• Головна
  • Суцільні вибоїни та ями: дороги Тернополя волають „SOS!”
16:30, 21 березня 2013 р.

Суцільні вибоїни та ями: дороги Тернополя волають „SOS!”

Тернополяни ще не відпочили від снігових заметів,  захаращених вулиць і доріг, як на їхні голови, а найбільше на колеса автомобілів нахлинула нова проблема, якщо не сказати, справжня біда – суцільні вибоїни на дорогах і навіть ями, які водії в деяких випадках змушені об’їжджати смугами зустрічного руху.

Чи має міська влада план порятунку обласного центру від катастрофічного бездоріжжя? 

Про це газеті Свобода розповів начальник управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради Микола ЛЕСІВ.

- Сьогодні Тернопіль помережений більш ніж 230 кілометрами автомобільних доріг, більшість з яких зношена на 70 відсотків, - зазначив Микола Федорович. – Тому міська рада на їх відновлення цьогоріч  планує використати понад тридцять мільйонів гривень. Якщо конкретніше, то 7,1 млн. грн. буде спрямовано на поточний ремонт, а 19,6 мільйона гривень - на капітальний ремонт транспортних артерій міста.

- Щодо сімдесятивідсоткового знищення тернопільських доріг - це наслідки кліматичних аномалій чи все-таки бездіяльність та халтурна робота дорожників у попередні роки?

- На мій погляд, найголовнішою причиною плачевного стану доріг є те, що вони уже давно реально відслужили свій термін, а точніше - відпрацювали 3–4 строки (читай: 15-20 років). А за таких умов дороги уже неможливо ремонтувати чи утримувати в належному вигляді, їх фактично треба по-новому капітально будувати.

Як не прикро, така ситуація не тільки у Тернополі, а й у навколишніх райцентрах, сусідніх областях та й, зрештою, у всій Україні.

- І все ж оправдання не допоможуть ні вам, ні людям. З чого починатимете невідкладні роботи на дорогах?

- Цьогоріч у зв’язку з аномально  затяжною зимою, різкими перепадами температури повітря дороги мають надзвичайно жалюгідний вигляд. Особливо ускладнює ситуацію те, що досі немає ефективної технології проведення поточного ремонту при перепадах температурного режиму.

І все ж рук не опускаємо. Ми вже провели ретельний весняний огляд шляхового господарства міста і склали карту проведення його поточного ремонту. Графік цих робіт подали на погодження міському голові.

Одночасно уклали угоду з комунальним підприємством „МШЕД” на 99 тисяч гривень для “латання” великих вибоїн дорожнього покриття. Спочатку їх наповнюємо великозернистим щебенем, а зверху засипаємо дрібною фракцією.

- Миколо Федоровичу, кажуть, що у Тернополі ремонтом доріг займається уже якесь іноземне підприємство. Чи правда це?

- Мова йде про спільне чесько-українське підприємство „РІО-Україна”, яке на нашому ринку дорожніх робіт з’явилося недавно. Торік ми залучили його до проведення ямкового ремонту  вулиць Чубинського та Вербицького. Виконання робіт відбувається за допомогою червоних променів при нагріванні суміші до відповідної температури.

Згідно з  державними будівельними нормами на поточний ремонт передбачено  гарантію один рік, а на капітальний – два роки. Минулорічне покриття на згаданих об’єктах витримало екстремальні зимові умови. Однак ця технологія вимагає особливих умов, наприклад, покрівельну суміш робітники можуть класти на дорожнє покриття лише в суху погоду, та й продуктивність чеської машини (а вона в Тернополі поки що  одна) лише 40 квадратних метрів на зміну. Тому ми й змушені  долучати до ремонтів інші спеціалізовані дорожні управління.

- А як плануєте використовувати кошти, передбачені за статтею капітального ремонту?

- У сформованому списку об’єктів – капітальний ремонт вулиці Гайової (на неї заплановано 4,9 млн. грн.), друга черга вулиці Живова (6 млн. грн.), вулиця Збаразька (7,3 млн. грн.), друга черга вулиці С.Чарнецького (1,5 млн.) та розширення двоаркового залізничного мосту (перехрестя вул. Крушельницької-Бродівської-Збаразької-Галицької-Вояків дивізії «Галичина»), на яке буде виділено до 1 млн. грн.

- Прошу детальніше розповісти про ситуацію на вулиці Гайовій…

- Як відомо, ремонтні роботи на цій вулиці розділені на кілька етапів. Перша черга капітального ремонту охоплювала відрізок від залізничного мосту до розвилки біля Успенської церкви. Ділянка від залізничного мосту до комбінату хлібопродуктів уже готова, а від комбінату до транспортної розв’язки вулиць кн. Острозького – Живова – Микулинецька - досі не завершена. Технічна документація на цю ділянку дороги уже пройшла відповідну експертизу і управління оголосило  тендер  на обсяг робіт, вартість яких  п’ять мільйонів гривень.

- Водночас міська рада у цьогорічному бюджеті додатково виділила кошти на капітальний ремонт ще кількох об’єктів…

- Так, депутатський корпус справді знайшов  можливість додатково виділити 5,8 мільйона гривень  на благоустрій обласного центру. Мова йде передусім про капремонт другої черги набережної Тернопільського ставу, скверу на вулиці Миру (мікрорайон Дружба), модернізацію бульвару Данила Галицького з облаштуванням фонтану. Слід сказати і про запланований капітальний ремонт майданчика перед пам’ятником Тараса Шевченка з нагоди знаменної дати - 200-річчя від дня його народження. Перелічені роботи маємо намір завершити до Дня міста.

- У цій розмові не зайве буде запитати і про те, чи не заощадили комунальники Тернополя коштів на прибиранні снігу в зимовий період? Адже, як відомо, 22 лютого під час оперативної наради  штабу з ліквідації снігових заметів міський голова гостро розкритикував роботу керівників і членів оперативного штабу  за неналежне прибирання обласного центру від снігу…

- Безперечно,  кожна справа  залежить і від людського фактора.  Але разом з тим я хотів окреслити об’єктивні причини порушеної вами проблеми. Пригадуєте, як минулорічної осені міські комунальники пікетували казначейство. Тоді вони вимагали грошей не тільки на зарплату, а й на підготовку техніки до зими. Але до нас не надто прислухалися. І це, звісно, також частково позначилось  на підготовці комунальних структур до роботи в зимовий період.

А ось інший бік медалі. Як я уже  казав, міська шляхово-експлуатаційна дільниця обслуговує понад 230 кілометрів доріг,  у тому числі і приватних. У той же час у її розпорядженні - застаріла  спеціальна техніка, найновішим її механізмам - 13 років. Тож до снігоочищення ми залучали спецтехніку НВТ „Наука”, „Спецбуду”, „Тернопільбуду”, „Шляхрембуду” та „Техно-Буд-Центру”. І навіть при цьому  фізично не могли вчасно розчистити усе місто. Тож передусім усі зусилля і ресурси спрямовували на головні транспортні артерії, аби люди могли добратися на роботу, постачальники вчасно завезти хліб та продукти у магазини, щоб забезпечити роботу закладів медицини, освіти та дошкільних установ.

- На щастя, зима навіть зі своїми останніми сніжно-морозними потугами таки відступає. На черзі -  подих весни і активний рух на вулицях та дорогах міста. Чим реально обнадієте тернополян? Скільки часу потрібно вашому відомству, аби навести на дорогах бодай відносний порядок?

- Звісно, обіцяти неможливого не буду, але, думаю,  при нормальних погодних умовах так званий ямковий ремонт завершимо до Великодніх свят.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
ТОП новини
5 груп українців ТЦК шукатимуть на вулицях і у всіх можливих місцях, їх терміново мобілізують: повістки, мобілізація, штраф
Зміни у мобілізації з 1 травня: Генштаб оголосив про важливе нововведення
"Жахлива гроза пре в регіон України з лютою силою, такої температури не чекав ніхто": куди суне дощ і потужна негода?
"Лютий мороз вдарить прямо в травні, прогноз погоди налякав навіть синоптиків": в Україну суне дощ і дике похолодання
Оголошення
live comments feed...