• Головна
  • «Нова дорога – вливання в економіку Тернопільщини»: Євгенія Кравчук
18:03, 3 вересня 2020 р.

«Нова дорога – вливання в економіку Тернопільщини»: Євгенія Кравчук

«Нова дорога – вливання в економіку Тернопільщини»: Євгенія Кравчук

Почався новий політичний сезон і парламентарі з головою поринули у роботу. Пленарні засідання, робота в комітетах, підготовка до місцевих виборів... Але заступниця голови фракції «Слуга народу», заступниця голови Комітету Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики, народна депутатка Євгенія Кравчук все ж знайшла в своєму насиченому графіку час і поспілкувалася з журналістом 0352.ua, відповівши на актуальні для тернополян питання.

Пані Євгеніє, на минулому тижні парламент проголосував за резонансний законопроєкт про зміни до Державного бюджету, якими передбачається збільшення мінімальної зарплатні до 5 тисяч гривень. Як зазначив Володимир Зеленський, це лише перший етап зростання. Що нас чекає далі?

Так, дійсно, вже з 1 вересня поточного року мінімальна зарплатня зросла до 5 тисяч гривень. В подальшому ми плануємо з 1 січня 2021 року підвищити її до 6 тисяч гривень, а з 1 липня – вже до 6,5 тисяч. Відповідно, зростатимуть і доходи працівників бюджетної сфери. А це – медики, вчителі, соцпрацівники, науковці. Ті люди, які виконують надзвичайно важливу для всієї країни роботу, але наразі отримують несправедливо малу зарплатню. Та і карантин ще триває, і він став неабияким випробуванням для всіх українців. Я повністю поділяю бажання Президента підтримати людей у ці непрості часи.

Окрім цього, за словами експертів, збільшення мінімальної зарплатні лише стимулюватиме внутрішній ринок у країні. Наразі зниження споживання на фоні економічної і коронавірусної кризи – тенденція в усьому світі, і, звісно, у нас ми теж це спостерігаємо. Люди відмовляють собі у багатьох речах, через що підприємства на можуть працювати на повну потужність. Збільшуючи доходи українців, ми збільшуємо й їх купівельну спроможність. Відповідно, це вдихає нове життя і в діяльність українських виробників, стимулюємо здорову конкуренцію, щоб громадяни купували саме національні товари. Таким чином, кошти повертатимуться в українську економіку і сприятимуть її зростанню.

Але, між тим, такі зміни отримали чимало критики. Зокрема, що це ніби як тиск на бізнес…

Такі «страшилки» лунали й у минулі роки. Зараз лунає багато запитань про те, а звідки ж власне беруться ці кошти на підвищення мінімалки. Наразі ми знайшли економію на обслуговуванні державного боргу. Вона полягає у курсовій різниці, і саме ці гроші й буде витрачено на збільшення заробітної плати. На наступний рік Міністерство фінансів вже готує відповідні розрахунки і обґрунтування, звідки ж будуть братися ці резерви.

Щодо невдоволення бізнесу, то тут нам всім важливо розуміти – бюджет країни складається з податків. При збільшенні мінімальної заробітної платні відповідно збільшується і податкова база.

Не буду сперечатися, що зараз нелегко всім нам. Проте держава повинна дбати про всіх, і про підприємців, і про інших громадян. Ми вже впровадили низку заходів для підтримки бізнесу під час коронавірусної кризи, і, як я вже зазначала, підвищення заробітної платні також дасть новий поштовх для розширення обсягів виробництва. Також ми подбали про правильний розрахунок поетапності для того, щоб бізнес міг легше адаптуватися.

Нещодавно Ви були на Тернопільщині з перевіркою ходу робіт на дорозі М-19. Цей ремонт провадиться у ранках проєкту «Велике будівництво». Розкажіть про нього детальніше. Які результати Ви особисто вже побачили?

Ця масштабна президентська програма стартувала навесні, і сьогодні ми вже можемо бачити прекрасні результати. У межах «Великого будівництва» за рік планується збудувати та реконструювати понад 6500 км доріг, з яких 3500 км – дороги державного значення. І це не звичний вже українцям ямковий ремонт, це повноцінна заміна шарів дороги за найновішими технологіями. Це також і тротуари, і освітлення вздовж доріг. І найголовніше, що всі роботи планується завершити до кінця поточного року, адже новітня техніка дозволяє працювати навіть при температурі 5С°, що раніше завжди було проблемою і затягувало дорожній ремонт.

Що стосується безпосередньо Тернопільщини, то це траса М-19, яка є найдовшою транспортною артерією регіону. Більшу її частину, а це майже 147 км, буде оновлено у цьому році. Фактично М-19 простягається через усю область. Це і сам Тернопіль, і Кременець, Вишнівець, Збараж, Теребовля, Чортків, Заліщики.

Для прикладу, якщо розглянути обхід Кременця та його околиці, за сприятливих погодних умов вже 5 вересня буде влаштовано верхній шар асфальтобетону на усій протяжності, заасфальтовано з’їзди, нанесено дорожню розмітку за технологію «холодний пластик», влаштовано пішохідні доріжки з бруківки, встановлено дорожні знаки нового зразка, забетоновано систему водовідведення, підключено нове освітлення. Це ремонт, який тут не робився роками!

Я сама з Чорткова, і так як й усі чекаю на покращення дороги. Між смт. Дружба та Чортковим буде завершене укладання нижнього шару асфальтобетону. А на обхідній дорозі буде проводитися регенерація основи дороги на транспортній розв’язці у двох рівнях, фінішує асфальтування шляхопроводу і насипання зі стабілізацією основи дороги на проблемній ділянці.

Взагалі, нова якісна дорога – це прекрасне вливання в економіку регіону. Це заправки, що сплачуватимуть акцизу до бюджетів громад, це нові кафе, магазини, покращення інфраструктури в цілому.

Також «Велике будівництво» у Тернополі – це майже 500 нових робочих місць. Я спілкувалася з хлопцями, що наразі працюють над ремонтом М-19, і вони розповіли, що їх середня заробітна плата наразі становить близько 22 тисяч гривень. Для Тернопільщини це справді дуже хороший показник!

Напевно, нова дорога може стати й непоганим стимулом для розвитку туризму?

Звісно. «Велике будівництво» і «Мандруй Україною» - два президентські проєкти, які нерозривно пов’язані. Посудіть самі: якою б чудовою та цікавою не була локація, якщо турист фізично не може туди доїхати – він туди просто не поїде. І саме тому «Велике будівництво» відіграє важливу роль у розвитку саме України туристичної.

Сьогодні сфера туризму взагалі стала державним пріоритетом. Вийшов відповідний указ Президента, яким він означив перелік заходів, що повинні бути реалізовані відповідними відомствами. У рамках проєкту «Велике будівництво» маємо проєкт «Велика реставрація», яким передбачено протягом трьох років реконструювати 150 пам’яток архітектури по усій Україні. Це замки, церкви, музеї, театри та інші об’єкти, що мають культурну цінність та потребують відновлення. Частина їх може потрапити до списку ЮНЕСКО.

Попередньо вже є список пам’яток Тернопільщини, які потраплять до цієї програми. Це, перш за все, прекрасний Бережанський замок, який має всі шанси стати справжньою туристичною перлиною нашого краю. Уваги потребують і два об’єкти у Кременці – загадкова Замкова гора, або, як її називають, гора Бона, а також неоготичний палац Дзембовських. Увійде до «Великої реставрації» і церква Різдва Христового у Тернополі, яка, хоч і перебуває в непоганому стані, потребує заміни даху та загальної легкої реконструкції. Пришвидшимо й оновлення Бучацької ратуші, яка перебуває на реставрації з початку 2000х років.

Україна, як на мене, взагалі досить недооцінена у світі з точки зору маршрутів для туризму. Ви з колегами налаштовані якось цю ситуацію змінити?

Звісно. Карантин взагалі для багатьох українців відкрив свою батьківщину наново. Я часто чую від знайомих, що були там і там, а раніше навіть про місця такі не знали. Є ще зауваження до сервісу і інфраструктури, але ж потенціал маємо просто величезний!

Зараз активно провадиться окрема робота над державною стратегією з туризму. І для Тернопільщини у цій сфері чимало перспектив. Окрім культурних пам’яток, ми маємо що запропонувати навіть вибагливому туристу. Це і величезна кількість печер, які приваблюють як досвідчених спелеологів, так і тих, хто вперше вирішив спробувати подібний екстрим. Також маємо усе для зеленого туризму та рафтингу на річках, та ще багато інших варіантів цікавого активного відпочинку.

Окрім очевидного, Україна цікава ще одним неординарним видом туризму, таким як пошук предків. Аналіз ДНК дав можливість кожному охочому простежити своє походження і породив справжній тренд. І він дійсно чудовий, адже люди займаються створення своїх генеалогічних дерев, шукають відомості про своїх пращурів у архівних документах, приходських книгах, відкривають своє коріння і передають пам’ять про минуле майбутнім поколінням. І, так вже вийшло, що ХХ століття чимало людей розкидало по світу. Впевнена, багато європейців, американців, та й навіть австралійців знайдуть своє коріння у нас в Україні!

Такий активний розвиток туризму – це, звісно, добре. Але чи готове українське законодавство до цього? Все ж, раніше ця галузь не була в пріоритеті у влади.

Нові часи потребують нових рішень. Зараз указом президента України № 329/2020 ми отримали нарешті стратегію розвитку. В її основі лежить програма "Велика реставрація", відповідно до якої буде відновлено понад сотня архітектурних пам’яток в усіх регіонах України. Наразігуманітарний комітет Верховної Ради разом із Державним агентством розвитку туризму активно працює над новою редакцією Закону "Про туризм". Він потрібен і туристам, і надавачам туристичних послуг. Туристичне законодавство, що ми маємо сьогодні, родом з 90-х. І звісно що динамічне, діджиталізоване сьогодення потребує зовсім іншого. Врахуємо усі нюанси для якісного і практичного врегулювання діяльності туристичної сфери.

З туризмом зрозуміло. Не можу не торкнутися теми, що по актуальності зараз займає чи не найперше місце – місцеві вибори. Зокрема, мене, як тернополянина, цікавить кандидатура на посаду мера міста, яку висунули від «Слуги народу».

У цю неділю ми мали великий партійний з’їзд, на якому власне і ухвалили юридичне рішення про участь у місцевих виборах у 2020 році, а також представили широкому загалу наших кандидатів на посади мерів у містах-обласних центрах.

Що стосується саме Тернополя, то тут я дійсно рада, що у мери балотуватиметься саме Віктор Гевко, якого я знаю як виключно порядну та чесну людину, що для міського голови надзвичайно важливо.

А щодо професійних якостей? Адже все ж таки очільник міста – посада складна і надзвичайно відповідальна, а пан Гевко відомий широкому загалу як учасник гумористичних шоу…

Відомий він може і як учасник шоу, але кандидатом на посаду мера став точно не через це. На президентських виборах у 2019-му Віктор був керівником виборчого штабу Володимира Зеленського в Тернопільській області. Він показав себе не тільки як ефективний лідер, який здатен надихати, мотивувати і вести команду за собою, а і як чудовий командний гравець. І всі ці якості відіграли свою важливу роль при обранні саме його кандидатом на міського голову Тернополя.

Віктор Гевко живе та працює у Тернополі, живе тим же простим життям, що й усі містяни. Я знаю, з якими величезними любов’ю та турботою він ставиться до свого міста. І готовий присвячувати весь час для того, щоб Тернопіль процвітав і розвивався. Особисто я готова довірити Вікторові місто, яке навіки є частинкою мого серця. А якщо відданий своїй справі та професійний мер ще й матиме чудове почуття гумору, то хіба ж це погано?

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Євгенія Кравчук #Слуга Народу #Віктор Гевко #дороги #туризм #економіка
ТОП новини
"Лютий холод іде в ці області, навіть синоптики приголомшені прогнозом": де буде мороз у -6 градусів, дощ і снігопад?
"Шалене похолодання суне в ці області, прогноз приголомшив навіть синоптиків": куди пре мороз у -7 градусів, дощ і снігопад?
"Потужна гроза суне в ці області, навіть синоптики стривожені прогнозом": куде пре мороз у -5 градусів, дощ і снігопад?
Вірив, що купує авто для ЗСУ: шахраї видурили шалені гроші у жителя Тернопільщини
Оголошення
live comments feed...