Мінінфраструктури поставило мат у діяльності «чорних» перевізників Тернополя

Партія тривала понад півроку, та врешті-решт міністерство знайшло спосіб заблокувати нелегальним перевізникам ходи. Тепер нелегали, у чиїх руках сьогодні опинилася левова частина ринку перевезень, мають або легалізувати свою діяльність, або припинити її.

Будемо сподіватися, що тернополяни, які звикли діставатися до Києва чи інших обласних центрів рейсовими мікроавтобусами, не відчують дискомфорту, пов’язаного із «транспортною революцією». Натомість фахівці переконують, що жорсткі нововведення у сфері пасажирських перевезень не тільки поставлять усіх перевізників у рівні умови, а й значно покращать якість та безпеку перевезень, пише Номер один.

«Чорних» перевізників можна притягнути до відповідальності… теоретично

У Тернополі систематично нерегулярні перевезення здійснюються від готелю «Тернопіль», з автовокзалу, залізничного вокзалу, з вул. А.Шептицького, однак усі вони зареєстровані як «нерегулярні». Діючі у Тернополі фірми з міжміських пасажирських перевезень працюють нібито цілком легально, маючи на те (у кращому випадку!!!) реєстраційні документи про підприємницьку діяльність та відповідні дозволи, ліцензії, ліцензійні картки. Але… за цими дозволами вони мають здійснювати лише нерегулярні перевезення (не більше двох рейсів на тиждень), а фактично виконують регулярні. На Київ, наприклад, міжміські мікроавтобуси відправляються з Тернополі з ранку до вечора майже кожної години. Перевезення практично ніде не документуються, тому отримали у своєму оточенні статус «нелегалів». Проблему нелегалів варто розглядати у кількох аспектах. Перший пов’язаний з недобросовісною конкуренцією між тими, хто працює легально. Інший – з безпекою перевезень. 20 червня 2012 року Мінінфраструктури видав наказ, який передбачає укладання договору між перевізником-нерегулярником та замовником.

– Ряд автопригод, які нещодавно трапилися на території України, спонукали до прийняття радикальних заходів щодо безпеки нерегулярних пасажирських перевезень, – пояснює начальник сектору зв’язків з громадськістю ВДАІ в Тернопільській областіМикола Лецкалюк.Для забезпечення безпеки руху Мінінфраструктури видало наказ №331, яким затверджено типову форму договору про здійснення нерегулярних пасажирських перевезень. Документом передбачено ряд змін щодо даної сфери діяльності. Кожен водій при здійсненні перевезення повинен мати договір з замовником.  У ньому зазначаються дані водія, замовника, поіменний список пасажирів, марка та модель транспортного засобу. Перевізник повинен мати документ про технічну справність транспортного засобу та сертифікат на перевезення пасажирів. При перевезенні маршрутом протяжністю понад 500 км повинно бути два водії. Перевізник повинен надати графік руху, пункти зупинки, місце відправлення та прибуття, а також інформацію напередодні виїзду у транспортну інспекцію. Для цього можна скористатися електронною поштою, факсом або привезти документи особисто. При нерегулярних перевезеннях груп дітей перевізник повинен повідомити транспортну інспекцію за сім днів до виїзду. Саму ж процедуру оформлення документів не змінено.

Усі транспортні засоби, що здійснюють міжміські пасажирські перевезення, мають бути в обов’язковому порядку обладнані тахографами – самописцями на зразок «чорних ящиків» у літаках, які фіксуватимуть швидкість, кілометраж, час роботи і відпочинку водіїв. Виходить, щоб працювати у правовому полі, нерегулярним перевізникам доведеться укладати договір з кожним пасажиром. Зробити це на практиці практично не можливо, адже поки водій сформує необхідний пакет документів, уже ніхто нікуди не поїде… Таким чином перевізники змушені або працювати у правовому полі, або ж припиняти свою діяльність.

– Згідно з вимогами, у випадку аварії водій зобов’язаний відшкодувати пасажиру витрати на лікування або ж компенсацію. При регулярному перевезенні підтверджуючим документом є квиток. Натомість при нерегулярному пасажир залишаються без жодного доказу, тому, як правило, ніяке відшкодування йому не виплачується. Тепер таким підтверджуючим документом стане типовий договір, – каже Микола Лецкалюк. – Раніше, коли водій-нерегулярник не виїжджав на маршрут, пасажирам не залишалося нічого іншого, як пробачити йому це, адже жодного іншого важеля впливу вони на нього  не мали. При наявності договору перевізник повинен буде сплатити компенсацію.

Тернопільщині транспортний параліч не загрожує

Легалізувати ж свій бізнес перевізник-«нелегал» не поспішає. Чому? Тому що тоді йому доведеться нести додаткові витрати, пов’язані із медичним обстеженням водіїв перед рейсами і технічним обстеженням автомобілів. А головне – міняти кустарно перероблені з дешевих вантажних на пасажирські «Мерседеси-Спринтери» на дорогі, але дійсно пасажирські і більш комфортабельні автобуси. Голова обласного осередку Всеукраїнської асоціації перевізників Олександр Шильман покладає на нововведення великі надії, адже нерегулярниками називають себе ті, хто систематично працює на ринку перевезень, але не бере на себе жодної відповідальності.  За підрахунками асоціації, частка «нелегального» ринку перевезень в області становить близько 30%. Підпільні перевізники не тільки смикають фінансовий стимулятор офіційних маршрутів, а й підривають репутацію ринку загалом.

– Це проблема не тільки нашої області, а України в цілому. Більше того, у Тернополі ситуація навіть краща, ніж в інших областях. Наказ Мінінфраструктури направлений на те, щоб зменшити кількість нелегальних перевезень, – кажеОлександр Шильман. – Напередодні легальні перевізники зверталися до міністерства, аби воно встановило правила гри. Скажімо, офіційний перевізник має графік руху, затверджений міністерством. У визначений час водій приїжджає на місце посадки, а перед ним пасажирів збирає автобус з нерегулярними перевезеннями. Останній, враховуючи особливості його діяльності, може запропонувати нижчу ціну, адже він не закладає у неї ані сплату податків, ані відрахування. Як результат, пасажири сідають і інший автобус, а офіційний перевізник змушений їхати напівпустим. Виходить, людина, яка виграла маршрут, купила під нього автобус, розробила бізнесплан, змушена втрачати власний дохід. Новий наказ, перш за все, покликаний захистити легальних перевізників та забезпечити безпеку перевезення. Якщо автобус протягом дня двічі курсує на Київ, уявіть собі, з якою швидкістю він їде.

З огляду на діяльність нелегального ринку перевезень, офіційні перевізники майже втратили мотивацію працювати у правовому руслі. Для чого їм купувати дорогий автобус, забезпечувати комфортабельні умови, сплачувати податки, коли поряд працює «нелегал» і заробляє більше за інших? Без прийняття даного наказу ця сфера діяльності набула б хаотичного характеру.

- Для перевізників, які працювали на нерегулярних перевезеннях, але у правовому полі і займалися перевезенням туристичних груп, нововведення жодних труднощів не викличе, – каже Олександр Шильман. – Необхідний пакет документів вони готували ще до його прийняття. Зараз процедура практично не змінилася.

Пан Шильман зізнається, що витримати офіційним перевізникам конкуренцію з нелегамали дуже важко. Через податки та інші фінансові зобов’язання цінова політика у перших дещо інша. Натомість «нерегулярні» можуть дозволити собі коливати амплітудою тарифів. Це свого роду недобросовісна конкуренція, каже Олександр Шильман. З іншого боку, Тернопільщині транспортний параліч не загрожує. Навіть якщо нелегалів і приберуть з трас, у пасажирів немає причин для хвилювання. Офіційних перевізників достатньо для того, щоб організувати своєчасні та якісні перевезення.

Щоправда, транспортний перерозподіл ринку може відбитися на кишенях пасажирів, які користувалися здешевленим транспортом. Тепер халява у вигляді квитків, дешевших на кілька гривень, навряд чи пройде.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань

Суспільство
Повернення чи надання Томосу – це важлива подія для України, це означає канонічність і незалежність української церкви від російської. Нагадаю, як історик, що після хрещення Руської держави від Візантії, у Києві була створена митрополія, яка була у підпорядкуванні Константинопольського патріарха, тому рішення про надання Томосу якраз підтверджує давні права української православної церкви на автокефалію. Також актуально, що це є шлях до міжрелігійного діал...
Суспільство
Антон Угляр 9 років живе у Лондоні, де займається фінансовим консалтингом. Проводить консультації для людей, які приїжджають до Великої Британії. У селі Оришківці (Гусятинський район), що на Тернопільщині, він нещодавно відвідав родичів. "Працюю фрілансером, тобто сам на себе. Мої клієнти україномовні, польськомовні, російськомовні люди, які працюють у Лондоні". 26-річний чоловік розповідає, що для відкриття туристичної візи до Великобританії треба навести...
Суспільство
Правоохоронці Гусятинського відділення поліції розшукують мешканця села Гадинківці, Захарчука Степана Антоновича, 1960 року народження. Як повідомив заявник, його брат 7 жовтня вийшов з дому та не повернувся. Місце знаходження краянина невідоме. Прикмети зниклого: 165-170 см., худорлявої тілобудови, коротке, сиве волосся.  Був одягнений: в зелену кофту із надписом «БОЙС», джинсові штани синього кольору, коричневі туфлі. Усіх, хто бачив зниклого або володіє...
Пригоди
Такою була одна з легенд (ввідна), за якою на Кременеччині проводили командно-штабні навчання з цивільного захисту. Згідно з нею, у підсобному приміщенні школи прибиральниця виявила невідому речовину сріблясто-білого кольору. Учнів відразу "евакуювали". До встановлення походження речовини та ліквідації наслідків надзвичайної події та захисту дітей і працюючого персоналу залучили рятувальників, лікарів, поліцію. Як повідомляє "Терен", начальник управління ц...
Екологія
У парку Національного відродження в Тернополі зрізують дерева. Зокрема, зараз роботи проводять на ділянці, розташованій неподалік Аквастради, що на вулиці 15 Квітня. Повідомляє «МедіаТОР». Раніше на сайті вже повідомляли про те, що тернополяни схвильовані через вирубку дерев. Аби з’ясувати, хто і для чого зрізує дерева, журналісти звернулися до завідувача тернопільського парку Національного відродження Галини Гладинюк. Посадовець підтвердила інформацію, що...
Суспільство
Станом на 17 жовтня  100106  пацієнтів обрали сімейного лікаря з числа працівників КНП “ЦПМСД”, що складає 57,5 % дорослих жителів м.Тернополя. Серед структурних підрозділів лідирує АЗПСМ №5 (вул.Волинська,40) – 13309  підписаних декларацій. Лікарі  Трачук Ігор Павлович (АЗПСМ №5), Подедворна Уляна Михайлівна (АЗПСМ №5), Муран Оксана Мирославівіна (АЗПСМ №5), Свистун Лариса Миколаївна(АЗПСМ №5), Подедворна Уляна Михайлівна (АЗПСМ №5), Яременко Неля Василів...
Суспільство
На Тернопільщині розпочала роботу комісія, яка перевіряє якість ремонту доріг. Моніторять лише нещодавно зроблені шляхи місцевого та державного значення. Проект "Моніторинг прозорості та доброчесності проведення ремонтів доріг в Тернопільській області" реалізує громадська організація "Нівроку". Як повідомив голова громадської організації Іван Марчук, комісія по ремонту доріг співпрацює спільно з інженером куратором, який і визначає, чи якісно зроблена доро...
Кримінал
З нагоди Європейського дня боротьби з торгівлею людьми у Тернополі була проведена прес-конференція, а після неї відбулося обговорення, щодо питання продажу людей у рабство при виїзді за кордон. За даними статистики в області є понад 30 людей, які постраждали від торгівлі людьми. Начальник управління сім'ї та молоді Тернопільської ОДА Ігор Чорній повідомив, що люди, які потрапили у подібну ситуацію, отримують одноразову грошову допомогу від держави. "В Терн...
Суспільство
18 жовтня, о 18:00 годині, на телеканалі у Тернополі відбудеться кастинг телеведучих. Про це повідомили на сторінці нового каналу "Тернопіль 1". Вікова категорія кандидатів – 23-33 роки. – Гостем студії буде один із кращих ведучих розважальних шоу України Юрій Гнатишин. Не пропустіть нагоди спробувати свої сили, – повідомляють організатори. Кастинг відбудеться за адресою: вулиця Олени Кульчицької 2,А, 4 поверх. Анкети на участь у кастингах та заявки на спі...
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!