• Головна
  • Сергій Надал про тернопільські дороги: «Я розумію, що ще десь місяця півтора буду їхати і слухати, як мене проклинають в спину за ці ями»
13:30, 5 березня 2013 р.

Сергій Надал про тернопільські дороги: «Я розумію, що ще десь місяця півтора буду їхати і слухати, як мене проклинають в спину за ці ями»

Минулого тижня представники проекту «Слово і діло»  мали нагоду відвідати Тернопіль і обговорити з міським головою проблеми, які існують у  «файному місті», та перспективи їх вирішення.

5e302d56e41a92a10554867e2dc00339

Інтерес до відвідання саме Тернополя був викликаний тим, що, згідно даних системи «Слово і діло», мер міста Сергій Надал посідає одне з чільних місць за рівнем відповідальності. Тож вони спробували на власні очі переконатися, чи все так добре насправді.

 - Мабуть, найактуальніша тема зараз – дороги. Ми сьогодні переконалися, що для Тернополя це теж гостра проблема. Бачили засипані ями якимось щебенем чи сміттям. Непрезентабельно виглядає.

- На рахунок непрезентабельного вигляду… Я чудово розумію, що ще десь місяця півтора я буду їхати і слухати, як мене проклинають в спину за ці ями або за цей непрезентабельний вигляд. Тому що по технічних нормах я не зможу робити ремонт доріг, поки не буде суха погода і середньодобова температура +5 градусів.  Якщо дорога мокра, якщо по ній тече або якщо там лежить сніг, ми просто фізично це не можемо робити, бо це викинуті на вітер гроші, тому зараз ми намагаємося просто закривати вибоїни.  

Ми маємо на сьогодні готову проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт доріг в Тернополі на суму 300 мільйонів гривень.

Наприклад, цього року у нас в бюджеті закладено 19,5 мільйонів на капітальний ремонт доріг, 2 (мільйони – ред.) ми заклали на ремонт прибудинкових територій, 2 на капітальний ремонт міждворових проїздів, понад 7 мільйонів закладено на поточний ремонт і зараз закладаємо 800 тисяч на ямковий ремонт. Тобто якщо це все збити, це получається, 31 мільйон. При потребі в 300 мільйонів.

Це вже з урахуванням тих коштів навіть, які виділяє держава.

Я чудово розумію, що я не зможу забезпечити якісний ремонт всіх доріг, я змушений вибирати, що робити в першу чергу, а що ще може почекати. І змушений робити так тільки тому, що не маю інших фінансових можливостей.

- А чи є перелік доріг, вулиць, які в цьому році Ви плануєте зробити?

-Звичайно, є. Є зроблений перелік, він зараз підготовлений. Він має пройти погодження з депутатськими комісіями.

- Добре, тоді конкретизуємо по одній вулиці, мабуть, «улюбленій» для тернополян, по Гайовій. Ми сьогодні зранку мали можливість там проїхатися, пострибати  на «американських гірках».  Коли цю проблему буде вирішено?

- Цю дорогу років 20 ніхто не робив, про неї взагалі забули. Два роки тому, коли я прийшов на посаду, я сказав, що це та дорога, яку треба зробити, тому що вона розвантажує Тернопіль від пасажирсько-вантажного транспорту, вона дає прямий виїзд на об’їзну дорогу й покращує рух. Тому ми зробили документацію, почали робити дорогу.  Ми отримали кошти з державного бюджету. Отримали яким чином: була постанова уряду, що така-то сума коштів має бути виділена для міста Тернопіль. Розподіл цих коштів йде через обласну державну адміністрацію. Вони собі там визначили  її замовником по ремонту цієї дороги. Але замовником по виконанню робіт по вулиці Гайовій буде Укравтодор, тобто обласне відділення – облавтодор. Облавтодор, не знаю яким боком, наймає для виконання цих робіт Івано-Франківське підприємство, яке у своєму житті не проводило жодного капітального ремонту, за яким «ні флага, ні Родіни». При тому всьому, що ми дали лише технічну документацію і технічні вимоги, як дорога має бути зроблена. І це вже тягнеться другий рік. Частину дороги, якщо Ви бачили, там зробили, причому досить якісно і досить добре. Її зробила тернопільська структура. Інша частина дороги лишилась невиконаною. Як оцінили спеціалісти, там треба витягати , знімати повністю весь щебінь, тому що там вже є колійність. ЇЇ доробляти так неможливо. Є наші звернення до прокуратури, до правоохоронних органів, я відповіді не маю.

- Тобто, по суті, якщо це парафія обладміністрації, то Ви прямого впливу на це питання не маєте?

- В цьому є проблема. Розумієте, проблема в тому, що якщо кошти дають на ремонт комунальних доріг, то контролювати ці кошти і відповідати за якість їхнього освоєння і використання має, власне, муніципалітет. Тому що, виходить, роблять ніби по моїй технічній документації мою дорогу, мене питаються тернополяни, чого вона не зроблена, а я ніяк не можу вплинути. 

- Тобто конкретика по цьому об’єкту відсутня?

- Конкретика є одна-єдина. Зараз зроблені нами дефектні акти, що треба переробляти. На цей рік ми оголошуємо тендер на проведення капітального ремонту вулиці Гайової. Ремонт вулиці Гайової є одна з обіцянок, що виконає депутат, обраний зараз до Верховної Ради від міста Тернопіль, Олексій Кайда. І в мене є тільки надія на те, що йому все ж таки вдасться отримати цього року додаткове фінансування з державного бюджету і «закрити» в 2013 році цю дорогу повністю. Загальна вартість, яка сьогодні там потрібна, це 37… до 40 мільйонів гривень.

- Тобто це більше, ніж бюджет цього року на всі дороги?

- Це більше, ніж всі дороги цього року. Або варіант, що я знімаю гроші, не роблю жодної дороги в Тернополі і закінчую в цьому році Гайову.

- А як на це дивляться тернополяни?

- Я думаю, що Ви здогадуєтесь, як вони на це дивляться. А більшість людей дивляться, що «нас це не цікавить, це твоя проблема, як там є, ти маєш це зробити».

- Тут вони праві, оскільки коли людина іде в мери, то вона бере на себе якісь зобов’язання.

- Ніхто не заперечує.

- Поряд  з Гайовою об’єкт - шляхопровід на Микулинецькій. Цей об’єкт завершений чи там ще щось планується робити?

- До речі, та сама ситуація. Теж об’єкт, який робився на території міста на замовлення міста, але не містом. Через що було стільки проблем.

Сьогодні він функціонує. По ньому рухається транспорт. Там і роботи, по-моєму, всі завершені, лишилася за нами, здається, якась частина ще заборгованості, яка не проплачена минулого року. Пішохідна зона там викладена, полотно дорожнє також зроблено, можливо, лишились якісь незначні роботи, які стосуються виключно облицювання зовнішньої сторони.

- Зовні здається, що все зроблено.

Воно виконано. Ми розраховували взагалі закінчити його до 28-го серпня, до Дня міста, до Дня незалежності. А затягнулось воно реально десь до листопада.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Оголошення
live comments feed...