Мінінфраструктури поставило мат у діяльності «чорних» перевізників Тернополя

Партія тривала понад півроку, та врешті-решт міністерство знайшло спосіб заблокувати нелегальним перевізникам ходи. Тепер нелегали, у чиїх руках сьогодні опинилася левова частина ринку перевезень, мають або легалізувати свою діяльність, або припинити її.

Будемо сподіватися, що тернополяни, які звикли діставатися до Києва чи інших обласних центрів рейсовими мікроавтобусами, не відчують дискомфорту, пов’язаного із «транспортною революцією». Натомість фахівці переконують, що жорсткі нововведення у сфері пасажирських перевезень не тільки поставлять усіх перевізників у рівні умови, а й значно покращать якість та безпеку перевезень, пише Номер один.

«Чорних» перевізників можна притягнути до відповідальності… теоретично

У Тернополі систематично нерегулярні перевезення здійснюються від готелю «Тернопіль», з автовокзалу, залізничного вокзалу, з вул. А.Шептицького, однак усі вони зареєстровані як «нерегулярні». Діючі у Тернополі фірми з міжміських пасажирських перевезень працюють нібито цілком легально, маючи на те (у кращому випадку!!!) реєстраційні документи про підприємницьку діяльність та відповідні дозволи, ліцензії, ліцензійні картки. Але… за цими дозволами вони мають здійснювати лише нерегулярні перевезення (не більше двох рейсів на тиждень), а фактично виконують регулярні. На Київ, наприклад, міжміські мікроавтобуси відправляються з Тернополі з ранку до вечора майже кожної години. Перевезення практично ніде не документуються, тому отримали у своєму оточенні статус «нелегалів». Проблему нелегалів варто розглядати у кількох аспектах. Перший пов’язаний з недобросовісною конкуренцією між тими, хто працює легально. Інший – з безпекою перевезень. 20 червня 2012 року Мінінфраструктури видав наказ, який передбачає укладання договору між перевізником-нерегулярником та замовником.

– Ряд автопригод, які нещодавно трапилися на території України, спонукали до прийняття радикальних заходів щодо безпеки нерегулярних пасажирських перевезень, – пояснює начальник сектору зв’язків з громадськістю ВДАІ в Тернопільській областіМикола Лецкалюк.Для забезпечення безпеки руху Мінінфраструктури видало наказ №331, яким затверджено типову форму договору про здійснення нерегулярних пасажирських перевезень. Документом передбачено ряд змін щодо даної сфери діяльності. Кожен водій при здійсненні перевезення повинен мати договір з замовником.  У ньому зазначаються дані водія, замовника, поіменний список пасажирів, марка та модель транспортного засобу. Перевізник повинен мати документ про технічну справність транспортного засобу та сертифікат на перевезення пасажирів. При перевезенні маршрутом протяжністю понад 500 км повинно бути два водії. Перевізник повинен надати графік руху, пункти зупинки, місце відправлення та прибуття, а також інформацію напередодні виїзду у транспортну інспекцію. Для цього можна скористатися електронною поштою, факсом або привезти документи особисто. При нерегулярних перевезеннях груп дітей перевізник повинен повідомити транспортну інспекцію за сім днів до виїзду. Саму ж процедуру оформлення документів не змінено.

Усі транспортні засоби, що здійснюють міжміські пасажирські перевезення, мають бути в обов’язковому порядку обладнані тахографами – самописцями на зразок «чорних ящиків» у літаках, які фіксуватимуть швидкість, кілометраж, час роботи і відпочинку водіїв. Виходить, щоб працювати у правовому полі, нерегулярним перевізникам доведеться укладати договір з кожним пасажиром. Зробити це на практиці практично не можливо, адже поки водій сформує необхідний пакет документів, уже ніхто нікуди не поїде… Таким чином перевізники змушені або працювати у правовому полі, або ж припиняти свою діяльність.

– Згідно з вимогами, у випадку аварії водій зобов’язаний відшкодувати пасажиру витрати на лікування або ж компенсацію. При регулярному перевезенні підтверджуючим документом є квиток. Натомість при нерегулярному пасажир залишаються без жодного доказу, тому, як правило, ніяке відшкодування йому не виплачується. Тепер таким підтверджуючим документом стане типовий договір, – каже Микола Лецкалюк. – Раніше, коли водій-нерегулярник не виїжджав на маршрут, пасажирам не залишалося нічого іншого, як пробачити йому це, адже жодного іншого важеля впливу вони на нього  не мали. При наявності договору перевізник повинен буде сплатити компенсацію.

Тернопільщині транспортний параліч не загрожує

Легалізувати ж свій бізнес перевізник-«нелегал» не поспішає. Чому? Тому що тоді йому доведеться нести додаткові витрати, пов’язані із медичним обстеженням водіїв перед рейсами і технічним обстеженням автомобілів. А головне – міняти кустарно перероблені з дешевих вантажних на пасажирські «Мерседеси-Спринтери» на дорогі, але дійсно пасажирські і більш комфортабельні автобуси. Голова обласного осередку Всеукраїнської асоціації перевізників Олександр Шильман покладає на нововведення великі надії, адже нерегулярниками називають себе ті, хто систематично працює на ринку перевезень, але не бере на себе жодної відповідальності.  За підрахунками асоціації, частка «нелегального» ринку перевезень в області становить близько 30%. Підпільні перевізники не тільки смикають фінансовий стимулятор офіційних маршрутів, а й підривають репутацію ринку загалом.

– Це проблема не тільки нашої області, а України в цілому. Більше того, у Тернополі ситуація навіть краща, ніж в інших областях. Наказ Мінінфраструктури направлений на те, щоб зменшити кількість нелегальних перевезень, – кажеОлександр Шильман. – Напередодні легальні перевізники зверталися до міністерства, аби воно встановило правила гри. Скажімо, офіційний перевізник має графік руху, затверджений міністерством. У визначений час водій приїжджає на місце посадки, а перед ним пасажирів збирає автобус з нерегулярними перевезеннями. Останній, враховуючи особливості його діяльності, може запропонувати нижчу ціну, адже він не закладає у неї ані сплату податків, ані відрахування. Як результат, пасажири сідають і інший автобус, а офіційний перевізник змушений їхати напівпустим. Виходить, людина, яка виграла маршрут, купила під нього автобус, розробила бізнесплан, змушена втрачати власний дохід. Новий наказ, перш за все, покликаний захистити легальних перевізників та забезпечити безпеку перевезення. Якщо автобус протягом дня двічі курсує на Київ, уявіть собі, з якою швидкістю він їде.

З огляду на діяльність нелегального ринку перевезень, офіційні перевізники майже втратили мотивацію працювати у правовому руслі. Для чого їм купувати дорогий автобус, забезпечувати комфортабельні умови, сплачувати податки, коли поряд працює «нелегал» і заробляє більше за інших? Без прийняття даного наказу ця сфера діяльності набула б хаотичного характеру.

- Для перевізників, які працювали на нерегулярних перевезеннях, але у правовому полі і займалися перевезенням туристичних груп, нововведення жодних труднощів не викличе, – каже Олександр Шильман. – Необхідний пакет документів вони готували ще до його прийняття. Зараз процедура практично не змінилася.

Пан Шильман зізнається, що витримати офіційним перевізникам конкуренцію з нелегамали дуже важко. Через податки та інші фінансові зобов’язання цінова політика у перших дещо інша. Натомість «нерегулярні» можуть дозволити собі коливати амплітудою тарифів. Це свого роду недобросовісна конкуренція, каже Олександр Шильман. З іншого боку, Тернопільщині транспортний параліч не загрожує. Навіть якщо нелегалів і приберуть з трас, у пасажирів немає причин для хвилювання. Офіційних перевізників достатньо для того, щоб організувати своєчасні та якісні перевезення.

Щоправда, транспортний перерозподіл ринку може відбитися на кишенях пасажирів, які користувалися здешевленим транспортом. Тепер халява у вигляді квитків, дешевших на кілька гривень, навряд чи пройде.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Кримінал
Тяжкий злочин трапився у селі Затишне Монастирського району. Під час сварки 58-річний місцевий житель наніс декілька ударів по голові молодшому на шість років брату. Від отриманих травм чоловік помер.   Повідомлення про смерть 52-річного жителя села Затишне надійшло до співробітників Монастириського відділення поліції 21 квітня близько 2 години ночі. На місце події виїжджала слідчо-оперативна група, співробітники обласного управління карного розшуку.   Ті...
Пригоди
Нещастя трапилося близько 10 години: у райцентрі Козова на виборчій дільниці, яка розташована у приміщенні школи  мистецтв, раптово помер 75-річний місцевий житель.   Чоловік встиг отримати бюлетень та проголосувати.  Вийшовши з кабінки, йому стало погано. До приїзду швидкої домедичну допомогу пенсіонеру надавав працівник поліції, який ніс службу на дільниці. Реанімаційні заходи проводили медики, проте повернути до життя чоловіка не вдалося.   Як повідомл...
Суспільство
Щороку всі православні відзначають велике свято входу Господнього в Єрусалим, інакше назване Вербною неділею. У цей день можна повністю змінити свою долю за допомогою щирих молитов і віри. Вербна неділя – щорічне перехідне свято: його дата залежить від святкування Світлого Воскресіння Христового. Верба замінила собою пальмові гілки, які жителі кидали під ноги Ісусу, який в’їжджав в Єрусалим. Цей день відзначається православними по всьому світу: пишна святк...
Суспільство
В Україні триває другий тур президентських виборів: сьогодні (21 квітня) громадяни більшістю голосів вирішать, кому бути гарантом конституції наступні п'ять років. Відомий телеведучий Сергій Притула разом із колегами вже встиг побувати на дільниці та відзвітував на своїй сторінці у мережі Фейсбук про цю подію. "Вар'яти збільшили кількість людей на дільниці до 86 чоловік ;)))!!! Ноги в руки і на дільниці! Доброго ранку!"- Написав він. Хлопці сфотографувалис...
Пригоди
Нещодавно на будівництві у Польщі загинув 22-річний українець Павло Чікель: він упав з риштувань і отримав численні травми. Як повідомляє "Вголос", хлопець мешкав з мамою та вітчимом. На роботу його покликали друзі, які вже працювали на цьому підприємстві. "У селі кажуть, що Павло ще був живим після падіння. Помер вже в гелікоптері, який доставляв його у лікарню", – зазначив місцевий мешканець Петро. – "Він служив в армії, але звільнився, щоб поїхати в Пол...
Спорт
Тернополянка Тетяна Костенко здобула перше місце на Всеукраїнському турнірі з дзюдо у Луцьку. Як повідомляє "Терен", вже тринадцятий раз поспіль у Луцьку проводився традиційний Всеукраїнський турнір з дзюдо серед молоді до 23 років на призи заслуженого майстра спорту України Руслана Машуренка – уславленого дзюдоїста Волині, бронзового призера ХХVII Олімпійських ігор у Сіднеї. Це особисті змагання, що проходять під егідою Федерації дзюдо України, і є майсте...
Суспільство
Служба автомобільних доріг в Івано-Франківській області у березні за результатами тендерів уклала три угоди з ТОВ «БМБуд» про поточний дрібний ремонт і експлуатаційне утримання автодоріг на 58,83 млн грн. Про це повідомляється у системі «Прозорро». Пише Погляд. Цьогоріч ремонтуватимуть і утримуватимуть такі дороги державного значення: за 22,00 млн грн. – Т-09-10 Бурштин – Калуш (км 0+000 – км 32+862); за 20,83 млн грн. – Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тер...
Пригоди
Вчора ввечері на Тернопільщині сталася аварія на залізниці. На залізничній станції «Хоростків» (м. Хоростків Гусятинського р-ну) о 20:10 год. з рейсів п’ять вагонів вантажного потяга. На щастя, ніхто з людей не постраждав. На місці події працювала аварійна бригада залізниці. Через сходження вагонів мала місце затримка двох місцевих пасажирських електропотягів сполученням Тернопіль – Заліщики (№6277) та Тернопіль – Іване-Пусте (№6279), а також їх повернення...
Суспільство
У квітні 2019 року технічний парк об'єднаної компанії CFG/«МРІЯ» поповнився ще на 18 одиниць: 14-ма новими тракторами CLAAS AXION 850 і 4-ма тракторами CLAAS XERION 5000 загальною вартістю 3,7 млн дол. Постачальником сільськогосподарських машин для CFG/«МРІЇ» виступило ТОВ «Компанія ЛАН». Ця чергова поставка техніки надійшла до агрохолдингу в рамках інвестиційного плану на поточний рік, що сягає загалом понад 50 млн дол інвестицій у нарощення технічних пот...
Новини по темі
"У Вербну неділю жіноча щира молитва має чудотворну силу": сьогодні тернополяни моляться за здоров’я дітей і батьків
"Ноги в руки і на дільниці!": Сергій Притула відзвітував про своє голосування (ФОТО)
Скандальна фірма з Тернополя для перемоги на тендері знизила ціну ремонту доріг втроє і тепер має поставити чавунні люки по 1,2 грн (ФОТО)
Об’єднаний агрохолдинг CFG/«МРІЯ» продовжує нарощувати технічні потужності
Поспішайте зареєструватись: тернополяни зможуть ходити на безкоштовну англійську
Рідні просять допомоги на лікування 2-річного хлопчика з Тернопільщини (ФОТО)
"90% українців дупля не ріже, хто за що відповідає в країні": шоумен з Тернопільщини Сергій Притула розкритикував українців
20 квітня - Лазарева субота: що не можна робити у цей день
Поліцейські Тернопільщини взяли під цілодобову охорону усі виборчі дільниці області
Сьогодні тернополян запрошують на унікальний і захоплюючий майстер-клас (ВІДЕО)
Оголошення
Розмістити оголошення у цьому блоці Додати
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!