Для того, щоб пересуватися велосипедом по Тернополю, треба мати міцні нерви

Велосипедна мапа України не подає на території Тернополя жодної позначеної велодоріжки або ж велосипедного маршруту. Натомість у сусідніх містах цього не бракує. Після такого складно називати Тернопіль веломістом

Для того, щоб пересуватися велосипедом по Тернополю, треба мати міцні нерви, витримки і кмітливості.

Також свій ровер доведеться визволяти із “автомобільного полону”, постійно мудрувати, де б його залишити, та мати справу з водіями, які не знають правил дорожнього руху.

Тернополянин Микола Лучик маршрутками їздить лише взимку. Усюди, куди довго йти пішки, хлопець вирушає на своєму двоколісному. Велосипедом їздить до дівчини на “Аляску”, іноді приїжджає на навчання в економічний університет. Але зручно у Тернополі, як каже хлопець, їздити хіба у супермаркети.

- Велопарковки у нас зазвичай можна зустріти хіба біля супермаркетів, - говорить Микола. - Видно, що приватний бізнес дбає про своїх клієнтів. А от від міської влади більше балаканини, ніж дій. Були у Центрі зручні велопарковки — і їх забрали. А про велодоріжки взагалі мова не йде. І це, незважаючи на те, що Тернопіль ніби створений для того, аби їздити велосипедом. У нас невеликі відстані, мало високих пагорбів, не надто велика інтенсивність руху транспорту...

Аби відчути усі переваги і недоліки їзди велосипедом у нашому місті, кореспондент 20 хвилин один день поїздив разом з Володимиром.

Автомобільна пастка

Живе хлопець на вулиці Шашкевича. Велосипед тримає удома. Виносить його надвір, одягає шолом.

- Зараз мені слід з’їздити на ринок, дещо прикупити, - каже Володимир.

Вирушаю поряд з ним на іншому ровері. Відстань здається невеликою і проблем не мало б виникати. Але на вулиці Живова потрапляємо у велетенський затор. Автомобілі притиснуті один до одного, поміж ними бігають пішоходи, які переходять дорогу будь-де. Доводиться спішитися, і котити ровера руками.

- Ну, до ринку завжди важко доїхати. Але зараз тиснява значно більша ніж завжди, - каже Микола.

Маневруємо між машинами, а згодом виходимо на тротуар. Біля ринку немає жодної велосипедної парковки. Виручає парканчик біля дороги — чіпляємо ровери до нього.

Купивши усе, що потрібно, повертаємося до велосипедів. Але забрати їх не так просто. Вантажний бус припаркувався прямо перед ними так близько, що притис бампером до парканчика. А збоку вихід затулила легківка.

На щастя, водій буса був недалеко від свого авто. Та й виявився він хорошою людиною.

- Ви вибачайте хлопці, але це мене так парковщик скерував, - каже водій. - Зараз я від’їду трохи, а ви заберете велосипеди. Здається, у них нічого ж не погнуло?

Визволяємо велики з автополону і вибираємося із тисняви людей та автомобілів. Відразу помітна перевага велотранспорту — машини стоять у заторі по 40 хвилин. А ми швидко протискаємося крізь натовп та пірнаємо у сусідній двір. Тут уже можна спокійно їхати вузькою вуличкою, недоступною для машин. Піднімаємося від майдану Волі дорогою вгору. Ззаду, сигналячи, обганяє легківка.

- Ви що правил не знаєте! - кричить водій. - Велосипед має рухатися по лівій частині дороги, назустріч тарнспорту!

Парковку забрали

Такого ми ще не чули. Водій обурено заявляє, що велосипеди мають рухатися зустрічною смугою руху. Насправді узбіччям, назустріч руху автомобілів повинні рухатися пішоходи, які йдуть уздовж траси. Велосипеди ж мають займати крайню праву смугу проїжджої частини.

Також небезпечні маневри на дорозі виконують водії маршруток. Приклад не змусив на себе довго чекати. Отож, їдемо Руською, повз зупинку громадського транспорту. Водій маршрутки пропускає лекові автомобілі, які рухаються перед нами, а велосипедистів наче не помічає. Виїжджає на смугу прямо перед роверами. Доводиться різко гальмувати та повертати ліворуч.

- Зараз мені треба до університету, - каже Микола. - Я навчаюся на бульварі Шевченка. Неподалік прокуратури. Недалеко колись стояла велопарковка, але її демонтували. Зараз доводиться заносити байк на подвір’я свого вузу. Там є де його пристебнути.

До речі, багато велоактивістів пропагують слоган “Тернопіль-веломісто”. Їх на словах підтримує і міська влада. Але згідно з велосипедною картою України, яку можна знайти в Інтернеті, на території Тернополя немає жодної позначки. Тоді як в Івано-Франківську, Львові та Кам’янці-Подільському позначено багато велосипедних доріжок, маршрутів для велосипедистів та облаштованих велопарковок.

Цікаво, що у Львові, як переконався кореспондент, коли перестеляють на вулицях бруківку, часто з одного боку дороги залишають велосипедну доріжку встелену дрібною бруківкою, зручною для їзди велосипедом.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань

Суспільство
Сьогодні, 26 вересня, Ігор Дзеса зареєстрував петицію про створення так званого «зеленого» коридору для транспорту. Чоловік зазначив, що вулиця 15 квітня є однією з найбільш завантаженою транспортом вулицею нашого міста.  «Від в'їзду збоку Збаража і до перехрестя вулиць 15 квітня - Купчинського - Злуки розміщено 4 світлофори, що працюють несинхронно і значно сповільнюють рух транспорту». Тому, тернополянин пропонує «провести синхронізацію з метою збільшенн...
Кримінал
В одному з сіл Лановецького району в наслідок нещасного випадку загинув 48-річний чоловік. Його батько виявив тіло у колодязі на власному подвір’ї. Як повідомляє офіційний сайт Національної поліції в Тернопільській області, інформацію про подію правоохоронці внесли в Єдиний реєстр досудових розслідувань. За словами рідних, загиблий мав проблеми зі здоров’ям. Вранці він залишився в хаті через погане самопочуття, а батьки пішли поратися на господарстві, коли...
Новини компаній
Тернопіль є одним із культурних, наукових центрів Західної України. Велика кількість історичних пам’яток вирізняє місто з-поміж сусідніх населених пунктів. Тернопіль вважається містом культурних людей, серед яких велика кількість вчених, науковців, представників творчої праці. В місті багато шкіл, інститутів, університетів — вони забезпечують високий рівень освіти, підготовку за різноманітними професійними спеціальностями. Серед випускників вузів Тернополя...
Пригоди
Перед Бучачем, в селі Петликівці, дві автівки зіткнулись та вилетіли у кювет.  В автомобіля «Volkswagen» розбитий капот та ліве крило, а от у другого - повністю «зім’явся» перед авта. Як стало відомо від читача сайту 0352.ua, водій CADDY саме повертав ліворуч, як по прямій з’явилось АУДІ. Чи є постраждалі в аварії наразі не відомо. На місці аварії чекають на патрульних.
Кримінал
25 вересня на автодорозі Доманово-Ковель-Черніці-Тереблече, неподалік села Чорний ліс Збаразького району, зіткнулося два автомобілі: ВАЗ-2106 та Volkswagen Polo. В результаті удару водій ВАЗу та його двоє пасажирів - жінки 1964 та 1970 років народження, загинули на місці події. Як інформує прес-служба патрульної поліції в Тернопільській області, водій ВАЗ-2106 виїхав на смугу зустрічного руху. Можливо, він заснув за кермом. Правоохоронці розглядають різні...
Пригоди
Аварія трапилась 26 вересня об 11.15 на розі вулиць Крушельницької та Чехова. Водії не постраждали, але автомобілі зазнали механічних ушкоджень, які призвели до матеріальних збитків. На місці аварії працюють патрульні поліції. За їхніми словами, водій, який керував автомобілем Hyundai та виїжджав із вул. Чехова не переконався в безпечності руху на головній дорозі та виїхав на проїжджу частину. Пише "20 хвилин". Коли водій автомобіля Hyundai виїжджав із вул...
Суспільство
Одна з визначних особливостей українців як нації – народне вбрання. В рамках святкування Всеукраїнського дня бібліотек 26 вересня о 14:00 в Тернопільській обласній бібліотеці для молоді відбудеться показ дизайнерських робіт студентів Галицького коледжу імені В’ячеслава Чорновола «Світ костюму. Краса по-українськи». Повідомляє сайт «Про все». Будуть представлені колекції моделей одягу під назвою «Експресія ніжності», «Crazy wings» та «Гетьманівна». Музичне...
Кримінал
Прокуратура Чорткова скасувала два рішення сесії сільської ради щодо відведення земельних ділянок у власність. Як повідомили в прес-службі прокуратури в області, було встановлено, що рішення сесії прийняті з порушенням вимог Закону України «Про запобігання корупції» в умовах реального конфлікту інтересів однієї з депутаток. Жінка проголосувала «за» щодо надання собі та своєму чоловіку земельних ділянок у розмірі 1,4 га.
Суспільство
Очевидно, кіоск із булочками біля УД "Перемога" забирали звідти лише, аби не "різав" очі прем'єру. Про повернення кіоска з біляшами на місце сьогодні вранці написали в спільноті Тернопільські плітки у Facebook. "Гройсман поїхав - біляші вернулись", - підписав фото Andrii Kir. "... навіщо її назад ставити ? так ж гарно без неї", - пише Nazar Khamuliak. "Свободу біляшам, кричав медичний", - жартує Ігор Коляса. Нагадаємо, після демонтажу кіоска в Тернооплі хо...
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!