Тернопільські дорожники просять грошей на сіль, пісок і зарплату

У переддень зими традиційно виникає запитання: як підготувалися наші дорожні служби до роботи в зимових умовах. Чи створено запас паливно-мастильних матеріалів для роботи дорожньої техніки в зимовий період? Чи є кошти для закупівлю солі, піску?

На науково-практичному семінарі з підготовки до зими і безпеки дорожнього руху, який відбувся в Службі автомобільних доріг області і в якому взяли участь дорожники сусідніх Чернівецької, Рівненської та Хмельницької областей, говорили про те, що саме хронічне недофінансування заважає повноцінній підготовці до зими. Наразі в Україні загалом заготовили 580 тисяч тонн піску та інших фрикційних матеріалів, тобто 50 відсотків від потреби, і 29 тисяч тонн технічної солі, що склало 16,5 відсотка від запланованого. Тернопільська область план із заготівлі фрикційних матеріалів виконала на 25 відсотків. З сіллю ситуація ще гірша: є 90 тонн за потреби 5, 5 тисячі. Тож про готовність до зими говорити завчасно, пише газета Свобода. Чому так? За коментарем я звернулася до заступника начальника Служби автомобільних доріг області Петра Вільчинського.

- Головна причина відставання – недостатнє фінансування. Мережа автомобільних доріг загального користування в області – 5 тисяч кілометрів, з них 3,5 тисячі кілометрів – дороги місцевого значення, 1,5 –державного. Торік відремонтували 75 кілометрів доріг, з них 18 кілометрів - державного значення. На сьогодні заборгованість перед підрядними організаціями за виконану в 2012 році роботу склала понад 200 млн. грн., яких Служба автомобільних доріг Тернопільської області не має, в тому числі ДП “Тернопільський облавтодор” заборгував 32 млн. грн. Цьогоріч виділили 67 мільйонів, але цієї суми недостатньо, щоб підтримувати дороги в належному стані і підготуватися до роботи в зимовий період. Підприємства, які мають потужну техніку, працювати за принципом «робота сьогодні, а гроші…колись» відмовляються. На державному підприємстві «Тернопільський облавтодор» зарплату люди отримують з відставанням на два-три місяці, чимало фахівців залишають галузь.

Досі облавтодор повною мірою не розрахувався з підрядними організаціями за очищення, посипання доріг минулої зими та за пісок, сіль, паливно-мастильні матеріали.

- А як нині з піском?

- В області достатньо кар’єрів і є надія отримати звідти пісок за прийнятними цінами. Сприяють у вирішенні цієї проблеми обласна і районні держадміністрації. Сподіваємося на їх допомогу. Для посипання доріг використовуватимемо також висівку – відходи з гранітних кар’єрів такої ж фракції, як пісок. Вони дешевші.

З паливно-мастильними така ж ситуація ,як з усім іншим. Їх треба закуповувати, а ДП «Облавтодор» вже заборгував постачальникам, за дизпаливо й бензин величезну суму.

- Пригадується, перед міжнародним футбольним чемпіонатом влада обіцяла, що в Україні будуть дороги європейського рівня…

- Областям, які приймали Євро-2012, п’ять років кошти виділяли і зараз дороги там справді кращі. Тернопільщині, на жаль, в цьому плані не пощастило. Прикро також, що не враховується сезонний характер дорожніх робіт. Якщо основні роботи дорожники виконують в літні місяці, то й гроші потрібні в цей період, а не в листопаді - грудні.

Торік ми всі переконались, що навіть двосантиметровий шар снігу може призвести до повного колапсу на дорогах. Не буде фінансування – транспортних проблем не уникнути. Тож наразі для дорожників найважливішими є проблеми не технологічного, а фінансового характеру. Як сказав один із учасників вже згадуваного семінару: «У нас зараз дві основні проблеми – виплатити людям зарплату і закупити технічну сіль та пісок».

До речі, після того в області побувала комісія з представників “Укравтодору”, отримано перший транш - 1,5 млн.грн., які ДП ”Облавтодор” використає, зокрема, й на закупівлю солі та піску.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі