивних шкіл. Не виключено, що візьмемо за основу приміщення ДЮСШ №2, зробивши там добудову і надбудову.
– На найближчій сесії очікується прийняття рішення про об’єднання ДЮСШ з футболу та ДЮСШ №3. З чим це пов’язано і чи укрупнення шкіл і далі відбуватиметься?
– Це вимушений крок, позаяк із шести існуючих у місті спортивних шкіл держава профінансувала лише одну, решта п’ять має утримувати місто. Це значна сума, тому ми шукаємо можливості максимальної економії коштів, і в першу це відбувається за рахунок зменшення адмінвитрат, при цьому зберігається тренерський склад та дітей, які навчаються в цих школах…
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
live comments feed...