• Головна
  • Уже невдовзі тарифи на проїзд у таксі Uklon та Bolt суттєво зростуть через впровадження податків для таксистів
13:03, Сьогодні

Уже невдовзі тарифи на проїзд у таксі Uklon та Bolt суттєво зростуть через впровадження податків для таксистів

Уже невдовзі тарифи на проїзд у таксі Uklon та Bolt суттєво зростуть через впровадження податків для таксистів

Водіям, які співпрацюють із платформами замовлення таксі, вже у 2026 році, вірогідно, доведеться платити податки. Поки у багатьох із них доходи перебувають у тіні. Але законопроєкт №14025, відомий як «закон про OLX», що готується до голосування у Верховній Раді, має на меті кардинально змінити правила гри для користувачів цифрових сервісів.

PG з’ясував у операторів платформ замовлення таксі та юристів, до чого готуватися у разі прийняття закону.

Експерти наголошують, що законопроєкт №14025 стосується не лише маркетплейсів, як-от OLX, а й усіх цифрових платформ, які виступають посередниками та полегшують взаємодію між продавцем або виконавцем послуг і клієнтом.

«Боюся, що OLX з цього переліку — лише невеличкий шматочок. Мова йде про загальносвітові доходи українців, які заробляють на різноманітних платформах, від торгових до фрілансерських, чи здають в оренду житло. Мета законодавчих змін — отримати податки з усіх доходів громадян», — пояснила Олександра Томашевська, податкова консультантка Київського центру підтримки і розвитку бізнесу.

Ключова зміна полягає в тому, що цифрові оператори, включно із сервісами таксі, як-от Bolt, Uklon, Uber, будуть змушені виконувати роль податкових агентів.

Снігурі більше не прилітають в Україну: що трапилосьПотап змінив імʼя та перестав називати себе українцемУкраїнці прощаються з Ксенією Мішиною!

«Суть законопроєкту полягає в тому, що всі онлайн-платформи та маркетплейси стануть податковими агентами стосовно продавців на цих платформах в обов’язковому порядку, утримуватимуть податки з продажів та передаватимуть інформацію в податкову. Фактично це означатиме виведення доходів торговців на платформах з тіні та їх оподаткування», — пояснює Іван Маринюк, керівник практики податкового права ЮФ «Ілляшев та Партнери».

Таксі Bolt. Фото: Depositphotos

Таксі Bolt. Фото: Depositphotos

Як Bolt та Uklon готуються до ролі податкових агентів

Найбільші оператори ринку таксі в Україні, яких опитав PG, вже готуються до змін. В компанії Bolt, зокрема, вітають ініціативу, як крок до створення простих і передбачуваних правил, і наголошують на необхідності збереження простоти та зручності сервісу для самозайнятих водіїв.

Забезпечити плавне й ефективне впровадження нових норм в Україні компанії Bolt допоможе практичний досвід роботи в країнах ЄС. Адже, наприклад, в Естонії Bolt звітує про доходи водіїв до місцевих податкових органів, а ті, своєю чергою, передають дані до податкових служб інших країн ЄС.

«У країнах ЄС платформи звітують про доходи продавців і беруть участь у системі автоматичного обміну податковими даними між державами — це підвищує прозорість без зайвих бар’єрів для людей. Українська модель загалом базується на цьому підході, але має важливу відмінність — розширену роль платформи як податкового агента. Це дозволить спростити життя самозайнятим особам, надаючи можливість співпрацювати з платформою без відкриття ФОПа», — роз’яснює Юлія Маліч, керівниця публічної політики Bolt.

Мається на увазі, що водіям Bolt у разі імплементації норм законопроєкту №14025 не доведеться реєструвати підприємництво та здавати податкову звітність.

«Якщо кожен водій мав би самостійно адмініструвати свої податки, це створювало б значне навантаження і для водіїв, і для податкових органів. Тому ми вбачаємо роль платформи в тому, щоб дбати, аби результат був досягнутий без зайвих обтяжень. Це інвестиція, яку ми вважаємо виправданою, щоб водії змогли сконцентруватися на наданні послуг та отриманні доходу» — підтверджує Сергій Павлик, генеральний менеджер Bolt в Україні.

Павлик уточнює, що компанія Bolt в Україні у співпраці з Міністерством фінансів має створити механізми роз’яснення та інформування користувачів.

Микола Сорока, керівник напряму GR компанії Uklon в офіційній позиції компанії також зазначив, що адміністрування податку візьмуть на себе цифрові платформи, що зробить процес максимально зручним і прозорим для користувачів — без потреби подавати звітність самостійно.

«Наразі наша команда готується до прийняття Закону та розглядає різні сценарії ціноутворення. Поки працюємо в робочих групах», — зазначив Микола Сорока.

Таксі Uklon. Фото: Depositphotos

Таксі Uklon. Фото: Depositphotos

Які податки можуть ввести для таксистів і що буде з тарифами

Вочевидь, у разі прийняття згаданого закону для активних водіїв таксі сплата податків може стати нормою. У цьому разі платформи замовлення таксі виконуватимуть роль податкових агентів, утримуючи податки ще до виплати доходу. Аналогічним чином банки в ролі податкових агентів наразі утримують податок на доходи за депозитами.

Проте, ставка податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) для користувачів цифрових платформ, у тому числі — для таксистів, має бути пільговою.

«Ми підтримуємо ідею спрощеного режиму оподаткування, який передбачає пільгову ставку 5% замість 18% податку на доходи фізичних осіб — це сприятиме розвитку цифрової економіки», — зазначає Юлія Маліч.

Правда, крім ПДФО з доходів українців також утримується військовий збір, який з 2025 року сягає 5%. Таким чином, з доходу водіїв Bolt, Uklon та інших платформ будуть вираховувати 10%.

Зазвичай підвищення податків спричиняє симетричне підвищення ціни, яку сплачують споживачі. Тому після введення оподаткування для цифрових платформ, що може відбутися вже у 2026 році, послуги таксі в Україні можуть подорожчати щонайменше на 10%.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#таксі #тарифи #Uklon Bolt
Останні новини
Оголошення