Тепер телекомунікаційні компанії не «розкрутять» тернопільських абонентів на додаткові платежі

Наприкінці минулого тижня Кабінет міністрів схвалив Правила надання та отримання телекомунікаційних послуг. Документ був узгоджений Національною комісією з питань регулювання зв'язку минулого літа і пролежав у парламенті з липня. З якихось незрозумілих причин він довго не приймався.

У зв'язку з прийняттям нових правил Кабмін скасував свою постанову від 9 серпня 2005 № 720, якою визначалися попередні правила.
«Кабмін вніс ряд редакційних правок, але вони не змінюють суті документа, а надають документу правову точність. Ми постаралися там дуже точно прописати механізми, яким чином оператори можуть нараховувати плату за послуги », - заявив член НКРСІ Ігор Сиротенко.

«Коментарі» вирішили з'ясувати, чи вдалося державі захистити інтереси споживачів і провели аналіз документа на предмет того, що компаніям тепер робити можна, а що не можна по відношенню до клієнтів.

1. Спам

Велика увага в нових правилах приділяється проблемам з масовими розсилками відверто сміттєвих повідомлень. Поширювати їх забороняється. У документі міститься окреме визначення, що спам - це не тільки електронні і текстові повідомлення, які приходять на адресу споживача, але і будь-які мультимедійні меседжі - картинки або ж ролики.

2. Відключення сірих телефонів

У правилах створені всі умови для того, щоб оператори відключали телефони абонентів, IMEI-коди яких занесені в чорний список «Укрчастотнагляду». Компанія повинна буде відправити повідомлення з попередженням про можливе відключення від мережі і вказати причину. Відзначимо, що зараз у Верховній Раді є законопроект, який дозволить операторам відключати апарати, керуючись даними з бази IMEI, а не тільки рішеннями суду, як це було раніше. Очікується, що він буде прийнятий до кінця весни. Після цього купити на території Україні, наприклад, «сірий» iPhone, і підключити його до мережі буде не можливо.

3. Збереження номера

Відповідно до закону «Про телекомунікації», абонент має право на збереження абонентського номера при зміні оператора. Тепер ця норма є і в правилах. Єдине, що залишилося зробити для старту надання цієї послуги Національної комісії з питань регулювання зв'язку, - це розробити відповідний порядок і обрати незалежну компанію для технічної реалізації сервісу. За інформацією «Коментарів», послуга запрацює до кінця року.

Крім можливості зберігати номери, абонентам буде надано право отримувати персональні номери - єдині спеціальні мережеві ідентифікатори, які можна використовувати в різних мережах при отриманні різних послуг.

4. Повернення грошей

Тепер якщо навіть абонент користується передплаченого системою оплати послуг без контракту, він має право вимагати від оператора повернення грошей, що залишилися в разі відмови від сервісу протягом двох місяців після закінчення терміну дії картки.

5. Право на конфіденційність

Якщо абонент не хоче, щоб дані про нього зберігалися в електронних базах даних довідкових служб, він може вимагати, щоб їх стерли.

6. Послуги тільки на замовлення

Зараз оператори іноді намагаються нав'язати абоненту послуги, які він не просив. Це може бути, наприклад, додаткова довідка або попередньо рінгбектону, який через тестовий період стає платним. Щоб підключити абоненту ту чи іншу послугу, оператор тепер повинен отримати «добру волю» клієнта.

7. Без накруток

Згідно з новими правилами, оператори не можуть нараховувати плату за неповні тарифні одиниці. Їх вони мають право встановлювати самі - їм вирішувати, секунда це буде або хвилина - але гроші вони можуть брати тільки за повну тарифну одиницю. Але, на жаль, в правилах немає чіткого формулювання, що оператори при цьому не мають право округляти час розмови в більшу сторону. Тому компанії як і раніше зможуть маніпулювати на часі: поговорив 1,5 хв, - заплати за дві. Закрити цю лазівку вже третій рік намагається через внесення змін до закону народний депутат Анатолій Гриценко, але лобізм операторів, які нею користуються, поки залишається сильніше.

8. Гроші - грошима, а бонуси - бонусами.

У правилах чітко прописано, що гроші, які споживач заплатив на рахунок, оператори не можуть переводити в бонуси. Це не означає, що абоненти позбудуться бонусів. Але гроші, які вони заплатили оператору, повинні прямо витрачатися на оплату телекомунікаційних послуг.

9. Постійна швидкість

Тепер оператори повинні забезпечувати абоненту швидкість доступу до інтернету, яка прописана в договорі. На щастя для операторів і на жаль для абонентів, з правил на стадії підготовки викреслили сходинку, яка змушувала компанії вказувати мінімальну гарантовану швидкість доступу до світової павутини.

10. Доступ до контенту

Тепер на початку кожної контент-послуги (наприклад, коли абонент приймає участь у телевізійній вікторині по телефону) оператор протягом 12 секунд повинен розповісти клієнтові, скільки це коштує і дати можливість погодитися або відмовитися отримати послугу.
У рахунку сума плати за контент-послуги прописується окремо.

11. Турбота закордоном

Якщо абонент потрапив в роумінгову мобільну мережу закордоном, оператор зобов'язаний повідомити йому, скільки у нього грошей на рахунку, перед тим, як надавати послугу.

12. Інформаційна безвідповідальність

Оператори або провайдери будуть відповідати тільки за якість послуг. За те, яка інформація передається в мережі, компанія відповідальності не несе.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Суспільство
У храмі Воздвиження Чесного Хреста звершився подячний молебень за об’єднання українського православ’я. Участь у ньому брав Святійший Патріарх Філарет, який нині приїхав до Тернополя. Також у Богослужінні взяв участь Президент України Петро Порошенко, керівники обласної та міської влади. Нагадаємо, Об’єднавчий собор обрав предстоятелем майбутньої автокефальної помісної православної церкви в Україні 39-річного митрополита Переяславського і Білоцерківського...
Суспільство
Акція продажу Новорічно-Різдвяних листівок – ще один спосіб зібрати трохи грошей на поточні потреби чотирилапих, а також на спорудження притулку для бездомних тварин, – розповідають зоозахисники. Вони продають оригінальні листівки ручної роботи, якими можна привітати зі святами рідних і близьких. «Наші нові Новорічно-Різдвяні листівки від талановитої ілюстраторки Svickli вже готові. Тож з приємністю пропонуємо вам створити собі святковий настрій та допомо...
Суспільство
Водій, у маршрутці №19, де не працював валідатор, "попросив" пасажирів, котрі не мали при собі готівки, покинути траспортний засіб. Перевізник, посилаючись на слова водія, стверджує, що він нікого не виганяв.  Як повідомляє "20 хвилин", очевидці наполягають на тому, що водій поводився неналежним чином. "Я була шокована, бо це вечір, сніг по коліно, а дітей фактично вигнали з автобуса, бо не мали паперових грошей", - повідомила очевидиця  Анастасія. -"Я сам...
Суспільство
Бігунів з Тернополя закликають долучитись до щорічного всеукраїнського марафону Санта-Класусів. Організаторами заходу є представники місцевої спільноти «Runday».  Учасниками нетрадиційного забігу можуть стати як дорослі, так і малеча. Задля цього всіх охочим необхідно попередньо зареєструватись на сайті www.runday.org. Аби  згодом пред’явити власний QR-код. Головною особливістю дійства є стиль одягу, – кажуть ініціатори спортивного протистояння. Більш дета...
Суспільство
Свята на порозі. І які би кризи не були в країні, а в Галичині на празники столи вгинаються, бо кожна поважна газдиня не може зганьбитися перед рідними та гостями, а її страви мають бути найліпші і їх має бути багато. Такими є особливості галицьких святкувань від Романа до Йордана. Усе це тонко і з гумором підмітив тернополянин Володимир Гевко. "Галичани схиблені на їжі. Всі гештальти, потяги, сексуальні девіації, всі очікування від життя і його система ко...
Суспільство
Тернополянам пропонують повідомляти про проблеми із посипанням чи розчищанням доріг від снігу на довідку міської ради за номером телефону 15-80 або у "Електронну приймальню". Також тернополян просять не залишати автомобілі на проїжджій частині та на тротуарах, адже це суттєво ускладнює роботу комунальників. Як повідомляють "Тернополяни", мешканців міста просять із розумінням поставитися до прибирання в умовах постійних снігових опадів. Комунальники роблять...
Суспільство
Вже декілька днів жителі краю під впливом негоди. Зниження температури, надмірні опади снігу та пориви вітру можуть значно ускладнити проїзд автошляхами.До прикладу, минулого року в декількох сусідніх областях, під час негоди,  рух транспорту довелось обмежити. В той же час на Тернопільщині дорожникам вдалось втримати мережу автошляхів і не припиняти рух транспорту. За останні декілька років, зізнаються дорожники області, їм вдалось напрацювати дієвий меха...
Політичні новини
Децентралізація – одна з тих реформ, яка уже дала людям перші реальні результати – в містах і громадах, які приєднались до реформи, вперше за багато років з’явились кошти, щоб ремонтувати і будувати школи, садочки, дороги, обладнувати лікувальні заклади, підвищувати якість комунальних послуг. Куди спрямувати ці додаткові кошти, тепер вирішує місцева влада. Саме в тому, щоб дати органам місцевого самоврядування необхідні ресурси і повноваження для вирішення...
Суспільство
Вчора півсотні людей приїхали на підтримку власників автобази. Серед них і Юрій. Чоловік каже, не розуміє чому виникла проблема. Повідомляє Тернопіль1. "Тут люди працюють роками, ніяких інших власників не було, нікому нічого не продавали. Тому прийшов підтримати. Люди незахищені. Ось людина роками це все будувала, а в один момент прийшли і забрали. Власник навіть не може сюди зайти. Таке не має бути. Значить наша правоохоронна система не працює", - зазначи...
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!