• Головна
  • Громадський транспорт Тернополя готовий до зими на 70%
08:30, 16 жовтня 2012 р.

Громадський транспорт Тернополя готовий до зими на 70%

Громадський транспорт Тернополя готується до низьких температур та снігових заметів. Щоправда, робить це з-під палки державтоінспекції та міського керівництва.

Днями на засіданні тернопільського міськвиконкому мер Тернополя Сергій Надал зобов’язав перевізників «перезути» усі транспортні засоби. Останні, у свою чергу, теж зробили кілька зауважень щодо організації дорожнього руху в місті. І висловили їх державтоінспекції.

Водії маршруток перевозять пасажирів напідпитку

За словами начальника відділу автомобільно-технічної інспекції УДАІ Володимира Погрібного, у поточному році працівниками ДАІ виявлено понад 2,5 тис. порушень Правил дорожнього руху, допущених водіями автобусів. Крім того, на території області з вини водіїв громадського транспорту скоєно 5 дорожньо-транспортних пригод, при яких п’ятеро людей травмовано. Основні – порушення правил обгону, проїзду перехресть, пішохідних переходів, недотримання дистанції. Тут ще й додається низький рівень транспортної дисципліни серед пасажирських перевізників.

4 жовтня начальник управління ДАІ УМВС України в Тернопільській області Андрій Матрифайло провів нараду з керівниками та інженерно-технічними працівниками автотранспортних підприємств, що здійснюють перевезення пасажирів. Мова йшла про готовність транспортних засобів до зимового періоду та дисципліну водіїв.

Наголос у плані підготовки до осінньо-зимового періоду перевізникам потрібно зробити на гуму. Саме вона стала предметом дискусії у міській раді. За словами начальника управління транспорту та зв’язку ТМР Ігоря Мединського, більшість громадського автотранспорту Тернополя «взута» у всесезонну гуму, яка дозволяє забезпечити безпеку руху як у літній, так і зимовий період. Міський голова Тернополя Сергій Надал наполягає, щоб керівники транспортних підприємств змінили шини на зимові. Враховуючи стан доріг у місті та дисципліну водіїв, такий запобіжний захід є вимушеним.

За словами  начальника сектору зв'язків з громадськістю обласного управління ДАІ Миколи Лецкалюка, всесезонна гума при мінусовій температурі не має достатнього зчеплення з дорожнім покриттям. Найкращий варіант для збереження безпеки дорожнього руху – це зимова гума. Автобуси експлуатуються по 12 годин в день. Крім того, у місті велике скупчення транспорту, відповідно водії часто пригальмовують. В таких умовах всесезонна гума не завжди є безпечною.

Ще однією вимогою державтоінспекції є наявність справної системи опалення в маршрутці. Тут мова йде не тільки про комфортне перевезення пасажирів. «Теплим» транспортний засіб повинен бути на випадок снігопаду, інакше скло замерзатиме і вкриватиметься інеєм . Двірники також повинні бути справними, щоб забезпечити необхідну видимість.

Проблемним залишається питання кадрів. Це ставить відбиток на якості та безпеці перевезення пасажирів. Знайти хорошого водія сьогодні, виявляється, ой як не просто. Найчастіше прогріхи шоферів помітні саме у частині спілкування з пасажирами. Поряд з цим ще й «гонитва» за гривнею ставить під загрозу життя пасажирів. Водії часто-густо працюють поза графіком, зупиняються у невстановлених місцях, перевищують швидкість, «підрізають» своїх колег. Це явище далеко не нове для тернополян. Замінити існуючі кадри ніким. Це підтверджує й міське управління транспорту, і працівники ДАІ.  У місті відбувається ротація кадрів: водії переходять з одного підприємства на інше, а порушення залишаються все ті ж. Зараз Державтоінспекція планує позбавляти права керувати громадським транспортом злісних порушників правил дорожнього руху, які свідомо наражають пасажирів на небезпеку. Мова йде про водіїв, які виходять на маршрут під «градусом». На Тернопільщині протягом року зафіксовано п’ять таких випадків. Звичайно, відповідальність за такі дії повністю лягає на водіїв, але є чимало питань і до осіб, які допустили таких людей до роботи.

Від заторів місто врятує лише об’їзна

Своє невдоволення організацією дорожнього руху не приховували й перевізники. Перше стосується дорожньої розмітки на об’їзній дорозі Тернополя, а точніше –повної її відсутності. У той же час проблему аварійності у Тернополі державтоінспекція пропонує вирішити саме за рахунок цієї дороги. Як і головна героїня фільму «Королева бензоколонки» Людмила Добрийвечір, тернопільська ДАІ пропонує весь транспорт відправляти… наліво, тобто на об’їзну.

Ось наприклад, одна з найнебезпечніших доріг міста – вул. Тарнавського. Нова дорожня розмітка, нанесена кілька місяців тому, викликала хвилю невдоволення як у водіїв, так і пасажирів. За словами Миколи Лецкацюка, розмітку нанесено відповідно до нормативних актів. Дві смуги руху ідуть вгору, одна – вниз.  Вони розділені суцільною смугою, що забороняє обгін транспортного засобу. У час пік транспортні потоки спрямовані з житлового масиву в бік центру. Це стосується як маршрутних транспортних засобів, так і автомобілів. Рухаючись однією смугою, транспортні засоби створюють на дорозі величезний затор, адже громадський транспорт заїжджає та виїжджає з зупинок. Дорогою встановлено кілька світлофорів – усе це обмежує швидкість руху. Логічно було б нанести розмітку, наприклад,  дві смуги вниз, і одну – вгору, адже з роботи водії не так поспішають, як на роботу. Втім, як з’ясувалося, такий варіант суперечить вимогам Держстандарту. До того ж вгору піднімається громадський транспорт, який обслуговує два мікрорайони – «Аляску» та «Сонячний». Натоміть вниз, як правило, спускається транспорт лише з одного – «Аляски». Решта маршруток робить кільце з вул. Київської на пр. Злуки.

– Ширина дороги не дозволяє облаштувати дві смуги руху в кожному з напрямків. Це прорахунки генерального плану забудови Тернополя. Архітекторам потрібно було передбачити розбудову цієї частини обласного центру. Раніше аварії тут були великою рідкістю. Зараз через збільшення автотранспорту дорога перевантажена, адже тут перетинаються потоки автомобілів та пішоходів.  У даному випадку логічно було б облаштувати підземний перехід, – каже Микола Лецкалюк. – Побідна ситуація виникає на вулиці Збаразькій та проспектах Злуки і С. Бандери. Вирішити це питання може тільки об’їзна дорога. Це значно швидший спосіб дістатися з однієї частини міста в іншу, не витрачаючи при цьому часу на затори. Загалом Тернопіль складається з трьох частин, з’єднаних між собою мостами. Так, наприклад, мікрорайон «Дружба» з’єднаний дамбою тернопільського ставу з центральною частиною міста. Крім того, через центр міста проходить залізнична колія. Для її перетину є всього три шляхопроводи. Це так званий горбатий міст, поблизу вул. Дівочої, мости на пр. С.Бандери та  в районі «шостого» магазину. В результаті весь автотранспорт зосереджується у цих місцях, внаслідок чого утворюються затори та виникають аварійні ситуації.

Надто швидкі світлофори

Втім затори – це далеко не найбільша біда вул. Тарнавського. Куди ціннішими є людські життя, які раз за разом обриваються внаслідок аварій. Остання трапилась трохи більше тижня тому і забрала життя 57-річного чоловіка. Дана автопригода викликала великий резонанс, адже вся вулиця Тарнавського є ділянкою концентрації ДТП, де за останні три роки було допущено 18 наїздів на пішоходів.

– 19 вересня цього року працівниками ДАІ була направлена вимога до Тернопільської міської ради про обмеження швидкості руху 40 км/год на вулиці Тарнавського від проспекту Злуки до перехрестя з вулицею Київською, крім того, заходами по покращенню безпеки дорожнього руху передбачено встановлення пішохідного огородження, яке б не давало змоги виходити пішоходам на вулицю поза межами пішохідних переходів. При існуючій інтенсивності руху на даній ділянці виникла необхідність облаштування пішохідних переходів світлофорним регулюванням, але у відповідності до статті 27 Закону України «Про дорожній рух» всі ці заходи виконуються власником вуличної мережі Тернополя – Тернопільською міською радою, яка повинна прийняти рішення та виділити кошти. Встановлення пристроїв примусового зниження швидкості, як пропонували ряд громадян, не передбачене чинними нормативними актами, так як вулиця Тарнавського є магістральною з великим ухилом проїзної частини, і встановлення таких пристроїв може призвести до скоєння ряду дорожньо-транспортних пригод, – розповів Номер один Микола Лецкалюк.

Ще одним проблемним питанням є циклічність світлофорів. Водії скаржаться, що через маленький інтервал вони не встигають перетнути ряд перехресть. Так, наприклад, проблематичним є виконання лівого повороту  зі сторони «Східного» на перехресті вулиць 15 Квітня – Злуки. Не менш проблематичним є перехрестя повороту на Кемпінг (район смт. В. Березовиця).

– Маршрут громадського транспорту проходить через перехрестя при в’їзді у Березовицю, міст та зупинку поблизу АТП. Натомість водії скорочують маршрут. Вони на перехресті здійснюють лівий поворот, що у відповідності до дорожньої розмітки робити заборонено. Від перевізників неодноразово находили пропозиції про зміну маршруту, але автоінспекція згоди на такі зміни не дала. Основна причина – безпека руху, – каже Микола Лецкалюк.

На підготовку до зимового періоду у перевізників залишилося зовсім мало часу. Від їхньої дисциплінованості залежить життя та безпека пасажирів. Втім не все у їхніх руках. Врахувати пропозиції водіїв потрібно і міському керівництву. Тільки завдяки їхній співпраці їздити у громадському транспорті буде безпечно та комфортно…

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі

Останні новини
ТОП новини
"ТЦК масово мобілізує людей цього віку, призвуть навіть чоловіків із хворобами": мобілізація з 1 червня, повістки, ВЛК
"ТЦК йдуть на вулиці терміново по українців з 3-ма ознаками, з 1 червня їх призвуть першочергово": мобілізація, повістки
"Град вперіщить з лютою силою прямо завтра, гроза і дощ насувається на тлі заморозків": навіть фахівці налякані прогнозом
"Тарифи на світло та газ з 1 червня, такого від цін українці не чекали": людям розповіли, скільки доведеться платити влітку
Оголошення
live comments feed...