
14:44, Сьогодні
З 18 жовтня зміняться правила бронювання: хто отримає більше можливостей для відстрочки

З 18 жовтня 2026 року для частини підприємств та фірм міняються критерії визначення критично важливого статусу. Нові правила мають розширити можливості бронювання від мобілізації для малого бізнесу.
За словами консультантки Всеукраїнської Аграрної Ради Лесі Панкратової, нові вимоги відкривають двері для господарств, які раніше не могли відповідати земельному критерію через невеликі площі. Тепер важливими стануть не лише розміри земель, а й дохід підприємства, а також наявність багаторічних насаджень.
Не лише 200 гектарів: що зміниться для аграріїв
Площа сільськогосподарських угідь від 200 гектарів більше не буде єдиним критерієм для відповідності. Тепер передбачені й інші варіанти:
- річний дохід підприємства — не менше 20 мільйонів гривень;
- для господарств із багаторічними насадженнями — щонайменше 50 гектарів таких насаджень.
Отже, підприємства, які обробляють менше 200 гектарів, зможуть підтвердити своє важливе значення для аграрної галузі за іншими показниками.
Це відкриває їм можливість надалі претендувати на критично важливий статус, якщо вони виконуватимуть інші встановлені вимоги. Відповідність одному галузевому критерію не гарантує автоматичного отримання статусу чи бронювання.
Чому важливо готувати документи заздалегідь
Розширення можливостей для малих виробників може призвести до збільшення кількості заявок. Відповідно, це створить додаткове навантаження на органи, які займаються розглядом документів. Панкратова радить підприємствам, у яких скоро закінчується чинний критичний статус, почати процедуру його поновлення заздалегідь.
«На практиці краще продовжити статус критично важливого підприємства заздалегідь, ніж допустити навіть коротку перерву», — підкреслила консультантка.
Яка зарплата потрібна для бронювання
Окремою умовою залишається рівень оплати праці. З 1 вересня 2026 року загальний зарплатний поріг для заброньованих працівників становитиме три мінімальні зарплати — 25 941 гривню на місяць при мінімальній зарплаті 8 647 гривень.
Мова йде про суму, яку потрібно сплатити у вигляді податків. Для підприємств, що розташовані на прифронтових територіях, існує особливе правило — 2,5 мінімальної зарплати.
У проєкті державного бюджету на 2027 рік передбачено підвищення мінімальної зарплати до 9 546 гривень. Якщо це рішення затвердять, а коефіцієнт 3 залишиться в силі, то зарплатний поріг для бронювання підвищиться до 28 638 гривень. Це на 2 697 гривень більше, що становить приблизно 10,4% у порівнянні з нинішньою сумою.
Поки що це лише можливі зміни, пов’язані з ухваленням бюджету на наступний рік. За словами Панкратової, таке підвищення може створити додаткове навантаження на агропідприємства.
ВАР планує звернутися до уряду та відповідного міністерства з проханням знизити коефіцієнт. Тож роботодавцям варто заздалегідь продумати, як поновити критичний статус і врахувати витрати на оплату праці.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення