Шахраї продовжують «бомбити» телефони тернополян

- Прийшло вчора СМС-повідомлення з посиланнями на різні сайти. Я з цікавості зайшов на один із них, де пропонували завантажити програми для смартфона, - пригадує тернополянин Юрій Зарічний. – Із мене зняли 40 гривень.

За тим лінком на сайт йому одразу почало завантажувати програму.

Пригрозив міліцією

Проте наш співрозмовник не одразу зрозумів, що з його телефону зняли гроші. Він часто вмикає Інтернет на смартфоні, тож і не подумав, що може мати таку неприємність через те повідомлення.

- Наступного дня я хотів подзвонити людям і виявилось, що на моєму рахунку – "мінуси". Це при тому, що мене ніхто не попереджав, що з мене знімуть гроші за те завантаження! - пригадує він. – Я пішов поповнив рахунок і зателефонував до оператора. Співробітниця колл-центру дала мені телефон до тієї служби, яка присилала мені СМС-повідомлення. Я додзвонився до них і сказав, що вони займаються шахрайством. І якщо вони не повернуть мені гроші, то я звернусь у міліцію.

Працівниця тієї фірми, за його словами, схвильованим голосом вибачилась і запевнила, що гроші йому повернуть протягом доби. 

- Менше, ніж за годину мені і справді повернули тих 40 гривень, - пригадує чоловік. – Так що раджу всім, хто стикнеться з такими фірмами, вимагати відшкодування або відразу звертатись до міліції.

Обережно з оновленнями

Мобільні шахраї добралися вже і до смартфонів. Тепер вони виманюють гроші з телефонів, а власники апаратів про це навіть не здогадуються.

Щоб не потрапити до рук шахраїв, завантажуйте програми з офіційних ресурсів і уточнюйте деталі в свого оператора, радять представники мобільних операторів.

Завантаження шкідливих програм для сучасних смартфонів та телефонів – не рідкість, кажуть представники операторів мобільного зв?язку. 

- Аби не втратити свої кошти та персональні дані, абонентам можна порадити не встановлювати на свої пристрої програм, у походженні яких ви не впевнені або яких ви не запитували, - говорить менеджер зі зв'язків з громадськістю Львівської філії "Київстару" Віктор Гальчинський. - Наприклад, ви завітали на новинний веб-сайт, а вам пропонують завантажити «оновлення» чи «оптимізатор» - це вже мусить насторожувати. 

Також, за його словами, варто уважно перевіряти повноваження програм при встановленні, наприклад, якщо «оптимізатор» просить дозволу на відправку платних СМС – це підозріло. Співрозмовник також радить встановити на свій смартфон антивірусну програму.

- Нині є багато безкоштовних рішень, які не допустять встановлення чи виконання шкідливої програми, - каже пан Гальчинський. - Ну і, якщо кошти від такої програми все ж таки зникли, раджу якомога швидше звертатися до дзвінкового центру. Якщо звернутися негайно, залишаються певні шанси на повернення коштів. 
Виділяють дві нові схеми обману, які поширились останнім часом, каже менеджер відділу зв’язків з громадськістю «МТС Україна» Владислав Войтович.

Наприклад, абонент завантажує додаток – як от браузер Opera mini - на свій Android-телефон або iPhone, використовуючи неофіційний онлайн-ресурс. 
- Встановлений додаток під виглядом поновлення щоразу самостійно відправляє СМС на різні короткі номери, - каже пан Войтович. – Вартість відправки становить 9-50 грн. Складність полягає в тому, що абонент не може побачити відправлені СМС на смартфоні. Дізнатися про це він може, тільки проаналізувавши стан свого мобільного рахунку.

Інший приклад – коли при переході за посиланням у мобільному браузері смартфона відкривається сторінка з пропозицією оновити одну із встановлених програм. Виглядає сторінка цілком як справжня, однак, її адреса, за його словами, несуттєво відрізняється від адреси розробника програми. 

- Якщо продовжити „оновлення”, то в пам'ять смартфона буде встановлено зовсім іншу програму, метою якого може бути крадіжка конфіденційної інформації власника апарату, або відправка з його номера платних СМС, - пояснює він. - Якщо ви зіткнулися з одним з описаних випадків, необхідно негайно видалити із системи встановлений додаток, або звернутися в найближчий сервіс-центр виробника смартфона. 
Представники мобільних операторів наполегливо рекомендують користувачам смартфонів встановлювати програми лише з офіційних джерел.

Пропонували знижки на послуги

Іншу нашу співрозмовницю – тернополянку Ірину Чоботаренко – шахраї "бомбили" СМС-повідомленнями з обіцянками дати їй бонуси, знижки на їхні послуги.

- Вони представлялись партнером мого оператора. Це було досить дивно: п’ять повідомлень схожого змісту – і всі від імені партнера оператора….- пригадує жінка. – Я раніше чула, що оператор завжди наголошує, що він не проводить акцій, де треба назвати код картки поповнення чи відіслати СМС, чи переказати кошти… 
Відтак жінка просто стерла ті повідомлення зі свого мобільного. 

- Я щось так і подумала, що то – лохотрон якийсь і проігнорувала їх, - підсумовує співрозмовниця.

Спочатку спитати оператора

Щодо цього випадку оператори дають одну пораду: подзвонити до оператора і перевірити, чи існує така акція. 
- Якщо повідомлення про будь-яку акцію чи пропозицію від імені оператора видається вам підозрілою, найкраще – перевірити, чи справді така пропозиція існує, зателефонувавши на сервісний номер оператора, - говорить Віктор Гальчинський. - Оператор дзвінкового центру обов'язково підкаже, існує така акція чи ні. 

Схеми роботи шахраїв зазвичай однакові. Але використовують різні способи їх реалізації.
- Зловмисник, використовуючи доступні канали зв'язку, надсилає людям повідомлення, яке викликає в них сильні емоційні почуття і передбачає відгук, - пояснює провідний експерт із зовнішніх відносин “МТС Україна” Влад Войтович. - Найбільш поширені зачіпки шахраїв - це жалість, можливість легкої наживи та особливості соціального статусу. 

Так, абонентові, за його словами, можуть повідомити про хворобу, про родича, з яким трапилася біда, прохати про благодійну допомогу, про допомогу тварині тощо. Знаючи психологію людей, також обіцяють можливість отримати багаторазове поповнення, виграші різного роду призів чи участь у безпрограшних лотереях. Також зловмисники можуть пропонувати працевлаштування людям, які шукають роботу або задовольнити інші потреби.

Щоправда, тернополянка могла також отримати пропозицію від оператора скористатися безкоштовною послугою «Мої знижки», що надається учасникам програми лояльності. 

- Зареєструвавшись через відправлення порожнього SMS на безкоштовний короткий номер, клієнти можуть отримувати безкоштовні SMS чи MMS з пропозиціями знижок на товари та послуги від наших партнерів, скористатися якими можна, показавши отримане повідомлення на касі, - підсумовує пан Гальчинський. - У будь-якому разі, уточніть про акції і знижки у оператора.

"20 хвилин"
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі